Min hund vil gerne blive besøgshund {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en Samojede han på nu 5 år. han er en dejlig livlig hund men samtid dejlig rolig og glad. jeg har tidligere haft ham med når jeg skulle besøge min morbror som er hjerneskadet og bor på et plejecenter sammen med andre, de elsker Tyson og selv nogle som var lidt bange/usikre omkring hunde kom hen og endte med at elske ham, og han elskede at være der da han elsker at være mindpunkt og få opmærksomhed.
jeg ku derfor godt tænke mig at tilmelde ham som besøgshund. jeg har kigget lidt rundt på nettet men har kun set at det er tryg fonden der har besøgshunde, og lige pt skriver de at de ikke søger nogle nye hunde, men har givet min mail til dem for nogle uger siden for at få noget info men har ikke rigtigt fået noget svar.
er der ikke andre der har besøgshunde, eller andre måder man ka få sin hund som besøgshund?
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 834
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 26
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 13
Held og lykke
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.355
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 756
Ankommet til plejehjemmet ventede vi pænt udenfor og kort efter kom min kæreste med to kollegaer, som begge synes det ville være helt fint at tage ham med ind.
Beboerne blev herefter spurgt h em der gerne ville sige Hej til hunden. En enkelt ville meget gerne og man kunne tydeligt se hvor glad hun blev. ( hendes sprog er begrænset).
Det er vel omtrent 1-2 måneder siden, og min kæreste beretter at hun stadig lyser op i et stort smil når han nævner vores hund. Så ingen tvivl om at nogle beboer får virkelig meget ud af det! De ansatte synes også det var hyggeligt!
Som ekstra bonus havde plejehjemmet sådan en vægt til at veje beboerne i deres kørestole, som minder meget om dyrelægens vægt, så blev hunden også lige vejet
Nå men det jeg ville frem til var at jeg da bare synds du skal springe ud i det og ringe rundt, der ska helt sikkert nok være nogen der takker ja.
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 26
Jeg bor i Store Merløse omkring Holbæk og Tølløse, og afstand gør ik mig om min hund noget så længe det er på sjælland
Palle P
Jeg er ret sikker på Tyson kan klare det, han er en ret stabil hund og som sagt så elsker han simpelthen al den opmærksomhed han ka få ^^
Min hund vil gerne blive besøgshund