{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
456 visninger | Oprettet:

hunde der sælges???? {{forumTopicSubject}}

blir nødt til lige at brokke mig lidt, for blir så irriteret HVER gang jeg ser et tilfælde af folk der anskaffer sig en hund og så ik kan/vil have den alligevel!!!!! Syntes det er hele tiden her på det sidste det sker og forstår bare ik de mennesker!!!!!
Så er der et tilfælde hvor en ung fyr køber en amstaff, så skal han flytte og vil derfor sælge hunden som kun er 18 uger..... hva sker der lige, så har han kun haft den i 10 uger, velkommen til IKKE at tænke sig om!
håber der er andre der har det ligesom mig og ville ønske at folk ville tænke sig om før de køber en hund, det er sgu synd for de hunde!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde der sælges????
  • #1   28. maj 2006 jeg har det ligesom dig.. derfor burde der være noget med hundekører kort så man skulle igennem alt muligt inden man måtte købe hund

• #2   28. maj 2006 jeg er enig med dig i det meste...
    Men der er jo tilfælde hvor det er nødvendigt at skille sig af med hunden, da der er sket noget uforudsigeligt.

Så jeg vil ikke skære alle over een kam.

• #3   28. maj 2006 selvfølgelig er der tilfælde hvor der ik er andre udveje.... men det pissede mig bare af i det enkelte tilfælde jeg lige nævnte, med en der havde haft hunden i kun 10 uger! og så pga en flytning..... så må man finde et sted hvor man må ha hund efter min mening!

• #4   28. maj 2006 Når man sælger en hund, så skriv i kontrakten, at opdrætter har første køberet til at købe hunden, hvis køberen vil sælge hunden igen... det er en normal fremgangsmåde inden for opdrætter af schæferhunde...

• #6   28. maj 2006 ja der er synd for hunden, enig...
    men måske har han ikke andre muligheder.
    Du nævner ikke noget om hvor i landet det er. Er det i fx kbh kan det være enormt svært i det hele taget at finde et sted at bo.

Selv om det lyder hårdt, så vil jeg sige, at jeg ville gøre det samme.
    Elsker Rafih over alt på jorden, men er alternativet at jeg beholder ham, men bliver hjemløs, så må jeg desværre skille mig af med ham.
    Selv om det piner mig. Heldigvis er det ikke aktuelt.

Men selvfølgelig bør man også tage sin boligsituation til overvejelse, inden man køber hund. Er det usíkkert hvor jeg skal bo om et halvt år?... etc

• #7   28. maj 2006 sådan er det ofte med racehunde, men problemet er jo nok mest alle alle alle de hunde uden tavle! De ryger rundt fra den ene til den anden....

• #8   28. maj 2006 hvalpe? Hvad snakker I nu om?

• #9   28. maj 2006 Det er ikke alle folk, der tænker sig ikke nok om når de står i situationen og køber en hund! Det er spændende og nyt- men de glemmer at tænker over alle konsekvenserne det kan have på lang sigt når man f.eks. skal flytte... Trist...

• #10   28. maj 2006 jamen er enig, i mine øjne er der ingen gangbare undskyldninger, skal man flytte, ja så leder man efter et sted man må have hund med, og undersøger om børnene er allergiske inden man køber hund, ingen tid, ja den må man så bare få og skære ned på noget andet. i mine øjne er en hund for livstid. på lige fod med at få et barn. men nok bare mig som er underlig

• #11   28. maj 2006 for mig ville der bare altid være en løsning og jeg har mange hunde, hvilket jo i princippet bare ville gøre det svære for mig i en bolig situation! men der jeg vil hen, er os bare at folk køber hunde i flæng uden at tænke sig om smiley

• #12   28. maj 2006 liegh: ENIG!

• #13   28. maj 2006 Jeg er helt enige med jer alle. Synes der er rigtigt mange hunde til salg for tiden som ikke er ret gamle. Har kun været her siden i år, så har det altid været sådan her på HG ?

• #14   28. maj 2006 helle: jeg ved det ik, ved bare jeg skal tage mig meget sammen for ik at hidse mig op på hver enkelt der sælger en hund de lige har fået.... det rager selvfølgelig ik mig, men man får det så dårligt på hundens vegne!

• #15   28. maj 2006 Jeg er enig. Jeg ville aldrig flytte et sted hen, hvor jeg ikke må have hund (eller kat).

Det er bare ikke en mulighed..

Og jeg havde tænkt over det at få hund i over 10 år:-)

• #16   28. maj 2006 jeanette: nej sådan har jeg det os! man ser slet ik på steder hvor hunde ik er tilladt, i mit hoved eksisterer de slet ik smiley

• #17   28. maj 2006 Ja kan slet ikke forestille mig at Frodo skulle et andet sted hen end hos os. Hvis vi skulle flytte eller skilles ville han komme i første række. Ville lede og lede indtil jeg fandt et sted vi kan være sammen. Vi valgte at få ham og det i de næste mange mange år (forhåbentligt)

• #18   28. maj 2006 drops: ja og selvom han så måske skulle være blive smidt ud, ja så må man jo bare finde et nyt sted hvor hund er tilladt!

• #19   28. maj 2006 Upnorth: Helt enig..

• #20   28. maj 2006 Det har i mine øjne meget at gøre med prioriteringsrækkefølge. Lad os tage et ungt par, de har boet sammen et stykke tid i den enes tidligere lejlighed, det går rigtigt godt og fremtiden tegner lys. De snakker sammen om, at de faktisk begge godt kunne tænke sig en hund. Hunden anskaffes, hurra.
    Men... den er egentlig ikke ret stor, den lejlighed, specielt ikke nu hvor hunden er kommet til. Lejligheden er faktisk heller ikke heeelt lækker, nu hvor de tænker nærmere over det. Ret træls, øv!
    En dag hører de gennem bekendte om en superlækker drømmelejlighed, der bliver ledig. Meget større end den gamle og langt bedre beliggenhed, det er da fristende...
    DESVÆRRE må man altså bare ikke lige have hund der. Der skal vælges: hund eller drømmelejlighed. Hunden taber og parret indrykker annonce om at de 'med sorg i hjertet' er nødt til at skille sig af med deres elskede hund.
    Sådan tror jeg meget ofte det foregår - det er ikke at folk ikke bryder sig om deres hunde, men 'lækre omgivelser' betyder bare mere. Trist, men det er moderne tankegang i en nøddeskal.

• #21   28. maj 2006 Helt enig med alle dem der er forarget over alle de hunde der "ryger" rundt fra den ene til den anden.
    Et lille levende væsen behandler man ikke på den måde.
    Tror at mange af de adfærdsvanskelige hunde har været denne tur igennem. Synes at det er så synd for hunden. Sikken en forvirring for det den måtte i sit eks. hjem, er måske forbudt i det nye. Det kan kun give fustration hos den "arme" hund.

Kommentér på:
hunde der sælges????

Annonce