{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

pris ved at tage hvalp retur {{forumTopicSubject}}

jeg har nogle hvalpekøbere, der ikke vil have deres nu 1 1/2 årige tæve længere- jeg har haft kontakt med ejerne næsten hver måned og de har sendt billeder og alt gik så godt- før Jul gik det så pludselig galt og de ville af med hende med det samme og jeg henviste til nogle, der var interessered men så bakkede familien ud og bestemte sig til at beholde tæven, og nu er den så gal igen og jeg har endnu en gang henvist til en anden der er interesseret, men nu har de bakket ud igen da de mener de skal have samme pris for tæven som de selv gav da de købte den hos mig - i kontrakten har jeg kun skrevet at jeg skal orienteres hvis tæven skal genhuses - skal jeg lade dem selv finde nyt hjem til hunden ? ved snart ikke jeg hvad jeg skal gøre, og jeg kan heller ikke selv tage tæven tilbage da jeg har 3 hunde i forvejen ........ gode råd imødeses -


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris ved at tage hvalp retur
  • #1   29. mar 2011 Hvis det er penge der er problemet, så synes jeg ærlig talt at det er deres egen hovedpine. Jeg synes at det er meget flot at du gider hjælpe dem gang på gang, men hvis ikke det er godt nok synes jeg bare at du skal nøjes med at bede om kontaktinfo på køberen, når de selv finder én der vil give fuld pris for den.

  • #2   29. mar 2011 "jeg kan heller ikke selv tage tæven tilbage da jeg har 3 hunde i forvejen"

  • #3   29. mar 2011 Århh kender det bare alt for godt. Vi har lige taget en han hjem som vi skal ha genhuset, vi havde så skrevet beløb i kontrakten så der var ikke så meget at diskutere. Men det er et marridt at stå i, også når man så skal finde et nyt hjem da mange af dem der henvender sig på en omplacerings hund mange gange tror det er et møbel man har med at gøre.

  • #4   29. mar 2011 Hvad har hunden præsteret siden de forventer fuld pris for den?
    Jeg ville nok tage en snak med dem om at hunde falder i pris med alderen, med mindre de har opnået noget specielt...


  • #5   29. mar 2011 da jeg købte min tervueren på 2½ år ( Dkk stamtavle men med kontrakt om avlsforbud ) gav jeg 800 kr..
    Det var i 2004

    jeg synes ikke overhoved man kan forvente mere en ½ pris ved tilbagekøb i den alder


  • #6   29. mar 2011 Lena, jo de bor i Brønderslev - manden er højskole lærer og konen sygeplejerske - de har 3 børn og alt gik så godt .......... kender du da til dem ? hvis ja, har de haft annonce i avisen om tæve ? du kan evt skrive en pb - på forhånd tak

  • #7   29. mar 2011 Lena hvad er det du har hørt ............. ?

  • #8   29. mar 2011 den dame, der er interesseret i hvalpen har tilbudt at betale 3.000 kroner men det synes familien er for lidt - tæven er ikke udstillet og derfor ikke avlsgodkendt, hvilket heller ikke var et krav fra min side og jeg har skrevet og fortalt dem, at en "ting" som en hund betragtes som falder i værdi medmindre den er så gammel at det er en antikvitet ........ hvad om alting er, så er jeg ked af at de tænker mere på pengene end på at give hunden nyt hjem når de skriver at den ikke kan lide børn hvilket er noget helt nyt ! ville ønske nogen boede i nærhede og evt kunne besøge hunden ....... er der det ?

  • #9   29. mar 2011 Lena, du kender jo dem, der har den hund Ronja leger med ........ jeg har lige skrevet til dem, at de burde kraftigt overveje om den dame, der vil købe Ronja for 3.000 burde have hende - måske kunne du tale til dem om det ? jeg bor i Horsens og har ingen bil eller mulighed for at komme nordenfjords -

  • #10   29. mar 2011 I vores kontrakt står der at vi har tilbagekøbsret, det første år til halv pris, derefter efter aftale.

    Jeg synes nu ikke man kan sige, at man ikke burde opdrætte, hvis man ikke har mulighed for at tage sine hvalpe retur. Når man i stedet kan finde en ny familie, uden at hunde skal flytte en unødig gang, så synes jeg da det er bedre for hunden.

    Den af vores hvalpe der måtte omplaceres var heller ikke omkring os først, da familien selv havde fundet en, de gerne ville have skulle hunden skulle flytte til. Så i stedet fik jeg en snak med den nye ejer, og hunden flyttede direkte hen til hende.



  • #11   29. mar 2011 Tina jeg giver dig ret og hvis det står så slemt til, kan hunden være her kort inden den kan komme ud i nyt hjem - men de mennesker skifter hele tiden mening, at så vil de beholde tæven, så vil de ikke, jeg er ved at få flip af deres vægelsind - samtidig kan hunden jo mærke at den ikke er ønsket og jo længere tid der går jo værre bliver det - jeg håber inderligt på en løsning med et godt nyt hjem, for det er ingen hemmelighed, at jeg har mega ondt i maven over at få yderligere oplysninger om at hunden ikke har været ønsket ............. og slet ikke efter jeg har haft kontakt med familien ca 1 x om måneden, modtaget søde billeder og er generelt blevet ført bag lyset ! øv

Kommentér på:
pris ved at tage hvalp retur

Annonce