513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

priser på dyr priser på dyr

sad og var ved at indrykke to annoncer på slanger som jeg vil sælge i g og g og dba, da jeg ser en boks med mindste priser man bliver anbefalet at følge, og blev noget overrasket over nogle af de priser de kommer med, fx, den med fugl og fisk er lige lovlig høje efter min mening. døm selv her:

Dyrenes Beskyttelse foreslår følgende minimumspriser:

Husdyr
50 kr. pr. fugl (almindelige undulater o.lign.)
50 kr. pr. fisk
100 kr. pr. krybdyr
100 kr. pr. kanin/marsvin (og lignende familiedyr)
250 kr. pr. kat
500 kr. pr. hund

Heste
6000 kr. pr. hest
3000 kr. pr. lille hest
3000 kr. pr. stor pony
1000 kr. pr. lille pony

Yderligere oplysninger:
Direktør Ole Münster, Dyrenes Beskyttelse, tlf.: 40 96 68 24
Dyreværnsinspektør Lotte Brink, Dyrenes Beskyttelse, tlf.: 22 12 03 08

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  priser på dyr
  • #1   23. sep 2012 Jeg synes så at prisen for stort set alle dyrene, er sat alt, alt for lavt. Og det gælder både for fuglene, fiskene, hestene osv

• #3   23. sep 2012 ja mange er lave, men 50 kr. for en brugt guppy den vil du aldrig komme at med, og mine zebrafinker er alle købt i g og g til mellem 15 og 20 kr

• #5   23. sep 2012 det er da også en fuldstændig skør liste !
    det kommer da an på antal - pr fisk , jamen er det gubbier eller dragefisk - er de sjældne eller ikke sjældne, er de store eller små, er de... Og det samme med hest, hund, kat osv.

Udbud og efterspørgsel
    Den der har grisen sætter prisen.
    og jeg synes de priser der generelt er for lave

• #7   23. sep 2012 Fisk er måske sådan lidt diskutabel, men ellers er alle priser da sat for lavt.

• #8   23. sep 2012 Christian Poulsen
    jeg synes jo så også de er for høje nogle af dem, men ser da også mindste pris som noget vrøvl, db skulle hellere komme med en vejledning i hvordan man udvælger sine købere til de dyr man har til salg.

men kunne forstille mig denne liste kunne være et hint til den der har fået et dyr ind af døren uden at vide noget om dyr eller hvad det er værd, fx en mor vis søn kommer hjem med en slange, men igen på mig virker de misvisne i stedet for oplysne

• #10   23. sep 2012 For at lave den ordentlig skal man vidst sætte tingene mere specifikt.. hund 500 kr, det skal nok være noget højere.. fisk svinger mellem 10kr og op alt efter fisk.. som der blvier skrevet en gubbi 50 kr er nok liiige i overkanten..

Kommentér på:
priser på dyr

Annonce