1.982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Høje priser på omplaceringshunde? Høje priser på omplaceringshunde?

Er det kun mig, der synes at der er meget høje priser på omplaceringshunde?

Eller det er måske bare mig, der ikke kunne drømme om at give lige så høj pris, for en unghund (hvor man ikke aner, hvad de har oplevet) som for en hvalp?

Jeg har selv overtaget et par omplaceringshunde i årenes løb, og det er virkelig et stort arbejde, at "rette op", eller bare "rette til", så man ender med at få den hund, man gerne vil have. I forhold til, når man starter med et forholdsvis ubeskrevet blad i form af en hvalp...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Høje priser på omplaceringshunde?
  • #1   5. apr 2011 Jeg har det på helt samme måde som dig .. Synes også priserne på omplaceringshunde er tårnhøje ..

• #2   5. apr 2011 Ja, jeg kunne personligt ikke drømme om at give flere tusinde kroner for en hund uden tavle, som samtidig kan have en masse problemer, man skal kæmpe med i et par år (eller i resten af dens liv)

• #4   5. apr 2011 Jamen når de nu har givet 8000 for deres hund for 9 mdr siden og har købt kurv, snor, linie mv. og har foder på den, så er det da kun rimeligt at de skal have 9500 for den.

Ironi kan forkomme

• #5   5. apr 2011 Jeg synes også priserne er lidt ublu, man ved ikke helt hvad man får.
    Har selv købt en omplacering og inden der var gået en måned var der dyrelæge regninger på hende.
    Hun er stadig dyr i drift men elsker hende meget så betaler hvad det koster

• #6   5. apr 2011 jeg er meget enig. Det er forståeligt, hvis det er en avlshund med gode udstillings- og avlsresultater, men for en familiehund nej! Der er fx til højre for mig nu, en uægtehund på 5 mdr til 4000 kr..hmm

• #7   5. apr 2011 Karina: Synes det er ligeså slemt med tavlehunde der skal omplaceres .. Ved godt at man med en tavlehund måske vil give lidt mere, men synes stadig det er vildt at nogle vil have samme pris for en omplaceringshund som man kan købe en hvalp for..

• #8   5. apr 2011 jeg gav 800 kr for en 2 årig hund med DKK tavle.
    Jeg synes også flere tusind kr. for en blanding i teenage alderen er vildt, men hvis folk vil betale, så er det vel fint nok.. Prisen er vel lge præcis så høj som det kiunderne vil give

• #9   5. apr 2011 Ja, begge de to jeg har overtaget, har været DKK-hunde med fine tavler. Men når der opstår et problem i hjemmet, som gør, at man skal omplacere sin hund, så må det vigtigste da være, at man finder det rigtige hjem, og den rigtige ejer, der rent faktisk vil være sit ansvar voksen, og vil gøre alt for at afhjælpe problemerne.

Så jeg må indrømme, at jeg ikke har betalt for de to jeg har overtaget - men til gengæld lagde jeg en formue i træningsgebyrer, og ufatteligt mange timer de første år, for der kom gode hunde ud af dem... Kan slet ikke se rimeligheden i, hvis jeg skulle have BETALT for at påtage mig det ansvar, når de tidligere ejere gav op.

• #10   5. apr 2011 En omplacerings hund fra mig, f.eks hvis det er en retur hund af den ene eller anden grund, koster ikke noget !!!! MEN der bliver kikket godt i øjnene før den ryger ud anden gang, men hellere gratis til en godt "gammel" dame end tjene 5-7.000 kr En omplacering skal i mine øjne have det ultimative hjem anden gang og det er ikke altid hvor der er penge!!!

• #11   5. apr 2011 Når jeg tænker på at jeg i sin tid overtog Wictor, en 3årig rottweiler MED DKK tavle for den nette sum af 0kr, så forstår jeg ikke at man vil være bekendt at tage flere tusinde kroner for en omplaceringshund af blandet racer...

Men tja som Tina skriver.. Vil køber betale prisen, så vil sælger bestemt også sælge til prisen!

• #12   5. apr 2011 i feks Tyskland er en voksen hund i høj kurs... den er renlig, trænet osv - så der kan prisen være højer end en hvalp.
    Så for mig så kommer det jo an på hvad man ønsker - ønsker man at springe hvalpetiden over og få en hund der er lige til at gå til, så synes jeg da at det er ok at prisen er derefter. Men vælger man at overtage en problemhund, så bør prisen også afspejle det.

• #13   5. apr 2011 Meget rammende for denne tråd, har jeg lige pt en DKK hund til at være i annoncerne til højre, som koster 10000 og er knapt et år gammel.

Jeg kan godt se logikken i at man selvfølgelig lige så godt kan få pengene hvis der er nogle som vil give det, men til gengæld kunne jeg ikke selv finde på at vægte prisen på hunden så højt. Det nye hjem er nu engang det vigtigste frem for hvor mange penge man kan få ind for den.

• #14   5. apr 2011 platugler ;
    Enig. Man ser det jo også stadig herhjemme, med fuldt uddannede jagthunde, der får nyt hjem. Men for mig at se er det noget helt andet. Der er det en hund, der bliver videresolgt for sine gode egenskaber - ikke en hund der bliver omplaceret, fordi der er problemer med den, som ejeren ikke magter.

Og jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har fået en omplaceringshund, som ikke har haft én eller anden form for problemer med i bagagen.

• #15   5. apr 2011 Jeg synes det er fint, at der er en pris på en brugt hund. Det minimerer "jeg vil redde denne hund" /spontane køb. Men at give f.eks. 5000 for en hund på halvandet uden stamtavle er bare vanvittigt!

jeg ville heller ikke kunne sætte en pris på Louie- men nu bliver han altså heller aldrig solgt!

• #17   5. apr 2011 Karina: ejeren af en hund med gode egenskaber, kan jo også blive skilt og derfor ikke kunne beholde hunden. Det er jo ikke kun problemhunde der skal have nyt hjem.
    Hvis det feks skulle ske hos os, at en af mine børn får allergi, så er det ikke problem hunde der skal have nyt hjem - men tophunde med mange titler og super sundhed og stamtavle der skal have nyt hjem. En er hentet hjem fra Italien og en fra Frankrig. De ville bestemt ikke blive solgt til alm pris - men til en pris der ligger langt over en alm pris på en hvalp af samme race.

• #18   5. apr 2011 Char: helt enig.

• #19   5. apr 2011 Jeg har i øjeblikket en hund som jeg egentlig burde få omplaceret. Hun er kasseret til avl pga Patella og er derfor ubrugelig for mig. Men hun er stadig en yderest velfungerende og social hund. Hun er blevet stereliseret for at forhindre avt avl på hende i andre klubber.

Som udgangspunkt er prisen på hende 6000. Det er ikke ret meget billigere end hvad du kan købe en hvalp til i øjeblikket, men jeg er fuldstændig ligeglad. Det haster overhovedet ikke med at finde nyt hjem. Faktisk er jeg slet ikke sikker på at jeg vil af med hende.
    Ved at sætte prisen højt undgår jeg dem der bare vil have en billig hund. De skal ønske lige akkurat MIN hund - og så kanvi måske godt snakke lidt om prisen.

Men indtil det HELT rigtige hjem dukker op så bliver hun hos mig.

• #20   5. apr 2011 Alt med mååde.
    jeg er ikke tilhænger af at forære dyr væk. Omvendt kan det også blive for dyrt.
    For mig ville en maxpris nok ligge på 2000,- Ingen tager skade af og skulle i pungen for og overtage en hund.
    Vedr. lig i lasten så er der også hunde uden lig til salg. Bl.a. skildsmisse, kan være årsagen.

• #21   5. apr 2011 Chardame Der kan vi ikke blive enige, At eksp sælge en 2 årig mops for 6000-8000 uden stamtavle er da ublu.
    Men selvfølge hvis det er en færdig trænet hund er det lidt anderledes.
    Ofte selvom man køber en tavle omkring 1 år eller mere så er der ofte adfærdsvanskeligheder el sygdomme.

• #22   5. apr 2011 Jeg har ikke læst andet end startinlægget, men jeg er fuldstændigt enig. Jeg er chokeret når man fx ser en 10 mdr. gammel husky uden stamtavle! til den nette sum af 6500 kr!!
    Ikke engang en hvalp uden stamtavle er den pris værd, så jeg ved ikke hvad folk tænker på. Pengegriske mennesker...?

• #24   5. apr 2011 Jeg vil mene at en omplaceringshund, som "bare" skal have et nyt hjem af den ene eller den anden årsag, ikke bør koste mere ind en hund fra internat, hvilket vil sice ca 2000 kr.
    Det er noget andet, hvis det er en hund, som sælges videre som uddannet brugshund eller er særligt udstillings og evt. avlsegnet.

• #25   5. apr 2011 jeg tror at i mange tilfælde bliver prisen sat højt for at sælger kan se hvor interesseret køber i virkeligheden er, jeg har nogle gange hørt om hunde der var sat mellem 7000 og 10000 og når den rigtige køber slog til har de enten givet den eller forlangt en meget lav pris. jeg synes det er helt i orden med høj pris.

• #27   5. apr 2011 Jeg opfatter mig selv som båda erfaren og ansvarlig hundeejer, men når jeg engang skal have ny hund vil jeg hellere købe en fra internat, til den pris de nu forlanger end give 5-6000 for en hos private. Hvis jeg alligevel skulle ofte flere tusinde, foretrækker jeg at købe en af mine yndlingscacer og med tavle. Så jeg ville være en af dem, som sælgerne vælger fra ved at sætte en for høj pris på deres hund til omplacering.

• #28   5. apr 2011 Jeg har en tæve,jeg har brugt omkring 25000 på..

Hun er 2 år,social,venlig,velfungerende,men har desværre en kronisk lidelse der nok gør,at hun måske skal omplaceres,grundet jeg ikke kan bruge hende til det formål,hun kom til mig for..

Hun har A og 1,er steriliseret.. Kunne ikke drømme om,at forlange en krone for hende,på trods af hun nok er en hund man ikke falder over så tit,grundet hendes race og funktion,fra hun var helt lille..

Det helt rigtige hjem,er så meget vigtigere for mig og det er bestemt ikke hvem som helst,der får lov til at overtage hende,hvis nogen gør.. Men penge kommer aldrig på tale !

• #29   5. apr 2011 Stine m. I mine øje har du den rette indstilling.

Og Linda R Det er da godt at du ikke skal af med din evt. svigermor!!!!!! hende er der nok ikke penge i !!!!!!

• #31   5. apr 2011 Hm, jeg har så ikke fået gode erfaringer med at købe en genbrugshund. Han er med tavle, men svarer ikke særlig meget til den beskrivelse jeg fik og han har indtil videre været et noget besværligt bekendtskab.

Jeg er ikke sikker på, at jeg nogensinde får mod på sådan en hund igen. Det er en rutschebanetur med glæder og skuffelser og bekymringer for alle pengene.

Umiddelbart synes jeg, at prisen på en genbrugshund er alt for høj i forhold til en hvalp og at det snarere burde være et symbolsk beløb, som man betalte i forbindelse med at overtage disse hunde.

• #33   5. apr 2011 hej linda. jeg ved ikke om jeg kender din svigermor, Det må være hundeskoven på Bøtø du mener.
    Når jeg blander svigermor- snak ind er det for sjov (måske dårlig ironi)
    For at fortælle ataltskal ikke omsættes i penge, men at man også skal tænke humant.

Det var dette citat fra dig der fik mig i det røde felt. "Men jeg forstår da godt at nogen tager en høj pris, hvis der er købere til det." I mine øjne er pris ikke alt!!..genbrugshundens liv er vigtigst,

Kommentér på:
Høje priser på omplaceringshunde?

Annonce