1.389 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

tandsten pga for små piller? tandsten pga for små piller?

sille får orijen fisk som hun elsker og derfor ikke tygger på dem. Heller ik når jeg giver hende en af gangen. Så synker hun dem bare. Generelt er dette ik et problem. Men med hensyn til tandsten er det. Hun fungerer rigtig godt med mave, afføring, pels osv. Lige bortset fra tandstenene. Kan jeg bare give hende noget ekstra til at gnave i udover hendes tørfoder. Og hvad kan anbefales? Eller har orijen evt noget foder med større foderpiller? Alle råd modtages med kyshånd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tandsten pga for små piller?
  • #2   13. apr 2011 nu barfer jeg ikke. Så det må gerne skæres ud i pap smiley hvad er rigtig ben? Fra hvilken dyr og hvor køber jeg dem? Normalt har hunde vist mest problemer med tandsten på ydersiden af tænderne. Men har opdaget et sted mod tungen hvor sille også har tandsten smiley

• #5   13. apr 2011 Børst hundens tænder hveranden dag. Husk at bruge speciel hundetandpasta.

• #6   13. apr 2011 Ribben er super gode til cavalierne, fordi de ikke er for store, Gizmo fik dem jævnligt men også små stegeben, begge dele købt i Brugsen til omkring 20 kr for en pk, så dem jeg ikke skulle bruge røg i fryseren til næste gang, de var et hit her og ingen maveproblemer af dem.

• #8   14. apr 2011 jeg giver bødben to gange om ugen, plag off hver dag og børster mine hundes tænder ofte og cleo er nu 7 år og har ingen tandsten og har ikke haft. Jeg fodre også med orijen og er meget glad for det :o)

• #9   14. apr 2011 http://www.rigtighundemad.dk/barf/GUFFER.html

Vi barfer ikke... mistede min schæfertæve sidste sommer pga den gæringsprocess råt kød laver når den opholder sig for længe i mavesækken (fordøjelsesproblemer)

Men vi bruger deres røgede og tørrede snacks...
    Kallun stængerne og oksekød kan jeg anbefale.... mindre hunde bruger en del tid på at hygge sig med dem.

• #11   14. apr 2011 **Krumme** ja... men men hvis hensigten er, at det de spiser skal kunne fjerne tandsten, så mener jeg ikke at en stor kødfyldt knogle er særlig effektiv... smiley Den skal jo kunne nå helt op langs tandkød osv for at have effekt.

• #13   14. apr 2011 Jeg bruger også ben i stedet for tandbørste, det har virket fint her. Pillernes størrelse er af mindre betydning.

Jeg tror nu også det er racebetinget. Buddy er værre til at få lidt plak(?) end min cavalier var. Men sådan en Dentastix eller tilsvarende i ny og næ fjerner fuldstændigt belægningen. Det er ikke altid benene gør det.

Kommentér på:
tandsten pga for små piller?

Annonce