{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Fordomme , folk og hunde! :-/ {{forumTopicSubject}}

(Øv øv øv,) var ude og gå en dejlig tur med mine to skønne vovser igår, og kommer forbi den lokale hundetræningsbane, hvor én af trænerne er på vej ind. Så stopper hun, og kommenterer min Basset (på knap 5 mdr) - desværre ret nedladende! smiley

"Nej hvor må han falde meget i de ører, det er synd" helt kynisk
- jeg svarer: "nej, hans motorik er efterhånden så god, at han faktisk ikke falder i dem mere."

Straks derefter; endnu et skarpt skud:
"Sig mig, ved du hvorfor hans øjne er så røde?" (huden under øjet) -hvortil jeg svarer: "tjah, nu er racen jo desværre avlet med hængeøjne, så der er bare det nederste hud man kan se, som er lyserødt" - ikke høre tale om, det er jo en FEJL! - jeg prøver at forklare hende, at det måske er en "fejl", men iflg. racestandard skal det nederste øjenlåg kunne ses på Bassets.. Jeg er enig i at det ikke er praktisk og ret uhensigtsmæssigt, men det generer ikke Vito, og vi har ikke haft nogle gener forbundet med hans øjne (endnu - forhåbentlig aldrig). Jeg forklarer hende, at vores dyrlæge siger at han ser fin ud, og at øjnene er gode, og kan opereres hvis han får gener, vil hun nærmest ikke lytte, og svarer flabet "Ja, han er jo dyrlæge, så han må jo vide det"....

Så skulle hun da også lige kommentere hans tænder - ud af det blå: Nå men, han har vel heller ikke skiftet tandsæt endnu - hvortil jeg fortæller hende, at det har han - og han mangler kun de to hjørnetænder i overmunden! (endnu noget vi har været opmærksomme på - for det er man jo når man har en hvalp!!) "..Nå nå, jamen, 5 mdr, det var da godt nok tidligt alligevel."

(#"#¤%& For helvede kvinde, uanset hvad jeg svarer er det åbenbart ikke godt nok.!"#¤%&)

Bum, bum, efter lidt ævl og kævl, kommenterer hun så på hundenes relation til hinanden, og begynder at belære mig om Anton (min Dansk Svenske Gårdhund) - og kommenterer på at han ikke er kastreret... Og da jeg fortæller at de to hunde har det skøøønt sammen, vil konen IKKE lytte, nej nej! - Men derimod presse sine lomme-hunde-psykolog-diagnose nedover mine to velfungerende, sunde og velopdragne hunde, som jeg i øvrigt går tur med hver dag, aktiverer, passer og plejer efter alle kunstens regler...! Jeg er en ansvarlig hundeejer, og vil simpelthen ikke betvivles på den måde! Hvis hundene ikke ku' enes, så havde jeg da fundet en løsning. Mener bare ikke man skal kastrere en hanhund, bare for at kastrere!

....Det skal jo så også siges, at jeg gik til hvalpetræning med Anton (dsg'eren) for nogle år siden, i klubben, (hvor damen er træner), og mit indtryk var desværre allerede dengang, at holdningen i klubben åbenbart er at man BElærer andre istedet for at lære, og at hunde som er mindre end en labrador eller som er lidt anderledes, ikke er værd at bruge tid på!
Det er en civil hundefører forening - alle skal sgu da ha' lov til at komme med deres hunde (ved godt der er regler mod såkaldt "muskelhunde") - klubben skal da kun være glad for at der er nogen med "dumme" hunderacer, der vil komme i klubben og træne deres "forkerte" hunde - og at de ikke bare sidder der hjemme og er dumme med uopdragne hunde...

Jeg var desværre lidt paf, så jeg fik ikke rigtig høvlet hende ned - og sku egentlig bare ha gået min vej smiley - men er stadig i chok over hendes "angreb" - men overvejer at gå til formanden af klubben og spørge om de gerne vil have trænere, der taler sådan til folk (jeg havde bestemt ikke lyst til blive trænet af hende) og forskelsbehandler hundeejere og deres hunde. Jeg ville ha startet på et hvalpehold i foråret, men vil faktisk ikke nu, og ser efter andre muligheder. Derudover har jeg skræmt én potentiel, kommende hundefører væk - det var dog ikke meningen - men hun synes bare det var så uacceptabelt, så hun ville helst undgå den slags fordomme, og finde en anden klub.

Beklager det laaaaange indlæg, men skulle bare ud med det! Ingen skal sige noget om mine vovser ustraffet! smiley Kan godt tage kritik, men forstår ikke hvorfor nogle mennesker ikke kan holde deres personlige holdninger og meninger for dem selv. Især fordi jeg ved hun træner!
.....Jeg svinede jo heller ikke hende, selvom hun var grim som en torsk. Høhø....
Johanne (7 år. :D)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordomme , folk og hunde! :-/
  • #1   31. mar 2011 Jeg synes godt at du må gå videre med din oplevelse, eller i hvert fald frabede dig at få hende som træner. Du betaler jo penge for at træne der, og jeg vil mene at alle har ret til en OK oplevelse. Trænerne er der jo for at HJÆLPE ejerne, ikke stå med armene over kors og dømme dem.

  • #2   31. mar 2011 Tak for feedbacken. Jeg træner der ikke nu, men kommer bestemt heller ikke til det.
    Er blevet ret provokeret, og forarget over, at man kalder sig en civil hundefører forening, og så kan man ikke en gang gå forbi banen, i sin fritid, med sin Basset (!!! det er jo bare en basset for faen), uden at en træner, skal kaste sit fordomsfulde blik på mine hunde. Det er ikke en god måde at lokke kunder til på....
    Jeg har ikke tænkt mig at træne i den klub, men overvejer alligevel at gå til formanden og sige at de mister kunder, hvis ikke deres trænere ændrer attitude og holdning til anderledes hunderacer. Det er helt ok at ha' en favoritrace, meeeeen, en hund er en hund - og de er sku da (næsten) allesammen skønne!


  • #3   31. mar 2011 Johanne N

    Tjaaa.... det lyder næsten ligesom HG.... på en god dag..... Ha ha ha


  • #4   31. mar 2011 Ej det lyder da frygtelig træls, og det var da mere træls at hun ikke gav dig en eneste chance for at få ret ? ..

    Hvis det hjælper synes jeg begge dine hunde er utrolig søde og flotte, og især Vito smiley
    Han er sku aaaaaaaaaaalt for sød smiley
    Ham ville jeg gerne have om han så har hængeøjne og træder i hans ører osv. hvad hun nu ellers fandt på .. smiley


  • #5   31. mar 2011 Det ku da godt være at det var DcH Holbæk afd.,der var vi ude for nogenlunde det samme med min Cavalier king charles spaniel med nedladende trænere.

  • #6   31. mar 2011 Anne og ej en medløber. Hun træner ikke det sted, hun kom bare gående forbi pladsen hvor en træner så stopper op og "overfalder" dem.

    Jeg synes det er noget svineri at ytre sin mening på den måde. Det er iorden ikke at kunne lide alle racer, men nogle mennesker kender ikke ordet HØFLIGHED, og synes absolut de må fortælle hvad de mener, også selvom det er sårende.


Kommentér på:
Fordomme , folk og hunde! :-/

Annonce