{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Elaine L
Elaine L
Tilmeldt:
22. dec 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12

Yorkshire Terrier... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg ved godt, at vi skal til en dyrlæge - og vi har fået en tid på fredag, men nu vil jeg spørge alligevel..

Min mor har en lille yorkshire terrier på 3 år, som for to-tre ugers siden var i den periode hvor hun er klar til at blive gravid. På det tidspunkt legede hun en del med mig og min kærestes hund, som endnu ikke var blevet kastreret.
Vi havde ikke overvejet at hun kunne blive gravid - men hun har taget 200 gram på den sidste uge, og hendes spisevaner har ikke ændret sig, og hendes bryster er blevet "store" eller mere... opsvulmet, hvis man kan kalde det det..

Så vi vil selvfølgelig have hende tjekket, men mit spørgsmål er vel... hvordan ved i at jeres hund er gravid??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yorkshire Terrier...
  • #1   27. aug 2013 Det hedder drægtig, ikke gravid, for hunde.
    Tæver i løbetid skal holdes fra hanhunde. Det er ikke nok bare at holde øje.
    Eneste måde at bekræfte drægtighed på er via scanning. Derefter skal hun have en abortsprøjte. Alt andet er uansvarligt.


  • #2   27. aug 2013 Enig med Malene... og lad nu please være med at få hvalpene alligevel, hvis jeres tæve er drægtig. Hvilken race er hanhunden?
    Hvis hannen har været på jeres tæve, kan det godt ske, den bliver ved med at prøve til og hænger sammen med hende, selvom han bliver kastreret. Så hvis det er to hunde, der skal gå sammen, ville det nok være bedst at sterillisere tæven. Ikke fordi jeg skal bestemme eller blande mig i det, jeg har bare erfaring med en hanhund, der trods kastration humper tæver i løb. Og hvis hanhunden er noget større end tæven, er det nok knap så sjovt for hende, hvis de hænger sammen, nu hun er så lille.


  • #3   27. aug 2013 Jeg er enig med Malene. Alizin (abortsprøjten) kan gives helt hen til 45.dagen, og den har ikke så mange grimme bi-virkninger som den gamle abortsprøjte.

  • #4   27. aug 2013 Har han og tæve været sammen da tæven var højløbsk kan i godt forvente hun er drægtig. Bien og blomsten du ved smiley
    Få givet de to abortsprøjter, så i ikke står med et antal uønskede hvalpe om 63 dage...


  • Elaine L
    Elaine L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #5   27. aug 2013 Sry, så drægtig. smiley
    Altså, han er færdig med at humpe hende. Det gik bedre end forventet med ham. Han er halv chihuahua/papillion.

    Hvis det viser sig, at hun er drægtig på fredag, så får hun selvfølgelig en abortsprøjte. Vi kunne ikke finde på at lade hende få unger, helt uansvarlige er vi ikke.


  • #7   27. aug 2013 Synes også det er fornuftigt at lade tæven sterilisere i forbindelse med en abort. Så er I ude over problemet fremover, hvis hundene skal gå sammen smiley

  • Elaine L
    Elaine L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #8   28. aug 2013 Nu er det min mors hund, så det vil jeg da sige videre. smiley

Kommentér på:
Yorkshire Terrier...

Annonce