1.192 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Bøder for ikke at samle op ? ! Bøder for ikke at samle op ? !

Jaq, vi har ofte, her på HG, talt om problemet med lort over alt.

(link fjernet)

Jeg synes egentlig det er en rigtig god idé med at uddele bøder hvis man ikke samler op, men der er i forvejen så mange love der ikke bliver håndhævet og hvem skal lige holde øje med om man lader lorten ligge ?

Jeg synes det er irriterende at skulle gå og kigge ned og Zig-Zagge sig gennem gåturen i stedet for at nyde den.

Er det iorden at vi der samler op, opfordrer dem der ikke gør, til at gøre det? Måske ved at tilbyde dem en pose. Eller er det provokerende?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøder for ikke at samle op ? !
  • #1   5. apr 2011 Hov. Fejl i første ord. Der skulle stå:

Ja, vi har ofte...

smiley

• #2   5. apr 2011 Rent lovgivningsmæssigt er det jo grundejeren, der skal samle op....

Paradoksalt nok.

• #3   5. apr 2011 A&D: Jeg sys det er i orden at tilbyde folk det :o)
    Hvis jeg havde glemt pose ville jeg da blive glad for at få tilbudt en andens :o) Men jeg samler også altid op og sys alt andet er ulækkert ..

• #4   5. apr 2011 Jeg har fik ikke samlet op igår eftermiddags, da jeg var gået og de skulle " skide " Så mærkede jeg mig til lommerne, hverken godbider eller poser pga. det var den forkerte trøje jeg havde taget på.. Men ellers gør jeg det altid smiley

• #6   5. apr 2011 Altså for at straffe hundeejere, der ikke samler op, skal hundeloven laves om.

Det er - som sagt - grundejerens ansvar at holde sin grund ren, også for hundelorte andre har efterladt.

• #7   5. apr 2011 Det ville ikke genere mig hvis der kom bøder for det og det rent faktisk hjap, men det skal da nok passe at lige præcis den dag jeg glemmer poserne, eller hunden får skidt en gang mere end foventet, er den dag politiet står lige bag mig...

smiley

Var der ikke en by i spanien, eller noget i den dur, hvor man havde DNA testet alle hundene, så politiet hutrigt kunne finde frem til hvem lortens ejer er? *GG*.. Den går nok ikke i kbh, men det er sgi da en smart løsning.

• #8   5. apr 2011 CH

tæller det tilæ gengæld ikke som hærværk at lægge hundelort på andres ejendele/grund?

• #9   5. apr 2011 Søster, ikke mig bekendt?

• #11   5. apr 2011 Det er grundejeren der skal holde stedet pænt. Er det så kommunen eller varmemester/vicevært på grønne arealer i et område hvor ét boligselskab ejer de omkringliggende lejligheder?

Vi har én gang glemt at fylde poseholderen op og måtte derfor lade lorten ligge. Den blev så samlet op på næste tur smiley

Jeg kunne ikke finde på at råbe efter folk men hvis jeg var tæt nok på til at komme med en pæn hentydning eller noget i den stil, så ville jeg gøre det.

• #12   5. apr 2011 Dem der er bange for at få skyld for ikke at samle op.... se her....
    Lav en masse små sedler på en lille pind .... ... og skriv...
    " Dette er IKKE Kleo's ..... eller ..( navn's ) lort "... og sæt " flaget " i lorten ......he he ...... så får i også tiden til at gå ..... *GG*.

Eller hvis man ved hvem der efterlader lorten .... så skriv ..." Dette er Fido's..... Trunte's lort....... måske efternavnet på ejeren.

Og... man kan også , ( hvis man ser det . og ikke kender navnet på hunden eller ejeren ........ skrive...... Dette er en Labrador-lort......Dette er en gravhunde-lort .....osv.

Bare kom i gang med at skrive små sedler ....... ha ha ha ha .....
    Er jeg ikke morsom........ men jeg tror det virker .... :O)

• #13   5. apr 2011 Hvis jeg glemmer poserne glemmer jeg nok også sedlerne. Det er nok nemmere bare at sørge for at man har poser nok i stedet for også at skulle stresse over om man har sedler med i tilfælde af at man løber tør for poser.. No?

• #14   5. apr 2011 ¤ Søster McFluff ¤
    Hjælpe-Administrator

Læs lige igen . hvad jeg skrev........... Det drejer sig ikke om DINE lorte.... men om de " andres "........... Så det har jo ikke noget at gøre med , om DU har glemt posen..... :O)

Kommentér på:
Bøder for ikke at samle op ? !

Annonce