1.467 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Sidste udkald venner !!!!!! Sidste udkald venner !!!!!!

Jeps , så er det ved at være sidste udkald , hvis jeres tæver skal have fornøjelse af Bertils .......

Overvejer meget nøje om tiden er kommet til at få ham neutraliseret , da han hopper på alt og alle.

Men men men , først skal jeg lige sikre mig noget......

Er det rigtigt forstået , at hvis en hund har tendens til nervøsitet / frygt eller andet uønsket adfærd , kan man risikere at det forstærkes af en kasteration ??

Syntes jeg har læst det et eller andet sted , og det ville i så fald banke Bertil og jeg tilbage til starten , da han jo først nu er begyndt at stole på mennesker.

Men for at komme tilbage til overskriften søde venner , så er det nu i skal slå til , hvis i vil have nogle gener der indeholder følgende kvaliteter ;

- ingen tavle , men vi kender forældrene
- nervøst sind
- seperations angst
- længe om at blive renlige
- fin kropsbygning med tendens til det tynde
- bider negle
-mangler en kindtand
- tendens til tynd mave
-men en haj til at springe rundt i møblerne

Da det er Bertil selv der ønsker at blive far sker seancen pga. lyst og ikke pga. ussel mammon.
Bertil stiller gerne op til flere omparringer ved behov
( det har vi selv set nede ved søen , Fru Nielsen og jeg hehe )

Nå men , kan det forværre et nervøst sind eller ej , det der neutralisering halløj ??

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sidste udkald venner !!!!!!
  • #1   15. apr 2011
    Ja :), det sagde dyrlægen til os ..

• #2   15. apr 2011 Jeps...;0)

• #3   15. apr 2011 Det er noget med, at neutralisering fastholder hunden i den hormonelle tilstand de er i ved neuta´ralliseringen.... synes jeg at have hørt noget om...

• #4   15. apr 2011 Tusind tak for svaret !!

Jeg vidste det egentlig godt , men skulle lige sikre mig alligevel.
    Så er den sag afgjort , han skal IKKE neutraliseres , overhoved !!

Så vogt jer hunhunde omkring Bagsværd sø smiley
    Fru Nielsen og Bertil er der nemlig flere timer hver dag smiley

• #5   15. apr 2011 Ja det kan gøre det, snakkede med min dyrlæge omkring det forleden dag da jeg nok vil have Fluffy neutraliseret i løbet af sommeren. Og hun sagde at har man en aggrasiv hund hjælper det ikke at neutralisere den, det kan gøre problemet værre, men har man en nervøs og usikker hund så kan det gå begge veje det er ikke til at sige på forhånd, jeg må dog tage chancen med Fluffy for hun er blevet meget falsk drægtig denne gang lige så hun fik feber af det og det skal hun ikke igennem igen.

• #6   15. apr 2011 Hov og det med den aggrasive hund der var det tæver hun sagde det med, og det var noget med at man fjernede produktionen af østrogen og man derved kunne øge aggrasiviteten...

• #7   15. apr 2011 Simmer blev jo kønsaggressiv efter kastr. , men jeg troede det var fordi han lugtede af hunhund og alle hanhundene ville springe på ham , men nu bliver jeg da i tvivl , om det ikke var en kombi af begge dele der gjorde det.

Jeg gør det ihvertilfald ikke med Bertil , så heller have ham i snor.

Men hvad med en kemisk kastr. , har det nogen skadelige virkninger , fysisk og psykisk ??'
    Og hvor mange gange kan man gøre det , den holder jo kun et ½ års tid ikk ?

Det mere fordi , Fru Nielsen kan have svært ved at kalde ham til sig , når der er piger i nærheden ( jeg har ikke det problem ) og jeg vil bare så gerne have at deres dag fungere bedst muligt for dem begge

• #8   15. apr 2011 vi har fået zeus kemisk kastreret, og han er bar blevet mer' træt at det, men ellers har jeg ikk bemærket noget andet smiley

• #9   15. apr 2011 Asta er højløbsk nu. Hvad siger du til at lave et Asta/Bertil-mix? Verden mangler da bare neurotiske hvalpe med epilepsi ,for man skal jo have udfordringer i hverdagen.

Nå men for at være bare en smule seriøs, så kan kastration forværre et i forvejen nervøst sind.

• #10   15. apr 2011 Jeg har lige vist Bertil Astas profil og han er meget intra. :;-)

Os hardcore hundeejer , beholder da selv de to mindste / skrøbeligste hvalpe efter deres kuld til senere avl , ikk ? smiley

Og ja , jeg er også kommet frem til , at det ville være at gamble ud over hvad der ville være etisk korrekt at få ham kastr.

Så jeg beholder ham intakt smiley og hvis hunden bliver træt af at blive kemisk kastr. , så er det heller ikke løsningen , når jeg gerne vil gå til AG , og helst på et højt niveau smiley

Så Bertil forbliver som Vor Herre har skabt ham smiley

Tusind tak alle for jeres råd og vejledninger smiley

• #11   15. apr 2011 Min veninde fik sin kemisk kastereret og den blev køns aggrasiv af det, og har efterhånden hørt om flere der har haft dårlige bivirkninger ved det smiley

• #12   15. apr 2011 En nervøs hund overlever som regel på det testosteron som den selv producere - hvis du vælger at neutralisere din hund, så¨forsvinder denne produktion af testosteron, og du risikere derved at din "nervøse hund" bliver aggressiv da den ikke længere har sit testosteron at støtte sig op af.

Læs evt. nogle af de artikler Merethe Børgart har skrevet til bladet vi med hund, de findes bl.a på vi med hund's hjemmeside under adfærd.

• #14   15. apr 2011 Bertil AKA Farmor : Hvis du ikke har set denne tråd, så måske du skulle kigge i den, der er lidt meninger mht. kemisk kastr. Håber du kan bruge det til noget. http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=457566
    Og takker for grinet mht. sidste udkald ;oP

• #15   15. apr 2011 Jeg synes ikke helt, du yder Bertil retfærdighed, Farmor. I forbindelse med hans tendens til tynd mave bør du no også nævne hans noget enestående evne til at få spredt den tynde mave flere meter op ad væggene på trods af hans ringe størrelse. Uden for alvor at kende Bertil, vil jeg mene, det er en af hans største kvaliteter smiley

• #16   15. apr 2011 Aino K

Tusind tak for linket smiley

Nu er jeg 1000 % sikker , der bliver ikke pillet ved Bertils hormoner , hverken på den ene eller den anden måde smiley

Tusind tak alle sammen , i har hjulpet Bertil og mig mere end i tror smiley

• #17   15. apr 2011 nej tak smiley

Men hvorfor skulle han være værd at avle videre på?

han har dårligt temperament?

Det lyder til at du har haft problemer med hans temperament.
    Hvorfor skal hans hvalpe også lide med det?

Dårligt temperament er i høj grad arveligt.

Nu blir det hunde uden stamtavle, så vigtigste kvalitet, bør da være, at hundene var ligevægtige, rolige, stabile, gode, nemme og ukomplicerede familiehunde!
    Det lyder ikke til at din hanhund er oplagt til at være 1. kandidat til at give hvalpene det ønskede sind.

(snip snip, hurtigst muligt, hvis det stod til mig - udelukkende for at sikre, at han ikke videregiver det dårlige temperament)

• #18   15. apr 2011 Marie-Louise .: Hun joker ;o)

• #19   15. apr 2011
    Marie-Louise .

Øhhhh hehe

Nu må jeg nok konkludere på dit indlæg , at du ikke tidligere har læst nogle af mine indlæg , no adfence smiley

Men jeg kunne ikke drømme om , at avle på Bertil , overhoved. Bertil har et skrøbeligt sind fordi han er en genbrugshund , der kommer fra en psykisk syg dame og ikke er præget optimalt i de vigtige måneder af hans hvalpeperiode.

Jeg beklager mange gange , at det ikke fremgik tydeligt nok , at jeg var meget ironisk og indforstået i mit indlæg , undskyld smiley

Normalt når jeg skriver om Bertil ( hvilket jeg gør ofte ) , er HG´S bruger klar over at jeg gasser jer smiley

Og så vil jeg lige pointere at jeg er en meget ansvarlig , etisk korrekt hundeejer , der lever til fulde op til mit ansvar som hundeejer , også til en med skrøbeligt sind smiley

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=449299

Prøv at læse følgende links om min dejlige Bertil

• #20   15. apr 2011 *Ej en medløber*

Kom nu , det ville bare være så sjovt smiley

• #21   15. apr 2011 Marianne K

Griner højlydt smiley

• #22   15. apr 2011 Altså jeg har en "nervøs tæv" med tendens til aggressive udfald mod andre hunde, hun hader at lege med andre hunde - hun kan bedst lige mennesker og legetøj, dog har hun det med at bide i hænder hvis hun ikke får legetøjet hurtig nok.....

Hun stiller gerne op til Bertils dyre dråber, måske kunne de få nogle super hvalpe, nervøse med dårlig maver, som er aggressive og bider i menneske hænder......

*ironi kan forekomme.....

• #23   15. apr 2011 Til alle jer der Nyder godt af Bertil AKA Farmor skreven her på HG, I bliver simpelthen nød til at tjekke det link hun satte ind, det er bare for grineren ;o)

• #24   15. apr 2011 Wendy Jean B

sætter lige et link ind om Bertils mave smiley

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=453538

Aino K

Takker og rødmer smiley

• #25   15. apr 2011
    Suzy & Plette smiley .: Ja hehe hun har virkelig slet ikke været irl men kun i sin egen verden siden hun kunne glemme ham hehe det er bare for grineren...

• #26   15. apr 2011 Min første tanke var dog at han var hos Fru Nielsen :o) der må være røget lidt mere Bailey indborde end indrømmet tror jeg hehee

• #27   15. apr 2011 Nej , for jeg var jo sammen med Leonard og Baileyen inde i brusekabinen.

der eksisterede ganske enkelt ikke nogen verden udenfor smiley

• #28   15. apr 2011 Men efter Fru Nielsen er kommet ind i Bertils liv , kan jeg godt mærke , at jeg ikke oplever så meget sammen med ham som jeg plejer.
    Han er ganske enkelt for træt når jeg henter ham efter arbejde til sjov og spas.

Derfor er der noget langt imellem historierne her på det sidste.
    Men nu har jeg ferie i 10 dage , så mon ikke jeg kommer til at grine af ham og så kan dele det med jer ??

• #29   15. apr 2011 Du må ALDRIG udgive en bog, folk dør simpelthen af grin, skulle du udgive en alligevel, så lov du Advare Meget Kraftigt udenpå at det kun er tilladt at læse 1 max. 2 sider dagligt!!! ;oP

• #30   16. apr 2011 Det lover jeg højt og helligt at få flettet ind på bogomslaget smiley

Og hvad nu hvis han ikke laver så meget ballade mere ....... må jeg så begynde at digte ??

• #31   16. apr 2011 Suzy & Plette smiley

Tror altså ikke der er så meget fangst i denne tråd hehe

indtil videre er det kun Anne Julie der har tilbudt sin nervøse hunhund til brug for vores hanhunde smiley

Så der er nok kun tilbage ( når nu det skal gå lidt tjept ) hundescor.dk og hvad det ellers hedder alt sammen ( jeg er jo en gift kone , så hvad ved jeg hehe )

• #32   16. apr 2011 Altså Polly vil også gerne. Hun ligger her ved siden af mig og gør sig lækker. Desværre har hun ikke været i sin første løbetid endnu, men hun er ti måneder, så den er vel lige om hjørnet. Så hvis du liiiige kunne trække den til der er hul igennem hos hende, ville det være super

• #33   16. apr 2011
    Marianne K

bare rolig der er masser af tid hehe

Bertil bliver ikke neutraliseret overhoved , så kom du bare når tid er , så er jeg ret sikker på at Bertil er klar smiley

husk vi tager ikke noget for " ulejligheden " , fornøjelsen er jo helt på Bertils side smiley

• #34   16. apr 2011 Polly smiler smiley

• #37   16. apr 2011 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=457566

Behold ham som han er smiley

• #38   16. apr 2011 Aino k, der var du hurtigere end mig smiley

• #39   16. apr 2011 Bertil AKA Farmor : Efter min mening JA det må du meget gerne hehe men bør nok dele det op i 2 sektioner så ;o)

Cavalier tossen L: :o) krydser stadigvæk fingre for alt vil gå godt for jer :o)

• #40   16. apr 2011 Aino k, smiley

Kommentér på:
Sidste udkald venner !!!!!!

Annonce