{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Positiv oplevelse hos dyrlægen :) {{forumTopicSubject}}

Ja, inspireret af en tidligere tråd i dag, vil jeg nu også gerne fortælle om en positiv oplevelse hos min dyrlæge i går!

namie var dernede tirsdag og få taget antistof test samt tjekket for patella (YES 0-0) men hun havde desværre ikke antistoffer nok, ringede dyrlægen og sagde, så vi skulle derned dagen efter (i går) og have en vaccine.

Denne vaccine er GRATIS, dvs. al den tid, jeg tog fra dyrlægen fik de intet for. Nå, jeg kommer derned og har begge piger med. Keiko er ikke glad for dyrlæger pga. en ubehagelig oplevelse dengang hun skulle øjenlyses, det var hos en fremmed dyrlæge.
Så hun var med, for at se at der ikke skulle "ske hende noget" denne dag.
Nå, Namie kommer op på bordet og dyrlægen lytter på hende, og jeg fortæller så at Keiko måske er drægtig, og at hun skal røntgen fotograferes dag 42 for at tælle antal hvalpe osv. men at jeg er nervøs fordi hun ikke kan lide dyrlæger.
Men så beroliger dyrlægen mig, og viser så på Namie hvordan hunden skal ligge og holdes og siger at det nok skal gå! Namie får så sin vaccine, og søreme om ikke dyrlægen så lokker Keiko op på bordet og propper guffer i hende smiley
Hun tjekkede forsigtigt hendes øjne og ikke en lyd fra Keiko... Hun kan heller ikke lide at folk tjekker hendes tænder efter sin dårlige oplevelse og det sagde jeg så.
Dyrlægen spurgte, om hun bed, hvis hun prøvede og jeg sagde at jeg nok mente, hun ville knurre først.
Forsigtigt løfter hun den ene mundvig op og FÅR LOV af Keiko til at se tænderne uden knur eller noget. Hun slikkede sig dog om munden, altså dæmpende signal.
Men så slap dyrlægen stille og roligt, og proppede flere guffer i Keiko og gav hende så lov at springe ned smiley (Bordet var ikke helt hævet!)
Og så tog vi ellers hjem, hele denne service som nok tog 10-15 min uden at give en krone for det og hun spurgte også ind til keikos adfærd om hun havde ændret sig siden parring osv.
Jeg var SÅ paf! De er virkelig søde, og det bekræftede Keikos opførsel mig også i, hun stoler allerede meget på dem! smiley
Så det var lige en lille solskinshistorie fra os, undskyld hvis det blev lidt langt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Positiv oplevelse hos dyrlægen :)
  • #1   7. apr 2011 Arhem altså hvor er det dejligt med nogle positive oplevelser hos dyrlægen smiley

    Og hvor er det sødt af hende lige at hjælpe lidt med hundens angst smiley


  • #2   7. apr 2011 Dejlig fortælling, lyder som hun godt kan lide denne dyrlæge :o)

  • #3   7. apr 2011 Aino - Ja, hun er ved at lære at det altså ikke er vores normale dyrlæge, som stikker lysende ting i hendes øjne der gør ondt... Jeg kan sgu godt forstå hende, det var meget ubehageligt dengang, og jeg fortryder at jeg tvang hende til det, men MIG har hun tilgivet.
    Jeg ved så ikke, om hun tilgiver dyrlægen når hendes mavse skal fotograferes, men mon ikke hun gør, hvis der bliver proppet tilstrækkeligt med guffer i hendes flab smiley


  • #4   7. apr 2011 Det betyder baer så utrolig meget at man har en dyrlæge der forstår sig på at håndtere dyr.. Og at de giver sig tid til det.

    Af samme grund kører jeg 30 km når min hund skal til dyrlæge..
    Der ligger mindst 3 dyrlæger tættere på, men jeg er ligeglad.


  • #5   7. apr 2011 Lisbeth: Jo hvis hun bare bliver taklet som denne gang, så går det nok :o) Tror faktisk tit det hænger sammen med om hunden føler vi bryder os om personen, at der er styr på situationen og ikke nervøsitet, de mærker jo alt de hunde ;o)

  • #6   7. apr 2011 Tina og Alex - lige præcis, og jeg er meget skeptisk og bryder mig kun om ret få mennesker, faktisk.
    At denne dyrlæge så ligger 1,5 km fra mit nuværende hjem, er jo bare ren luksus smiley


Kommentér på:
Positiv oplevelse hos dyrlægen :)

Annonce