{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Hvilke racer i min nye hund ?!? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg fik ny hund sidste tirsdag (en hund jeg skal træne op som førerhund)...

Jeg fik at vide at hun var ægte labrador - men det er hun IKKE !

Er der nogle der vil være med på at give et bud på hvad hun kan være blandet af ud over labrador ???
- Jeg har selv to bud; men vil gerne først høre andre gæt...

Et billede af hende kan ses her:
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=61690

Lidt om Sally:

- Hun er lidt højere end en alm. labrador, og har lange ben og en lang tynd hale. Hun er hvid på brystet og har små hvide aftegninger på forpoterne, resten af kroppen er helt sort. Hovedet er lidt lille i forhold til resten af kroppen.

Mht. temperament er den bedste beskrivelse: fantastisk sød <3. Hun er rolig, MEGET behagesyg og førerfikseret, følger os meget, miljøstærk, nysgerrig, kælen, vil gerne snakke med fremmede incl. børn, legesyg, har en ret god indlæringsevne, god til at omgås andre hunde, en anelse vagtsom ved lyde.

Nogle kvalificerede bud ?!?!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke racer i min nye hund ?!?
  • #1   21. apr 2011 Ved det ikke men det er vist ikke (tror jeg nok) normalt med så meget hvid på brystet og hvide poter.

• #2   21. apr 2011 Hvad udseende angår (undtagen den tynde hale) ligner hun RIGTIG meget en hund der kom i "min" klub, som ifølge ejer var 3/4 labbe og 1/4 kareler. Men det temperament du beskriver er så meget langt fra den der var i klubben.

Jeg synes dens hoved virker lidt "spidst" i forhold til en labbe, og tænker derfor måske en collie-race eller måske en spidshund.

Puha jeg synes sådan noget er svært. Men uanset hvad, ser hun SUPER skøn ud, og lyder som om hun kommer til at blive en rigtig god hjælp for en eller anden en dag:o)

• #3   21. apr 2011 Jeg tænker også lab og border.....

• #4   21. apr 2011 Border er også mit bedste bud - selvom hun er mere rolig end jeg ville forvente med en border collie ;o)

Men border eller ej, så er hun VILDT SØD og meget lovende som kommende førerhund :o)

/Carina

• #5   21. apr 2011 Jeg ville også gætte på border.. Jeg synes bare ikke det passer med størrelsen hvis du siger hun er større end en lab.. Har selv haft en border blanding og hun havde samme udtryk i hovedet som din

• #6   21. apr 2011 Nej, det passer heller ikke helt med størrelsen ... mit andet bud er faktisk dalmatiner - men (pardon my french) synes så ikke det passer helt så godt med indlæringsevnerne ?!?

/carina

• #7   21. apr 2011 Hehe Carina ;o) Men jeg tænkte border/lab da jeg så den

• #8   21. apr 2011 Måske der er en collie-blanding inde over? Siden den er større end en normal labbe?

Min korthårede collie bliver aldrig genkendt som en collie.

Folk tænker: Blanding af racer (fx dobermann/dsg) eller korthåret border collie.

• #9   21. apr 2011 Uha, den er svær.

Men kan en labrador ikke godt have så meget hvid på brystet som hun har. Vores schæfer fik en gang hvalpe med en labrador, og de var også meget hvide på brystet. Det havde de da i hvert fald ikke fra schæferen. smiley

• #10   21. apr 2011 Jeg tror ikke der er noget facit når hun har fået af vide den er ren lab

• #11   21. apr 2011 Hvor gammel er hun? Det er rart at vide hvor langt hun er i udviklingen også jo smiley

• #12   21. apr 2011 Sarah > Collie har også været med i overvejelserne - men er de ikke generelt mere reserveret, og kan de godt få helt korthåret hvalpe ?!?

/Carina

• #13   21. apr 2011 Helena > Jo, lab kan godt være hvid på brystet - men Sally er helt sikker ikke ægte labrador, da hun også er for spids, hovedet er for lille og så er hun for høj...

/Carina

• #14   21. apr 2011 * Ej en medløber * > Nej, jeg har desværre ikke facit...

Hun er hentet i Frøstruplejren hos en der skulle videre-formidle hende ... og jeg ved ikke om hun også er født og opvokset der ?!?. Så det er også muligt at der er flere racer blandet ind i hende end blot lab + noget andet ?!?

Mit bedste bud (især efter også at have hørt jeres forslag) at hun er mest labrador og så border collie ... heldigvis er det vigtigste jo også hvordan hunden er, og hende her er bare en stjerne - har seriøst ALDRIG prøvet at få en hund som jeg i løbet af så få dage er blevet så glad for ;o)

/Carina

• #15   21. apr 2011 (link fjernet)

lufter Freje et collie/lab mix der ligger nogle billeder i albummet af hende, synes sally temperament som du beskriver det minder om frejas

men tænker også border

• #16   21. apr 2011 Lucca > Jeg fik at vide at hun er 10 måneder ... men så er hun enten MEGET moden af sin alder, eller også er hun ældre. Hun blev først chippet for 3 uger siden hos hende der skulle omplacere hende, så derfor har jeg ingen mulighed for at undersøge hendes alder nærmere...

Mit umiddelbare bud ville være at hun er omkring halvandet år gammel...

/Carina

• #17   21. apr 2011 Jeg ville også gætte på lidt border collie

Synes dens øjne minder utroligt meget om min venindes:
    https://picasaweb.google.com/Frittefrej/2009_7_16#5359117573939499778
    (lige det bedste billede jeg har)....

Og alt passer på den.... Bortset fra rolig smiley Hun har krudt i røven, men måske labradoren er mere rolig? Og det spiller ind der?

• #18   21. apr 2011 nå okay, indenfor nogen racer vokser hovedet nemlig først til som det sidste hvilket kunne være grunden til hun minder mere om en spidshund evt. det er jo bare et bud smiley Men når hun er så gammel er det nok tvivlsomt smiley

• #19   21. apr 2011 Hvis hun kun er 10 mdr vil det være tydeligt at se på tænderne

• #20   21. apr 2011 det kan også være pointer også labrador fordi en pointer har lange ben tynd hale og kunne godt ligne den lidt men også meget labrador i tempramentet der er mit bud...

• #21   21. apr 2011 Hovedet er bare på INGEN måde pointer. De har jo et meget specielt hoved, herunder et markant stop. Og absolut ikke mere "spids" end et labbehoved.

Jeg tror folk har ramt rigtig nok med nogen BC e.l.

• #22   22. apr 2011 I andre lande må man gerne krydse kort- og langhåret collie ligesom border collien. Herhjemme må man ikke, da de har hver deres fci nr.

Nogle collier er mere reserverede. Men i et mix er det svært at sige, hvad der går videre.

Men lab og et eller andet med collie er et godt bud.

Kommentér på:
Hvilke racer i min nye hund ?!?

Annonce