1.123 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Arrrrggghhhhhhhh!!!!! Arrrrggghhhhhhhh!!!!!

Opslag i en FB-hundegruppe:

"HJÆLP, min hun har fået watertail. Min dyrlæge siger at hunden skal have Panodil. Hvad gør I andre?" Starter med at finde en dyrlæge der ved hvad hunde kan tåle.

Ind imellem banker jeg altså hovedet ned i tastaturet!!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arrrrggghhhhhhhh!!!!!
  • #1   22. mar 2016 Og så er der alle dem, som skriver at "det går over af sig selv i løbet af 7-20 dage"...... Uden smertedækning...... Stakkels hunde smiley

• #2   22. mar 2016 Pas på blodtrykket...

• #3   22. mar 2016 Hunden skal smertedækkes. NU. Med smertestillende til hunde.

• #4   22. mar 2016 håber da der er nogen der får skrevet at Panodil må hunde slet ikke få smiley , og hvad de må få

• #5   22. mar 2016 TS har ikke kommenteret. En del mener at vi der råber op om skift af dyrlæge og lignende er hysse. Andre mener at det bare skal gå over af sig selv. Og så er der mig........................ Jeg KÆFTER op og jeg er vred........ Kommer det bag på jer?...........*G*

• #6   22. mar 2016 Hanne: masser har skrevet at hunde ikke må få panodil, men ind imellem er det som at pisse i modvind smiley

• #7   22. mar 2016 Fandme godt du kæmper .... smiley

tænker at et simpelt GOOGLE hvilket det fleste vel kan finde ud af, burde oplyse folket

• #8   22. mar 2016 De er sq så kloge at de kunne undvære hovedet, nogle af dem........ Nu har jeg spurgt hvorfor man ikke vil smertedække? Gad vide om jeg får svar denne gang? Jeg har før spurgt i forbindelse med hotspot. Lige nøjagtig de to ting mener jeg IKKE at man skal spare på det smertestillende....

• #9   22. mar 2016 Nope....... Ingen vil svare på hvorfor de ikke vil smertedække. det er ellers ikke første gang jeg forsøger at få svar på det.

Men de vil gerne gøre sig kloge og nedgøre dem, som lader deres hunde gå i vandet, når det er koldt........ Halloooooo, det er jagthunde?? Skal man stoppe al jagt i de kolde måneder fordi hunden måske får watertail?

Jeg skal vist bare holde mig fra den tråd smiley

• #10   22. mar 2016 Hugin har haft watertail for ganske nylig, og han blev smertedækket ud fra den præmis at det ikke gjorde noget han ikke var 100% smertedækket, da det ikke gjorde noget at han via smerten selv fik lyst til at holde sig i ro.

Men han havde frygteligt ondt uden smertestillende, så hvordan man kan holde ud at se byde hunden det forstår jeg ikke... smiley
    Hugin fik smertestillende til hunde af dyrlægen, og en noget højere dosis end normalt anbefalet, og alligevel havde han lidt ondt (dog ikke mere end vi kunne stå inde for).

Udover at være smertedækkende så nedsætter det jo også hundens feber (som den typisk har i forbindelse med).

For vores tog det kun 3 dages tid at komme over på smertestillende og med masser af ro og varme. Lidt praktisk erfaring du er velkommen til at smide ind i gruppen smiley

• #11   22. mar 2016 Nu er vi heldigvis 2 i tråden, som plæderer for at det er synd ikke at smertedække. Når man smertedækker, som JEG gør ved watertail, så er det MIN opgave at sørge for at hunden holdes rimeligt i ro.

Når jeg får smertestillende selv, uanset om det er Panodil eller morfin, så bliver jeg altså ikke smertefri. Men smerterne bliver nemmere at holde ud. Jeg vil tro at det er det samme med hundene....

• #12   22. mar 2016 Mette: ja det har du nok ret i smiley det var bestemt også til at holde ud for Hugin - og efter aftale med dyrlægen holdt vi ved den mængde. Det var dyrlægens egne ord, at det ikke gjorde noget at han ikke var 100% smertedækket/upåvirket af det.

Vores opdrætter anbefalede i øvrigt at varme halen med en hårtørrer - det fungerede super godt!

• #13   22. mar 2016 For et par måneder siden i svømmeren, kunne jeg pludselig se på Kaido at hun havde ondt. jeg mistænkte en begyndende watertail, så da vi kom hjem, fik hun et "skud" Metacam og så fik hun BoT netdækken på. Dagen efter var hun helt fit igen smiley

• #14   22. mar 2016 Åååååårh der er mange flere opslag om den slags end vi ser derude desværre, og andre ting hvor man bare tænker "VÅGN NU OP"
    Jeg har efterhånden opgivet, for enten så er man bare bedrevidende eller hysterisk og bare vil lave ballade...

• #15   22. mar 2016 Jeg orker heller ikke mere. Nogle af dem er sq dummere end vådt toiletpapir smiley

Så er der en der skriver at nu foregår al jagt jo ikke i vandet. Som om man, som apportør på en jagt, kan udvælge og nægte at lade ens hund gå på vand, for "tænk hvis den får watertail". Han vil slet ikke forstå at de også kan få den UDEN at komme i vandet.... smiley smiley

• #16   22. mar 2016 Der er simpelthen så mange folk derude hvor man simpelthen spilder sin tid 101% det er så sørgeligt

• #17   22. mar 2016 Hvad er det for grupper i er med på.... Jeg kan lide at læse om andre folk dumheder.....

• #18   22. mar 2016 Uha, de fleste grupper som omhandler "chihuahua"
    Jeg ha simpelthen meldt mig ud af alle jeg var med i (og sir jer det var mange) og er nu kun i den jeg syntes der var bedst styr på og folk havde mere end 1 hjernecelle, og så nogle hurtige admins smiley

• #19   22. mar 2016 tror han også der er en rigtig mus i knæet på de mennesker der har en sådan, eller at der spilles tennis i en tennisalbue smiley

• #20   22. mar 2016 I det mindste spørger TS ind til det! Men det lyder måske ikke til at han/hun bliver klogere ud fra det du skriver om kommentarerne smiley
    Da vores hund for et par måneder siden begyndte at halte var min mor klar til at poppe Panodil i hunden med det samme indtil jeg overbeviste hende om at google det. Heldigvis fik jeg da overbevist hende om risikoen. Håber TS vælger at lytte til jer, der advarer mod Panodil. De der FB-grupper har jeg helt droppet, det er nemlig som du siger, ligesom at pisse i modvind størstedelen af tiden..

• #21   22. mar 2016 smiley Hanne eller gamle skader i ryggen

• #23   23. mar 2016 Åh kender det glimrende
    Flere fb grupper kan jeg ikke læse i; mit blodtryk bliver for højt

Ind imellem nægter jeg at tro, at de faktisk har kontaktet en dyrlæge

Det er jo nemt at skrive

Nogle gange hvis jeg blander mig i en tråd får jeg nogle til at hjælpe

Det kan være sejt at være alene

Pt gider jeg ikke bruge ret meget tid på det

• #24   23. mar 2016 PS: bliver lidt nysgerrig - hvilken gruppe er det?

• #25   24. mar 2016 Den gruppe jeg omtaler er en labradorgruppe (dem er der mange af)..........*G*

• #26   24. mar 2016 Åhhhh den gruppe er jeg også medlem af. Nogle gange bliver jeg simpelthen nødt til at lukke øjnene og scrolle videre smiley Ellers ville jeg nærmest kommenterer i hver eneste tråd derinde smiley Folk er så uvidende at det gør helt ondt.

Kommentér på:
Arrrrggghhhhhhhh!!!!!

Annonce