Mange hunde sælges {{forumTopicSubject}}
Det kan godt være jeg bliver særdeles upopulær nu, men det skærer simpelthen dybt i mit hjerte, når man gang på gang ser opslag med voksne hunde, der søger nye hjem, fordi man ikke længere har tid til dem. Altså på sin vis er jeg da virkelig glad for, at man ikke bare afliver dem, når de ikke er sjove mere, og selvfølgelig kan ens situation ændre sig, så man virkelig ikke har mulighed for at beholde hunden...
Men jeg har helt klart selv den opfattelse, at når man har fået sig et kæledyr, så er det igennem godt og ondt, indtil det kæledyr dør eller bliver aflivet pga. uhelbredelig sygdom. Man må da have gjort sig overvejelser i så grundig grad, inden man fik hunden, at det kun i sjældne tilfælde vil være nødvendigt at omplacere en hund.
Eller er det bare mig?
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 21
Skal selv have en hund der har været ude hos en anden familie, men de var nød til at komme af med ham, fordi deres handicappede søn var alvorligtsyg + en mormor eller sådan noget. Så syntes jeg det er fint at man sørger for at hunden får et hjem hvor den får al den opmærksomhed den skal have
Men kan godt se det du mener - ville aldrig selv af med min hund
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.172
Jeg kunne ønske at alle tænker sig om inden de anskaffer noget dyr.
okt 2008
Følger: 29 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.082
Men ja selvfølgelig er der nogle gange gode årsager til at man bare ikke kan beholde hunden. Hvis man udvikler allergi eller hvis man får børn der udvikler allergi.
Jeg har selv gået af med en hund. Ene og alene for hendes skyld. Jeg tudede i mange dage efter.
Men hun havde brug for et nyt hjem uden dårlige minder fra min voldelige eksmand, som desværre havde gjort hende meget nervøs i visse tilfælde, men lige så snart hin flyttede til nye omgivelser med børnebørn det legede med hende og store marker at løbe på, så blev hun den gamle Freja igen som ikke var bange for noget
Hvis alle bare kunne være åbne om hvorfor hunden skal have nyt hjem kan det være man ikke bare føler at en masse hunde et blevet kastebolde
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.172
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.615
Det var en springer spaniel der viste knaldgade evner som jagthund som jeg fandt alle tiders sted til, 20tdr land ned til Limfjorden og jagt så nogengange er det det rigtige man gør når man vil omplacere
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 65
Men helt klart, er der da tidspunkter, hvor man har oplevet noget der gør, at hunden ikke kan finde sig tilpas i hjemmet igen, eller allergi eller en hund, der trods grundig research inden man fik hunden alligevel ikke kan passe ind i hjemmet.
Jeg er selv i en situation, hvor jeg står med fire kæledyr og muligvis er tvunget til at finde en lejebolig, men om jeg så skal bo i min mosters kælder blandt gamle bøger og postkort i et 20 kvm værelse, så ville jeg gøre det for ikke at skulle af med mine "børn".... og ja sådan er det altså, mine hunde er mine børn. De bliver stadig behandlet som hunde, men det er mine børn
Den flok som min ene hund kommer fra, der er både mor og 2 andre hunde blevet omplaceret, fordi folk pludselig ikke havde tid til dem mere, jeg har svært ved at forstå det, især fordi jeg ved, hvor dejlig en hund det er.
Mange hunde sælges