{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.929 visninger | Oprettet:

Er det virkelig nødvendigt? {{forumTopicSubject}}

Når folk udstiller deres hund, så er den nærmest ved at blive kvalt, halsbåndet sidder helt oppe ved ørene, stramt og en meget tynd snor der må skære en del.
Når folk viser billeder af deres hund står den også sådan, også små hvalpe, kan man virkelig ikke bare lære sin hund at stå uden at bruge en super tynd skærende linie.
Jeg udstiller selv, men har ved gud aldrig nogensinde haft behov for nærmest at kværke min hund i ringen.

Apropo så er der mange der er imod Cesar Millan, men han har trods alt et tyk halsbånd på, hvor i mod udstiller bruger præcis samme teknik, blot med denne tynde skærende linie,
Det kan sagtens tage lang tid i ringen og folk ringtræner også, så fortæl mig gerne hvorfor dette er nødvendigt at på fører hunden, for jeg syntes ved gud ikke det er nødvendigt pga en udstilling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det virkelig nødvendigt?
  • #1   22. apr 2011 Nej det er ikke synet der bedrager, så længe snoren er stram så er det fordi nogen holder op i den, det er ofte ret tydeligt, så nej jeg ser ikke syner overhovedet, det er synd og skam folk bruger den slags ting for at fremvise en hund, når de blot kan træne.

  • #5   22. apr 2011 Altså suk, nu har jeg været til rigtig mange udstillinger i mange klubber og jeg kan ved selvsyn konstatere at det er således man vælger at fremstille sin hund, snoren er fuldkommen stram, hunden kan slet ikke gå sådan uden man hiver op, det vil være fysisk umuligt, en hund skal gå glad rundt med halen oppe, den skal selv tage kontakt og ikke hives op i en eller anden position.
    Nej jeg skriver Charlotte at det er super tyne linie man bruger til dette, så selvfølgelig bruger vi ikke halsbånd.
    Synes blot det er sigende at folk snakker så meget om alt godt for hunden og så hiver den runt i ringen på denne måde.
    Det er muligt du ikke gør, jeg kender dig ikke, men rigtig rigtig mange benytter desværre denne metode.

    Nej min snor hænger ikke slapt ned af jorden, men den er skam slap ned til min hund, det er slet ikke nødvendigt at trække op i hende for at fremvise hende, hun har lært det er sjovt og hun elsker det, så JO min snor er slap, det vil være tydligt for enhver at jeg på ingen måde hiver i hende.

    Og igen dette skal jo ikke tages som noget personligt hos folk herinde, det er blot generelt.


  • #6   22. apr 2011 Hos min hund, nisk Maj-britt, så ser du forkert, min hund kan nærmest gå selv i ringen

  • #7   22. apr 2011 Mine løber altid med helt slap line. Vi havde en dag med to udstillingsdommere forrige weekend og de fortalte at de godt kan finde på at sige til udstilleren at de vil se hunden med slap line. Ligesådan beder de også om at når hunden er stillet op med f.eks. bagbenene temmelig spredt, så skal de lige gå et skridt frem og ikke røre ved hunden.

  • #9   22. apr 2011 Charlotte når man står ved ringen kan man se det meget tydeligt, igen det er jo ikke personligt det her, det er generelt, måske mere i retningen af nogen burde ringtræne mere.
    Jeg ser ret ofte hunde der kurer rundt på gulvet, altså trækkes fordi de ik vil gå, hunde der har snoren som fortalt, i min verden burde man tage hunden ud, da det så ikke længere er sjovt for den og gå hjem og træne videre.

    Nogen har en nem hund som jeg har, nogen en svær, men meningen er vel det skal være en god oplevelse for alle


  • #10   22. apr 2011 Pladder Maj-britt selv i tv har vi set hvordan man udstiller også i DKK hvor jeg selv har udstillet, lad nu ikke dette handle om klubber, men en generelt ting alle bør tænke lidt over ik?

  • #12   22. apr 2011 Jamen Maj-britt for dælen da, de er j også gal på den, hvis du gad læse istedetfor at rode rundt i min profil, så er det her generelt for ALLE det er sgutte møntet på nogen klub!!!

  • #15   22. apr 2011 Charlotte ehhh sjusket, det skal du nok ikke regne med, tværtimod så går hun forrygende i en ring, nu hænger snoren jo ikke og dingler, men den holdes mellem to fingre og snoren er på ingen måde strammet op, så ville jeg sgu blive udvist for at kvæle min hund, igen tingene skal se pæne ud, men det er ikke nødvendigt at hive en hunds hovede op, uanset om det så er en beagle,og lad dog være med at tage ting personligt, det er jo ikke møntet på dig, men tag en lille tur rundt på de forskellige hundesider, så vil du opleve at selv hvalpe hives sådan op til foto

  • #16   22. apr 2011 se på billedet, hvor mange fingre holder jeg snoren med, og hvor meget er hovedet løftet op, og se efter hvad jeg laver, jeg drejer hvor billedet tages, hold nu for dælne op med at undskylde jer selv, det behøver i jo ikke, hvis i ikke gør det vel?

  • #18   22. apr 2011 Hvis det kun er et spørgsmål om at snoren ikke er slap hvorfor så sætte kæden helt op under ørerne. og jo det gør man også hos nogle racer i DKK. Jeg har aldrig udstillet andet end i DKK (og i udlandet) og min line hænger løst i en bue ned. Den er så ikke så lang, men helt løs. Jeg plejer at få kommentaren flot fremvist i mene kritikker.

  • #19   22. apr 2011 Vibeke
    Lige præcis, hvorfor sætte snoren der og ja det sker i alle klubber, godt der kom en på banen der også udstiller og oplever dette.


  • #23   22. apr 2011 Ja da, men det er altså ikke dårligt hvis den sidder løst. I øvrigt det med tøjet kan tænde mig helt af. Man skal vel ikke være en lille lækker sag i spadseredragt og ballerinasko for at få en god kritik på sin hund. Det er vel for pokker hunden og kun hunden man skal bedømme. I Tyskland hvor vi også udstiller er de meget mere afslappede inden for min race. Der må man gerne have en tyk snor på hunden, og de gør intet for at stille hunden op på en måde den aldrig ville gøre naturligt.

  • #25   22. apr 2011 Jeg bruger nu ikke benene til at styre min hund, men har trænet lydighed hvor man jo heller ikke vil se en lineføring eller fri ved fod hvor hunden går med snuden i jorden. Det kan sagtens trænes at at hunden løfter hovedet.

  • #27   22. apr 2011 Uh ha, her er jeg så glad for jeg har en naturlig race der får et bad og bliver friseret. Konkurrencen skal gå på hvilken hund der har de sande kvaliteter og ikke på hvem der er bedst til at klippe og kamuflere. ja stod det til mig skulle alle vises som de er fra naturens side og ikke hvad vi mennesker vil gøre dem til.

  • #28   22. apr 2011 Jeg er ganske enig med Maj-Britt og Charlotte. Man hænger ikke en hund i udstillingslinen, hvad enten man bruger all-in-one eller separat line og kæde. Men det er ikke ensbetydende med at man ikke kan sætte "halsbåndet", lad os kalde det det, sådan at hunden fremvises bedst. Det er øverst på halsen, lige under hovedet. Det er ikke blot Maj-Britt, med hendes mange år som ringtræner, men også andre, jeg har gået hos. der siger det samme. Det handler om ringtræning, ringtræning og atter ringtræning samt et godt samarbejde med hundene.

    Jeg har endda mødt dommere som beder udstillere om at samle snoren, der er tilovers, inde i hånden, fordi den hang og dinglede som på det billede der er linket til her i tråden. Det er grimt og generende, både for fremvisningen og for hunden. Det er irriterende for hunden, for når den forsøger at få fokus og kigger lidt op, så hænger der sådan en snor og dingler.

    Jeg har ALDRIG for lang snor, for mine snore er individuel tilpasset fra hund til hund. De er ikke længere end fra min hånd og ned til hunden, og det vil sige imellem 36 og 42 cm. længde på snorene, da jeg har 2 tæver og en han af samme race, men af forskellig størrelse.

    Erfaring kommer med tiden, jeg har også været nybegynder, men synes selv jeg har styr på det efter 8 år som udstiller. Møder jeg nye og uerfarne udstillere, er jeg ikke bange for at give dem gode råd, og låner også udstillingsliner og halsbånd ud, fordi de kommer med noget helt forkert, som ikke vil være en fordel for dem. Der går ikke skår af mig at gøre det, for så er der da god mulighed for at de kommer igen. Det typiske råd jeg giver er at samle den overskydende snor inde i hånden, og når jeg siger det, kan de godt selv se det. Desværre ser jeg stadigvæk mange "garvede", som lader snore hænge, og det bryder jeg mig ikke om. det er sjusket.


  • #30   22. apr 2011 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=60126

    Jeg kvæler ikke min hund, havde jeg lagt snoren på gulvet, havde Luca stadig stået sådan. Det vil sige at hun kigger skiftevis på guffen og på mig. Det vil sige at når man har god kontakt til sin hund, vil den automatisk kigge op på dig.


  • #31   22. apr 2011 Og Luca er den røde( Ruby)

  • #36   22. apr 2011 Der er ingen der siger hunden skal vises som en slaskedukke, så tror jeg næppe mine var blevet champion og international champion. Men der er altså nogen der strammer hundene op så forbenene nærmest har svært ved at nå ned på jorden. Det udtrykte de to dommere vi var sammen med også og det giver en unaturlig gang. der er ingen der siger det er nogen af jer, men i lyder som om i føler jer truffet. Jeg har set det og jeg har også set hvordan en dygtig handler (professionelle) kan få en hund rettet hurtigt ind så man ikke ser hvordan hvis den selv skulle bestemme drejer f.eks. udad på bagbenene.

  • #38   22. apr 2011 Ja Luca er nemlig rigtig dygtig og glad, så tror næppe hun er ved at blive kvalt. Havde jeg strammet snoren, havde hun lavede det der omvendt nysen, kan ikke huske hvad det hedder.

  • #42   22. apr 2011 Tak Maj-Britt, reverse sneezing, det var det det hed. Mine cavalier ville gøre det med det samme og det er der ingen af dem der gør når jeg er i ringen.

  • #44   22. apr 2011 Kan godt være det er uvidenhed - og synsbedrag - men når jeg ser billeder som dem her:

    http://www.ashlaren.com/images/XavierStack.jpg

    http://puppydogweb.com/caninebreeds/dogimages/boxer_pdw.jpg

    http://www.pandskaclub.com/mollee%20hound%20show2006.jpg

    (link fjernet)

    Så synes jeg det ser ud som om hundende bliver "kvalt" - det ser ubehageligt og unaturligt ud.. smiley


  • #47   22. apr 2011 Maj-Britt og Charlotte - jeg skriver netop også "...ser ud som..." - og jeg skriver ydermere at det godt kan være det handler om uvidenhed og synsbedrag..

    Jeg har ingen erfaringer med hundeudstillinger.. Jeg har aldrig holdt en udstillingsline i hånden.. Jeg ejer ikke en racehund.. Jeg aner INTET om DKK verdenen (Eller andre klubber for den sags skyld) - så mine udtalelser er ene og alene ud fra det jeg tænker når jeg SER et billede..

    Og kan ikke forklare hvorfor jeg synes det ser ud som om de blir kvalt - jeg synes bare det ser ubehageligt ud for hunden..


  • #48   22. apr 2011 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73042

    Flindt, sådan ville jeg aldrig fremvise min hund, det ligner jo at i er ude på en hyggelig spaser tur.


  • #49   22. apr 2011 billede nr. 15, ved ikke hvorfor den har linket til hele dit album

  • #50   22. apr 2011 Nu vi lige snakker om whippets - kan du så ikke forklare mig - hvorfor skal de stå sådan her:

    http://www.silkrock.com.br/surreyhill/photos/kiley.jpg

    fremfor sådan her:

    http://www.aboutmyarea.co.uk/images/imgstore/383_d8zopdio74.jpg

    Jeg synes jo at det første billede (som jeg antager er sådan de står når du blir udstillet?) ser ud som om den blir kvalt... Jeg synes virkelig det ser ubehageligt ud.. Og hvad kan man bedre bedømme/se efter på billede 1 - fremfor billede 2?

    Og så lige for god ordens skyld (fordi det skrevne ord er så nemt at misforstå) så skriver jeg ikke for at provokere - jeg skriver fordi jeg er nysgerrig og interesseret... smiley


  • #53   22. apr 2011 Charlotte: tak for link.

  • #55   22. apr 2011 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=60264
    Luca er ved at blive "kvalt" af at træne med dig Majbritt smiley


  • #56   22. apr 2011 Altså , al den snak frem og tilbage om i kyndige fuldstændige hundetossede kvinder gør tingene rigtig med den snor , er da HELT hen i vejret , i mine øjne.

    I har brugt en masse tid , penge og lever et liv med jeres hunde. Alt hvad i tænker på , fra i vågner til i sover er , om de små pus nu også har alt hvad de har brug for.

    Men alle dem der går rundt i det ganske land UDEN , at have lært deres hunde at gå korrekt i snor , hvem snakker om dem ??

    Jeg ser flere gange dagligt hunde , nærmest blive kvalt så meget at øjnene står ud af hoved på dem og der er næsten karsprængninger i øjnene.
    Hunde der galper efter luft ene og alene fordi de trækker den ene vej og ejeren trækker den anden vej.

    Lad os da for filan tale en diskussion om det i stedet , hvad gør vi med dem ? og hvordan for vi skabt en interesse hos hundeejeren om at lære sin hund at gå UDEN at blive kvalt.

    Nu har jeg været på udstilling flere gange , for bare at kigge og der har

    INGEN , ingen hunde været der galpede efter luft på noget tidspunkt , overhoved.

    Slap dog af , og lad dem der elsker sine hunde og ved hvordan tingene skal være , være i fred og ros dem i stedet for , at de avler sunde , raske hunde og skyer intet middel fro deres hundes ve og vel.

    BØVS !!!


  • #57   22. apr 2011 Bjerggeden AKA Bertil : sådan AMEN !!!!!!!!!!!!!

  • #58   22. apr 2011 Jeg ved ikke om det er blevet skrevet.

    Men hundene er ikke ved at blive kvalt når linen sidder helt deroppe. Hvis den derimod sidder som et rigtigt halsbånd og bliver strammet til, så bliver de kvalt.


  • #60   22. apr 2011 Jamen jeg takker for forklaringerne... smiley

Kommentér på:
Er det virkelig nødvendigt?

Annonce