{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Hvad er bedst (langt) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en super dejlig hund, charmerende, fræk og enormt kærlig, men han har også nogle adfærds mæssige vanskeligheder, bl.a. andet stress som ofte ender ud i sygdom, dårlig mave mm. Han reagere voldsom i mødet med samfundet, mennesker, især børn, fremmede hunde, andre dyr mm.
Jeg har haft adfærdsbehandler på og har trænet meget og det går da også meget bedre, men jeg skal stadig tage mange forholds regler i forhold til at færdes med ham ude, i forhold til besøg af og hos familie. Han fungere ikke på træningsbanen, steder med mange mennesker og hunde.

Ud over det psykiske så har han en del allergi, meget sart mave, tendens til urin krystaller og lige fået konstateret hd i venstre side, godt nok mildt, men han virker ret generet af det.
I perioder synes jeg det er rigtig hårdt, jeg bor i et stort socialt bolig byggeri med mange mennesker/børn og hunde, det gør mig trist at opleve konflikter ofte når jeg skal ned med hunden.
Jeg synes ikke det er så sjovt at ha hund mere og tænker om vores kemi måske ikke passer eller jeg påvirker ham, måske nogle andre kunne gøre det bedre, men samtidig er det svært at tænke sårn og hvem ville så passe?

Er der nogle der har haft lignende oplevelse og hvad endte det med, hvordan kunne man gribe det an?
Vil lige sige at jeg overhoved ikke har taget nogle beslutninger, lufter bare mine tanker, men kunne godt bruge nogle råd/tanker på det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er bedst (langt)
  • #1   19. apr 2011 Hvis du kan finde et sted til ham hvor han kan komme til at gå som "gårdhund" hos en familie uden mindre børn, så ville det nok være bedst...
    Dvs han skal kun forholde sig til sin egen matrikel og sine egne mennesker ( og de gæster der måtte komme på besøg).

Alternativt....Så må jeg nok sige at som du beskriver det har han ikke et godt liv..
    han er evigt angst, har smerter og allergi..

Måske skulle han til Regnbuebroen.......

• #2   19. apr 2011 Jeg føler med det du skriver at du desværre er nød til at tage det skridt som de fleste af os hundeejere skal. At sige nu er det slut og lade hunden sove ind og slippe for mere lidelse.
    Det er desværre vores lod som hundeejere og de færreste af os oplever at hunden bare er sover stille og rolig ind af alderdom.
    Jeg tror helt klart at det er et svært valg men det værste du kunne gøre er at sende sorteper videre.

• #3   19. apr 2011 Overtog selv en schæfer engang. Han var så stresset han sked blod, blev ofte glemt når tidl ejer var afsted hjemmefra, havde fået mange tæsk osv. Det tog mig 3 uger at forvandle ham til en glad og sund hund. Så jo det kan lade sig gøre for disse hunde at få et godt og trygt liv......
    Som nogle nævner kunne et sted på landet uden små børn være et godt bud.

• #4   19. apr 2011 Tak for jeres ærlige svar.

Tina og alex N: hvis jeg skulle find et andet sted til ham så var det også noget i den retning jeg havde overvejet, altså at han kunne nøjes med at tulle rundt i egen have/grund og ikke skulle forholde sig til alt muligt.

• #5   19. apr 2011 Lotte D: Flot du klarede det på så kort tid, jeg har arbejdet med min hund i 16 måneder, og det er da klart blevet bedre, men det kører meget op og ned i perioder og kan skifte hurtigt. Nu har han jo også en del fysisk at slås med og smerter og ubehag kan jo komme pludseligt uden advarsel. Jeg er begyndt at bære ham det sidste stykke hjem igennem bebyggelsen når vi har gået en længere tur, for når han er træt og evt. lidt øm bliver det også værre.

• #6   19. apr 2011 Hej, har ingen gyldne råd - men vil gerne lige tage hatten af for din indsats.

Kommentér på:
Hvad er bedst (langt)

Annonce