1.959 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Opfedningskur Opfedningskur

Hej jeg har en meget fit og MEGET MEGET slank(tynd) hund

Alle kommentere den, den er ikke særlig behagelig at nusse, fordi den er rimelig knoglet
Har været til dyrlæge med den, og han siger den er sund og rask (troede jo den havde orm)

kender i en opfedningkur til hunde, som ikke gider æde mere tørfoder end højest nødvendigt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opfedningskur
  • #1   25. mar 2011 Leverpostej?

• #2   25. mar 2011 Ja bland noget i maden.

Hvis den skal tage på, så gerne mad 3 gange om dagen i en periode, og et foder med meget fedt.

• #3   25. mar 2011 Foder til højaktive hunde og så: http://kronch.dk/default.asp?Action=Details&Item=391

• #4   25. mar 2011 Okse fedt,

• #5   25. mar 2011 problemet er, at hun får nemt maveonde hvis jeg blander leverpostej i fordi hun sluger pillerne i en rub..

kan man købe ren oksefedt, ??

Tænkte på noget blødkost af en art? noget man kan lave en ordentlig portion af til ugentlig brug

• #6   25. mar 2011 Olie, leverpostej, oksefedt, smør/magarine, ost, tun i olie, foder til hunde med højt aktivitets niveau.. Jaah, det er bare om at give det regenmæssigt..
    Jeg har selv en hund der er ret tynd og knoglet, men hun er tip top og dyrlægen roser hende hver gang. Hun ér bare rigtig spinkel, og det har jeg lært at leve med nu.
    Uanset hvad jeg giver hende, kommer hun ikke over de 1300 gram.. :o)

• #7   25. mar 2011 Nå ja, og Hill's A/D vådfoder :o)

• #8   25. mar 2011 Ja du kan købe rent oksefedt ved BARF forhandlere :o)

• #9   25. mar 2011 And sophie: tog din hund slet ikke på af den kost?

Det virker bare som om Kiwi forbrænder alt hvad den fortærer, mille min anden hun dhar jeg svært ved at holde den slanke linie ved

• #10   25. mar 2011 Tia er også slank og har oplevet at folk kigger på hende og siger "nårh får du ikke noget mad" og kigger derefter bebrejdende på mig :o)
    Men hun får masser mad og så får hun stoppet rester, kødpålæg, ost osv i kæften, men hun forbliver bare slank. Dyrlægen siger hun er sund og rask og ikke for tynd, så det stoler jeg på.

• #11   25. mar 2011 Men hun får så også meget motion..

• #12   25. mar 2011 Mette - Tjoo.. Det var minimalt hvad hun tog på.. Ikke nok til, at jeg ville fortsætte med de usunde vaner ihvertfald. Man skal passe på, at hunden ikke bare bliver tynd-fed..
    Men hun får coktailpølser, leverpostej eller ost dagligt.. Bare for at være sikker på, at hun får lidt fedende indenbords.
    Men har droppet den intensive kur, og accepteret hende som hun er.. :o)

• #13   25. mar 2011 Jeg er ude for det samme hele tiden, og grundet min unge alder (20) så overbeviser folk sig endnu mere om at jeg ikke har begreb om hvad jeg skal fodre min hund med... Kiwi er lige blevet passet, og hende der passede den ringede faktisk og spurgte mig om jeg fodrede den ordentligt.

Så skulle hun bare se mille ;-D

• #14   25. mar 2011 Skift foder.
    Giv hunden mand oftere.
    Suppler med lækre ting.
    Hav løse hænder når det kommer til godbidder..

Jeg har fået Basse op fra 21 til 24 kg. Det lyder måske ikke af meget, men nu er hun blot slank, og ikke sygeligt tynd. Man kunne på alle tider se hele hendes rygrad..

For det første får hun altid og hele tiden.. Godbidderne sidder løst hos mig, og hun får tit. (hun har en god mave, og tåler alt).
    Vi spiser tit hos mine forældre, og der får hun udover sit tørfoder, også rester fra køleskabet.. Menneskemad feder tit mere (igen, hendes mave tåler det fint)..

Så skiftede jeg til et andet foder-mærke (Vetcur Gourmix), hvor hunden skal have langt mindre doser. På den måde kunne jeg give hende mere end anbefalet, uden at hun skulle spise kæmpe portioner.
    Derudover får hun rigeligt med olie, tun, torskerogn osv. i maden..

Det har hjulpet her.. Og min dyrlæge var også inde over, og inden kampen rigtig gik i gang, blev hun gennemtestet for alt, da min dyrlæge frygtede at hendes organer ikke fungerede ordentligt, eftersom hun var så tynd..

Men det var og er en kamp, og nu arbejder jeg hårdt på at holde hendes vægt ved lige!

• #15   25. mar 2011 Jeg har faktisk skiftet foder mange gange! hvalpefoder er helt klart det hun foretrækker, men der går ikke længe så gider hun ikke det mere

• #16   25. mar 2011 Jeg er simpelthen nød til at skrive noget her...
    Hvis din dyrlæge siger din hund er OK og i fin stand, HVORFOR vil du så fede den op? Det forstår jeg ikke???
    Nu ved jeg ikke hvor gammel den er, men husk på at hvis en ung hund tager meget på, på kort tid så risiker du at ødelægge knogler og led.
    Jeg har selv en meget tynd lab og høre også ofte folk sige den er for tynd og jeg ikke fodere min hund nok, men så længe min dyrlæge siger han er OK og han er frisk og klar så er jeg pisse lige glad med hvad andre tænker og siger

• #17   25. mar 2011 Da malou var for tynd kom jeg en smule hvalpefoder i hendes mad og så gav jeg hende kylling som var stegt på panden i lidt smør. Hun tog pænt på og holder nu den vægt hun skal have. Hun havde det med at smide vægten under løbetiden.

• #18   26. mar 2011 Kender godt problemet vi har også en yorkie der er MEGET tynd..

og hvis vi blander noget i hendes foder spiser hun det meget gerne

men problemet er ligesom hos din Mette... maven slår klik og hun får tyndskid og det sætter sig i den lange pels

ikke så rart og temmelig besværlig

Kommentér på:
Opfedningskur

Annonce