{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Mange hunde sælges {{forumTopicSubject}}

Det kan godt være jeg bliver særdeles upopulær nu, men det skærer simpelthen dybt i mit hjerte, når man gang på gang ser opslag med voksne hunde, der søger nye hjem, fordi man ikke længere har tid til dem. Altså på sin vis er jeg da virkelig glad for, at man ikke bare afliver dem, når de ikke er sjove mere, og selvfølgelig kan ens situation ændre sig, så man virkelig ikke har mulighed for at beholde hunden...
Men jeg har helt klart selv den opfattelse, at når man har fået sig et kæledyr, så er det igennem godt og ondt, indtil det kæledyr dør eller bliver aflivet pga. uhelbredelig sygdom. Man må da have gjort sig overvejelser i så grundig grad, inden man fik hunden, at det kun i sjældne tilfælde vil være nødvendigt at omplacere en hund.
Eller er det bare mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mange hunde sælges
  • #1   8. apr 2012 Hvis man først skal af med sin hund, til et nyt hjem er jeg helt sikker på at man har overvejet det nøje, men mange af dem der gør det, gør det jo fordi de er flyttet, eller ganske enkelt ikke har den tid hunden kræver, pga, arbejde famlie et eller andet smiley men jeg syntes det er godt at de søger et nyt hjem istedet for at have den og vide at de ikke giver den den påkrævede opmærksomhed.
    Skal selv have en hund der har været ude hos en anden familie, men de var nød til at komme af med ham, fordi deres handicappede søn var alvorligtsyg + en mormor eller sådan noget. Så syntes jeg det er fint at man sørger for at hunden får et hjem hvor den får al den opmærksomhed den skal have smiley

Men kan godt se det du mener - ville aldrig selv af med min hund smiley

• #2   8. apr 2012 Forstår også godt hvad du mener og er enig i at nogle skaffer hund før de ved hvad det indebærer, og istedet for at finde alternative løsninger så sælger man hunden men det er da bedre at hunden får et hjem hvor som vil have den og kan give den et godt hjem med træning og andet stimulans.
    Jeg kunne ønske at alle tænker sig om inden de anskaffer noget dyr.

• #3   8. apr 2012 Mange siger hunde er deres børn... Og de færreste skilder sig af med deres børn da. Jeg ved godt at det ik kan sammenlignes 100 % men blev jeg tvunget til at flytte og der ik var et sted man måtte have hund, så ville jeg heller leve på gaden indtil jeg fik en lejlighed hvor man må have hund, end at gå af med min hund.

Men ja selvfølgelig er der nogle gange gode årsager til at man bare ikke kan beholde hunden. Hvis man udvikler allergi eller hvis man får børn der udvikler allergi.

Jeg har selv gået af med en hund. Ene og alene for hendes skyld. Jeg tudede i mange dage efter.
    Men hun havde brug for et nyt hjem uden dårlige minder fra min voldelige eksmand, som desværre havde gjort hende meget nervøs i visse tilfælde, men lige så snart hin flyttede til nye omgivelser med børnebørn det legede med hende og store marker at løbe på, så blev hun den gamle Freja igen som ikke var bange for noget smiley har aldrig fortrudt min beslutning. Det tog mig så også et halv til et helt år efter jeg smed ham ud, før jeg indså at hun ikke ville få det bedre hos mig selvom han var væk.

Hvis alle bare kunne være åbne om hvorfor hunden skal have nyt hjem kan det være man ikke bare føler at en masse hunde et blevet kastebolde

• #4   8. apr 2012 Cirkeline, ja jeg er enig, og ville aldrig opgive min hund, da jeg mener man påtager sig et ansvar man ikke bare kasserer, men der er sikkert nogle der har gode grunde som din og andre der aldrig burde have haft hund, og dem kan man da bare håbe på har lært og ikke skaffer en ny.

• #5   8. apr 2012 Jeg har haft en hund der skulle omplaceres fordi jeg ikke var den rigtige person for hunden

Det var en springer spaniel der viste knaldgade evner som jagthund som jeg fandt alle tiders sted til, 20tdr land ned til Limfjorden og jagt så nogengange er det det rigtige man gør når man vil omplacere

• #6   8. apr 2012 Jeg er fuldt ud enig med jeres indlæg, jeg blev bare ramt af en enorm frustration over den mængde af voksne hunde, jeg har set den seneste tid, der skal have nyt hjem, for jeg tror ikke folk tænker sig om altid, inden de vælger et kæledyr, og ja hatten af for, at de så ikke bare afliver dem, men det er stadig forvirrende for en hund at blive omplaceret.
    Men helt klart, er der da tidspunkter, hvor man har oplevet noget der gør, at hunden ikke kan finde sig tilpas i hjemmet igen, eller allergi eller en hund, der trods grundig research inden man fik hunden alligevel ikke kan passe ind i hjemmet.

Jeg er selv i en situation, hvor jeg står med fire kæledyr og muligvis er tvunget til at finde en lejebolig, men om jeg så skal bo i min mosters kælder blandt gamle bøger og postkort i et 20 kvm værelse, så ville jeg gøre det for ikke at skulle af med mine "børn".... og ja sådan er det altså, mine hunde er mine børn. De bliver stadig behandlet som hunde, men det er mine børn smiley
    Den flok som min ene hund kommer fra, der er både mor og 2 andre hunde blevet omplaceret, fordi folk pludselig ikke havde tid til dem mere, jeg har svært ved at forstå det, især fordi jeg ved, hvor dejlig en hund det er.

Kommentér på:
Mange hunde sælges

Annonce