{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.250 visninger | Oprettet:

Så mange hunde til salg! {{forumTopicSubject}}

Undskyld.. Men jeg bliver simpelthen forarget nogle gange..

Fint folk vil anskaffe sig en schhæfer, eller labrador, eller grande noair blanding, eller andre store hunde racer, så når de er omkirng 9-16 mdr, så sælger de dem videre fordi: kræver meget motion, da jeg har spædbarn(..) eller jeg må desværre ikke have min hund i min lejlighed.(..)

Undskyld, men hvor bliver jeg bare arrig efterhånden af at se disse åndssvage annoncer GANG på GANG. Og jeg må virkelig ikke være den eneste????? Hvad sker der for folk? Anskaffer de sig bare den første og bedste hund uden at læse om racen, uden nogensom helst viden om hunde??????????

Eller de små hunderacer der er tilsalg: Sælges fordi jeg flytter hjemmefra og desværre ikke må have futte med i min nye lejlighed. What? Kære futte din, er KUN 2 år, du kunne ikke have tænkt for to år siden at du evt. skulle flytte som 18 årig, og derfor måske ikke skulle anskaffe dig en hund???? Tænker folk aldrig ud over deres egen næsetip???

Hvor er det mange unghunde tilsalg på 1-2 år, for der er de ikke sjove mere, eller søde mere. FØJ hvor burde folk skamme sig!

Undskyld mit galde, men bliver simpelthen så irriteret efterhånden.... En hund er et liv, en lille sjæl, men følelser og et lille hjerte. Lad da være med at anskaffe dig et dyr, når du alligevel ikk kan give det en sikker fremtid!

SORRY, skulle bare af med det!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så mange hunde til salg!
  • #1   11. jul 2011 Synes nu ikke kun det er store hunde det gælder..

• #2   11. jul 2011 nej, ligesåvel de små. jeg synes ganske enkelt det er skrækkeligt.

• #4   11. jul 2011 Anette, er så enig! Og i disse tider hvor folk har været arbejdsløse og nærmest vendt hver evig eneste 25 øre, så nytter det ikke at sælge hunde der ikke engang har stamtavle er noget andet for 5-6 tusind. Eller for den sags skyld avle en masse hvalpe, som folk ikke har råd til alligevel.

Jeg kaster op over det, er så lykkelig over at min egen hund, aldrig skal opleve dette, men bliver så trist når jeg ser alle disse hunde tilsalg smiley

• #5   11. jul 2011 Nu er ferieperioden så også topsæson for "allergier " osv. når folk ikke kan få fido passet. Vi køber jo bare en ny når vi kommer hjem fra ferie.

• #6   11. jul 2011 det er skrækkeligt at folk ikke tænker sig ordenligt om .... smiley
    vi overvejede nøje om vi skulle have den eller den eller den race, vi holder af at gå tur, og hundene skulle kunne holde til lange gå ture, aguility og så videre.
    vi bor på landet, og ville aldrig skille os af med hundene fordi vi skulle flytte. flytter KUN hvis vi kan have dem med. ellers er det en nogo smiley

• #7   11. jul 2011 Sarah, det er nemlig rigtigt. Folk skulle sættes meget mere ind i det at have hund, nogle asnkaffer sig bare en, og hvis den ikke passer til det nye gulvtæppe mere, så sælger vi den og køber en ny!

Jeg bliver bare ked af det, fordi jeg tænker: Tænk hvis jeg var avler, også efter mine hunde ikke er hvalpe små og søde mere, så ser jeg halvdelen af dem tilsalg på nettet flere gange hvor de bliver kastet rundt, til sidst aflivet fordi de måske har bidt, af ren stress over hvor pokker de høre hjemme eller til.

Nej, jeg forstår det ikke.

• #8   11. jul 2011 ja det er nemt at dømme andres valg, men hold kæft hvor er mange af de valg hovedløse og åndssvage, jeg siger heller ikke, man kan stå i en situation hvor man SKAL af med sin hund, fordi man har et sygt barn eller andet. Men jeg ved bare 100 % med mig selv, at jeg elsker min hygge fis så højt, at ligemeget HVAD så ville jeg aldrig af med ham og jeg vil gøre ALT i min mag, for at han altid kan blive hos mig.

• #9   11. jul 2011 For mig er Robin ikke en hund. men en ven for livet. og dem skiller man sig ikke bare af med.

• #12   11. jul 2011 Jeg vil våge den påstand at mindst 50 % af videresalg af hunde ville have kunne have undgåes, men lidt mere omtanke før anskaffelsen.

• #13   11. jul 2011 Det er der sket mange gange mens jeg har haft Robin, men mit valg har bare aldrig været at det skulle gå ud over min hund. Så måtte jeg bare finde mig en lejlighed hvor man må have hund. Problemer er ikke større end man kan løse dem, og det er min mening. spørgsmålet er bare om man vil!!

• #14   11. jul 2011 * Anna *

Og så må man jo bare håbe , du ikke selv kommer i en situation , hvor du ikke kan have din hund mere...... ... det er ikke altid , man selv er herre over , hvordan tingene udvikler sig.
    Det er altid nemt at pege fingre af andre.....

• #15   11. jul 2011 Carina, fuldstændig enig. Hvad sker der for at hunde på 1,5 år, uden stamtavle, som skal væk NU! Koster 5000 kr. Det er dybt godnat!

• #17   11. jul 2011 det er bestemt ikke fordi jeg vil pege fingre af andre, eller fordi jeg siger at alle bare sælger deres hund videre fordi den ikke er sød mere. Jeg snakker bare om disse tilfælde hvor det sker, for det er dem der irritere mig, de tilfælde hvor det er skilsmisse osv. har jeg så vidt jeg ved ikke nævnt?? Der er alt for mange der bare giver for hurtigt op.

Jeg fik Robin med min forrige kæreste, da jeg kun var 19 og ikke vidste hvad mit liv ville byde mig i fremtiden, så valgte jeg af den grund en lille hund, for den kan man bedre " tillade " sig at have med hjem til folk, eller hvis jeg skulle bo ved mine forældre hvis vi gik fra hinanden så ville Robin ikke gøre den store forskel pga. han størrelse, 3 mdr. efter gik min kæreste og jeg fra hinanden, jeg skulle flytte hjem til de gamle og dt gik fint, hvis jeg var kommet med en kæmpe hund, ville mor og far ikke have haft mig boende. På den måde mener jeg at man godt kan tænke sig lidt mere om, INDEN man køber hund, istedet for bare at købe en!

• #18   11. jul 2011 - Man må gerne tænke lidt frem af!

Hvis man bor i en 65 km2 lejlighed og har anskaffet sig en grande noiar, så brude det vel ikke komme som en overraskelse at hunden og ejerne ikke trives i lejligheden når hunden er stor? Eller hvad???

• #19   11. jul 2011 * Anna *

Hvorfor skulle man ikke kunne have en stor hund i en lille lejlighed ?
    Hunden skal jo ikke spurte rundt i lejligheden.... men slappe af , når den er indendøre.............Motionen skal den have , når man går ture med den.... og ikke hjemme .... :o)

• #20   11. jul 2011 Det er desværre de fleste hunderacer. Det er så forfærdeligt...
    Men der er desværre ikke så meget vi kan gøre; det er desværre op til avlerne, at sørge for at vælge fra og til. smiley
    Og nogle gør det desværre ikke god nok....

• #21   12. jul 2011 Det mener jeg også. Men sjovt der så er mange der sælger dem til salg fordi de mener hunden er for stor til lejligheden.

• #22   12. jul 2011 Bryder mig heller ikke om den "købe / smide væk" mentalitet... Det er så sørgeligt .

• #24   12. jul 2011 Palle P

Præcis!

Men der er nu mange, der sørger for at hunden kommer "på ferie", ligesom dem selv :o) Fx. passer jeg lige pt. en Beagle, rigtig skøn fyr, som hele sit liv mindst én gang om året, er kommet et sted med andre hunde i et par uger, som en slags ferie :o) Og han ELSKER det. smiley Og det er jo super, for han er forsigtig, men tør godt lege og sådan - så han passer perfekt med min Aifi, og har også fået hende til at lege med ham hele to gange nu, selvom hun har været nervøs omkring andre hunde :o)
    så det er tit en win-win situation, og det er også derfor jeg synes det er sjovt og hyggeligt at passe hunde :o) Jeg vil bare sørge for, at de passer med mine i første omgang, for ville ikke vide hvad jeg skulle gøre, hvis de havde været oppe og slås og ejeren var på ferie mere end et døgn efter. Hvad gør man så, hvis de slet ikke kan sammen bagefter??

Men hvis det er hunde som fx. ikke har det godt med andre hunde, og man ikke kan få den passet af familie, etc., hvis man skal på ferie, så er det eneste jeg kan sige, at jeg mister respekt for de personer, som bare smider den på en pension alligevel, for "den klarer det nok, selvom der er andre hunde". Det er skide synd for hunden, og utroligt egoistisk af ejeren... Mine hunde har det ikke godt, uden hinanden, og slet ikke uden mig. Har utroligt dårlig samvittighed over at skulle til USA i to mdr. selvom jeg ved Glen'erne bliver passet hos mine småsøskende, og min far og storesøskende passer Gravhunden og Yorkien...
    Jeg tror lidt jeg har seperationsangst når det gælder mine hunde - jeg HADER det!

• #26   13. jul 2011 Palle P

Haha smiley
    Jeg vil helst ikke på ferie, medmindre jeg kan få mine hunde med :o) Og med 3 eller 4 hunde, er det næsten med det samme et nej smiley

• #28   14. jul 2011 Hvis jeg er på ferie så kommer lille Robin på ferie hjemme ved mine forældre som os har to hunde han kan lege med smiley

Kommentér på:
Så mange hunde til salg!

Annonce