Folk og deres løse hunde {{forumTopicSubject}}
Har lige været ude at gå i det milde vejr med den ene af mine rottweiler hanner. en god lang tur. På et tidspunkt hvor vi kommer gående kan jeg se en løs hund. Jeg tænker, at jeg håber da, at der er en ejer meget tæt på.....hunden kommer løbene hen i mod os, ejeren fløjter da lige en enkelt gang, og gør ellers intet. Racen er svær at se, eftersom der er mørkt, men umiddelbart ville jeg sige en bokser, men i hvert fald en hund på den størrelse i mørk tigerstribet. Hunden når så helt hen til os, og min rottweiler stiver sig af, altså er forberedt og klar til forsvar i værste fald. Han er normalt ikke en, der slås, men jeg er da heller ikke i tvivl om, at hvis den anden var ude på noget, ville han da ikke have fundet sig i det. Jeg vælger så at begynde og gå i den retning vi var på vej hen, og ejeren af den anden hund, har så indtil nu, hvor hunden har løbet måske 100 m hen til os, fløjtet på hunden 2 gange...den har rejst børsterne hen ad ryggen, og står også stivt og kigger på min hund. Som sagt vælger jeg at begynde og gå, og derved bryde kontakten. Den anden hund bliver stående og kigger efter os, og løber så modvilligt hen til sin ejer, som jo åbenbart ikke har travlt med at få fat i sin hund....så tænker jeg...tja, hvis de var røget i totterne på hinanden(for de stod ikke andet end 2 m fra hinanden på et tidspunkt), ja, så var det da min hund, der havde været skrevet om i aviserne som værende en tosset hund, trods det var den, der var i snor.
Hvorfor er folk så ligeglade? Det jeg synes var værst var, at de ikke havde synderligt travlt med at få hunden kaldt til sig....
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.380
Men godt der ikke skete noget, det kunn da have været blevet rimelig grimt... Du ved ikk hvem ejer er?
nov 2006
Følger: 51 Følgere: 52 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.185
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.380
nov 2006
Følger: 51 Følgere: 52 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.185
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 788
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 803
Den anden hund vagte så bare at forsætte hen til hendes og det endte galt.. Men hendes hund fik skylden fordi den ikk havde mundkurv på..:(
nov 2006
Følger: 51 Følgere: 52 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.185
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.484
Så står de langt fra og fløjter i deres skider fkøjter, eller råber bare, eller siger at jeg bare skal få den væk....jo jo....
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 788
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 803
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.262
Jeg fatter simpelthen ikke at folk i det mindste ikke er bekymrede for deres egen hund...
Her i gaden løber der nogle gange en lille hund rundt.. Har set den er løbet ud foran en cyklende dreng :o( Og en bil.. Der skete ikke noget, men helt ærlig, hvordan kan man være så ligeglad, fatter i det mindste ikke de tænker på deres EGEN hund... Tænk hvis drengen var faldet eller bilen var kørt galt:o/.....
Mine hunde kan ikke li andre hunde de ikke kender der kommer tææt på... Efter de har haft utallige oplevelser med lorte løse hunde der har overskridt deres grænser så meget og et enkelt bid er der ikke noget at sige til det... Jeg gør mit arbejde og har styr på mine hunde... Både i og uden snor...
Jeg synes det er respektløst at være så ligeglad, kæft jeg har også brummet af mange mennesker og selv når jeg siger det pænt, bliver folk sure og fornærmede... Aner simpelthen ikke hvad det er for en selvisk holdning at have:o/
Lykke,
Jeg forstår dig så udemærket, jeg har en veninde med en Rotte som har de samme tanker som du, og føler folk ser skævt til hende når de er steder med deres Rotte, trods han er noget af den dejligste og mest velopdragende hund jeg kender:o)... Vi er gåturs venner med ham og ingen tvivl om mine drenge kan mærke hans dejlige ro:o)
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 803
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 788
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 803
Men ja self skulle hun ha haft mundkurv på, men det var jo ikk sket hvis den anden hund ikk var faret på hendes..
nov 2006
Følger: 51 Følgere: 52 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.185
det skal i da ikke tænke på, det er jo en offentlig skov, så der kommer jo nok ikke andre end jer...ironi kan forekomme
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 571
Vores hunde er jo heller ikke ligefrem store hunde, men Mille mener "desværre" at hun er venner med alle, så ser vi en fremmed hund, kommer hun gerne i snor i en vis fart, ellers står hun i hovedet på dem lige efter.
Naboens store hanhund er hun fine venner med, men det er lille Qela ikke, og vores naboer har desværre fået en ide med at lukke den ud uden at holde opsyn med den. Jo, de har da godt nogle gange set, at den kommer oppe fra vores havelåge når de kalder på den, og jeg kan f*** ikke slippe af med den når jeg er ude og gå tur i området (hvilket, er det kommet frem, at de også har observeret), den har sågar været med helt inde i haven og vende. Jeg bliver sgu gal, når vi nu har hegnet vores have ind, godt nok bor vi på landet, men der må dælme da være grænser!
I weekenden har jeg så haft besøg af en veninde og hendes hanhund, og da vi gik forbi dernede var det kun et held, at manden var ude til at tage fat i den, ellers var de to røget i totterne på hinanden, og så var hendes blevet den lille selvom den var nok så meget i snor...
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.916
Ja nu har jeg små hunde, men der er mange med store hunde der tror de er små englebasser... Og det er min ældste tæve ik altid, hun ska gerne li se dem an... Så ka de sagtens lege sammen.
Det ska li siges at hun aldrig nogensinde har bidt en anden hund, hun advarer bare med en skrækkelig knurren og et par meget skingre gø... Det lyder meget værre end det lyder...
nov 2006
Følger: 51 Følgere: 52 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.185
nov 2006
Følger: 51 Følgere: 52 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.185
nov 2006
Følger: 51 Følgere: 52 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.185
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.262
Jeg har stye på mine hunde derfor forlanger jeg også andre har:o) Så må man ha en lang træningsline indtil indkald er helt på plads:o)
Folk og deres løse hunde