{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Hjælp watertail / halelammelse ? {{forumTopicSubject}}

hej..
håber der er nogen som kan hjælpe mig..

det er sådan at min hunds hale begyndte at hænge her igår aftes og hun var meget pylret.. her i dag er det ikke blevet bedre og hun kan slet ikke løfte den.. hun kan kun løfte halen sådan meget lidt lige ved haleroden.. jeg har ringet til dyrlægen og fået en tid her i morgen tidligt, så det dejligt..

jeg har derefter søgt lidt på nettet og faldt over watertail.. hendes symptomer lyder som dette, men jeg håber at der er nogen som ved lidt mere og om det er noget jeg skal være urolig og bange for..

på forhånd tak.. Hilsen Zanitha og Thyra..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp watertail / halelammelse ?
  • #1   30. mar 2011 Hun får sikkert noget smertestillende i morgen.

  • #2   30. mar 2011 det skal lige siges at hun ikke har været i vandet her de sidste par dage (var for en uge siden).. men til gengæld har vi været en del ude og lege udendørs.. så hun har haft brugt hale lidt mere end normalt..

  • #3   30. mar 2011 Hvis det passer med symptomerne, er det sikkert watertail..
    Det kan sammenlignes med en forstuvning..

    Hunden får noget smertestillende, og skal så holdes i ro (men den gider nok heller ikke andet)..

    Med Basse tog det vist en uges tid, før hun var frisk igen..


  • #4   30. mar 2011 Det er ikke længe siden min har haft det. Han fik bare noget smertestillende ( en sprøjte ved dr. dyr og piller med hjem) og i løbet af ca 1 uge var det væk igen.
    Da min er meget vandskræk fik han det heller ikke ved at bade og jeg ved ikke præcist hvorfor han fik det :-\


  • #5   30. mar 2011 Hunden behøver ikke nødvendigvis have været i vandet. Det er, som Anja skriver, en forstuvning af halen. Det kan være ekstrem logring, at hun er blevet kold.. Mange forskellige ting

    Men det lyder meget som watertail, og hvis din dyrlæge ved noget om det, så vil hun få lidt smertestillende og holdes i ro, som Anja igen siger smiley

    Luna's har været relativ milde, heldigvis

    Men når de først har haft det en gang, kommer det lettere igen..


  • #6   30. mar 2011 Min fik det ved at svømme, men hun har svømmet rigtig mange gange før..

    Hun fik det af at logre rigtig meget under svømningen..

    Så det behøver ikke ske grundet ophold i vand, men er bare hyppigst derfor..

    Det er som sagt mere eller mindre en forstuvning af halen.. og jeg synes som regel slet slet ikke man er i tvivl!!..


  • #7   30. mar 2011 tak.. det gør mig lidt roligere..
    synes bare det virker lidt voldsomt når det bare sådan kommer snigende nærmest.. men håber du får det bedre..


  • #8   30. mar 2011 Zanitha,
    Basses kom også først en hel del timer senere.

    Vågnede ved at hun kl 3 om natten, ville putte på mig. Det gjorde ondt i halen, så hun hylede og sprang op. Så prøvede hun igen, samme resultat.
    Derefter konkluderede hun at det var min skyld det gjorde ondt, og så gad hun ikke putte med mig i en uge... Det var sq ikke sjovt altså..


Kommentér på:
Hjælp watertail / halelammelse ?

Annonce