{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.674 visninger | Oprettet:

Yorkshire terrier {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Har nogen af jer forstand på yorkshire terrier?
Jeg er blevet små forelsket i racen, men ved ikke meget om den. Har set flere billeder, og nogen er langhåret og andre er "korthårede". Bliver de klippet korte, eller fås racen i både kort og lang pelset?

Hvordan med temperament, leve alder, sygdomme o.l.??
Hvis jeg skal have en yorkshire terrier på et tidspunkt, skal den helt sikkert være med DKK tavle. Men ønsker først at sætte mig 110% ind i racen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yorkshire terrier
  • #1   16. apr 2011 Mit bedste råd er at tage rundt og besøge nogle opdrættere.. Det du kan læse dig til kan naturligvis give dig et nogenlunde billede, men det bedste billede af hunden får du i hundens hjem.

    Besøg et par stykker, langt de fleste viser gerne deres hunde frem og fortæller om dem.. efter et par besøg hos forskellige opdrættere er du mere sikker på om det er den rigtige race for dig og ikke mindst hvilken opdrætter der er den rigtige for dig


  • #2   16. apr 2011 De bliver klippet korthåret og de kan derfor kun fås med lang pels. Det er en dejlig aktiv race, som elsker at gå lange ture, men også at hygge. Min yorkie kan dog godt være lidt reserveret overfor fremmede, men tror det er forskelligt fra hund til hund. Det kan blive ret gamle og deres levealder er omkring de 15 år + -. Som så mange andre små hunde har også torkham tendens til patella.
    Men super dejlig race, som man kun kan holde af.


  • #3   16. apr 2011 yorkshire terrier gør somregel en del , dette kan dog trænes... De er meget egenrådige (er mine ihvertfald).. Mange yorkier har det man kalder løse knæ (patella lux), fordi det er en lille race... de to yorkier jeg har nu er meget venlige og kærlige overfor fremmede, men den gamle jeg havde var reseveret og kunne ikke lide børn...

    Personligt klipper jeg mine, fordi den lange pels er upraktisk til lange ture i skoven... Når det er vinter lader jeg pelsen gro lidt, og når det bliver varmere får de den med sommertrimmeren


  • #4   16. apr 2011 Okay :o)
    Kan man selv klippe den, eller skal den til en hundefrisør?
    I så fald hvordan?? Ja, har ikke meget forstand på det!

    Kunne godt finde på at besøge nogen DKK opdrættere, for at møde hundene og se hvordan deres temperament er. Også specielt hvis jeg skulle få mod på at prøve at udstille engang, der er en del spørgsmål vedr dette :o)

    Jeg ved ikke noget om patella? 0 må jo være det bedste så? Hvad er det værste status de kan få i forhold til patella?


  • #5   16. apr 2011 (link fjernet)
    Denne tråd viser lidt om Yorkiens liv som udstillingshund.
    Det er en lang men spændende tråd og kig også på videoklippene.


Kommentér på:
Yorkshire terrier

Annonce