{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  hunde i bil
  • #1   29. mar 2011 Jeg følger lige med smiley

  • #2   29. mar 2011 Fandt lige et gammelt emne herinde smiley
    (link fjernet)


  • #3   29. mar 2011 Følger også med selvom vi altid har dem i sele i bilen.

  • #4   29. mar 2011 hmm jamen efter det link skulle der jo ikke være nogen tvivl...ja vi har købt ny bil, så derfor var vi ude at købe sikkerhedsseler, før har de været bag i en kassebil

  • #5   29. mar 2011 Tja .. Jeg er dog stadig lidt i tvivl . Sys ikke der står noget direkte sted, at de skal være fastspændt ..
    Der står bare, de ikke må være til gene for føren .. Hmm, gad vide om der faktisk er en lov hvor det står direkte .


  • #6   29. mar 2011 Bekendtgørelse af lov om hunde:

    Dette vidste jeg ikke:
    §3, Stk. 3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelserne gælder ikke hunde, der benyttes af politiet, hæren, skov- og jagtbetjente, vagtselskaber o. lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.

    Nå der stod intet om transport, jeg går ind og kigger på det som gods så smiley


  • #7   29. mar 2011 *Ej en medløber*: Okay .. Så de skal være spændt fast smiley
    Men som det ser ud i følge det andet link, så gør politiet ikke noget ved det? smiley
    Dermed ikke sagt at det er ok de ikke er spændt fast, misforstå mig nu ikke :o)


  • #8   29. mar 2011 *Ej en medløber*: Okay .. Så de skal være spændt fast smiley
    Men som det ser ud i følge det andet link, så gør politiet ikke noget ved det? smiley
    Dermed ikke sagt at det er ok de ikke er spændt fast, misforstå mig nu ikke :o)


  • #9   29. mar 2011 Ja, det har du ret i :o)
    Super, så fik vi det på plads .. Hehe ..

    Men men men, hvordan skal man tolke det, hvis man har hunden i bagagerummet? Her tænker jeg, skal der være et gitter så? smiley

    Jeg har Taiko på bagsædet, så det er bare hypotetisk spm. smiley


  • #10   29. mar 2011 Der er ikke vedtaget nogen lov om at hunden skal være spændt fast eller være i bur, så længe hunden ikke er til gene for fører af bilen så er det lovligt, har ringet og snakket med politiet omkring det og ja det har været oppe om det skulle være en lov men det er aldrig vedtaget.

Kommentér på:
hunde i bil

Annonce