{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Er det virkelig sandt ? {{forumTopicSubject}}

Heej hunde elskere.

Jeg kender nogen som har en blandings hund, mellem en beagle og labrador..

Den fatter seriøst ingen ting.. kan hverken sitte eller noget.
Ejeren (manden ) påstår at den kan simpelthen ikke lære noget, fordi der er beagle i den, og beagle er den hund der er sværest at lære noget..

Er det virkelig sandt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det virkelig sandt ?
  • #1   31. okt 2009 AARH.. der er mange racer hvor man siger det kan være sværere at lære dem noget, men har aldrig hørt om at det skulle man ikke kunne, og da slet ikke en beagle? tror de fleste af dem vil gøre en del for en god guffer(selvfølgelig kan der være undtagelser) smiley

  • #2   31. okt 2009 Nej det mener jeg bestemt ikke.

  • #3   31. okt 2009 En beagle er ikke den nemmeste at opdrage på, det har han ret i. Men at de SLET ikke er til at opdrage er vist mere for at slippe for at opdrage den:-(

  • #4   31. okt 2009 Men hvis den bare har en SMULE af labben, så burde man stort set kunne få den til at stå på hovedet for en godbid:-)))

  • #5   31. okt 2009 Det må bestemt være fordi han ikke har prøvet på at lære den noget. Der er faktisk en del beagler, der løber agility, så at de ikke kan lære noget passer ikke. Og en labrador er jo yderst lærenem - og som Mette skriver, kommer man langt med godbidder ;o))

  • #6   31. okt 2009 Aaarh det er da vist bare en dårlig undskyldning *S*

  • #7   31. okt 2009 Næste gang jeg besøger dem har jeg tænkt mig at tage nogle af kazan´s ynglings godbider med og træne lidt med den..



  • #8   31. okt 2009 Det lyder som en god ide, Mikael smiley

  • #9   31. okt 2009 Nu har vi jo haft bullterrier, som skulle være en af de MINDST trænbare hunde man kan få, men han kunne nu både sitte, dække, give pote, både på kommando og håndtegn.
    Derudover kunne han sitte og vente med at spise til der blev sagt værsgod, og sitte og vente ved fortovskanten og vente til der blev sagt værsgod, og nogle andre småting.

    Det gælder bare om at finde ud af hvad der motiverer hunden.


  • #10   31. okt 2009 Danielle - Hvil i fred Hemingway< 3 - helt enig mht til motivationen! det kan være forskelligt hvad der motivere hunde, ved Zoe f.eks er det ikke altid godbidder virker, men er er legetøj eller simpelt ros meget bedre ! eller det at jeg sætter mig ned til hende osv. smiley

    Der kan være meget forskel, så prøv at find hundens motivation i forskellige sammenhænge smiley


  • #11   31. okt 2009 Vrøvl og dårlig undskyldning ;o)

    Kender en med en westie, der sir det sammen...her er årsag stædighed, hehe
    Sjovt nok kender jeg også en m både westie og beagle, der kan en hel masse....også lydighed smiley


  • #12   31. okt 2009 Spørgsmålet er ikke om hunden er nem og træne eller ikke - spørgsmålet er hvilke metoder man bruger til træning og hvordan man arbejder sammen med en hund.

    nogle hunde er lidt sværere at træne end andre - jeg hører tit at slædehunde ikke kan trænes og gravhunde ikke kan trænes men jeg har med succes trænet en gravhund og to slædehunde til at kunne det mest besale dvs.
    Gå pænt i snor
    halse (min hvalp kan ikke endnu)
    sit
    dæk
    pote - kan kende forskel på højre og venstre
    spin (drejer hundt om sig selv)
    De kan give et kys

    også kan den store lidt mere

    Så det er i mine øjne bare en dårlig undskyldning for ikke at ville træne


  • #13   31. okt 2009 Hehe....har lige set det klip fra Animal Planet, hvor en beagel tjener ind til velgørende formål - udover at hente og bringe penge kan den da også sitte og endda vinke imens smiley

  • #14   31. okt 2009 Hmm -en beagle er i miine øjne ikek sværere at lære noget end andre hunde. Dem jeg har kendt har faktisk været meget træningsvillige.

    MEN (for ja der er et men) -det er støvere og får de fært af noget kan man godt forvente at den er skredet uanset hvor veltrænet den måtte være. Der er self undtagelser, men generelt er det bare sådan det er med den slags hund.

    Men self kan sådan en hund da trænes -jeg har da endda mødt nogen stykker der var yderst veltrænede og lydige og gik konkurrence-lydighed (med succes vel at mærke)


  • #15   31. okt 2009 Det passer altså ikke!...

    Jeg går til træning med en beagle, og ejeren er en gennemsnits dansk hundeejer, som ikke træner intensivt, men dog træner..

    Den har sine dage hvor den ikke gider, og dæk er den bestemt ikke glad for. Den bryder sig heller ikke rigtig om at holde på ting (apport) men den vil gerne lære, og kan da helt sikkert også en del ting..

    Til gengæld snakker den af helvedes til..


  • #16   1. nov 2009 Nogle hunde kræver lidt "ekstra" for at de "vil" yde det vi beder den om. Min gamle dværgschnauzer var bestemt også helt sin egen herre - hvis hun selv fik lov at bestemme, men da vi fandt ud af hvad der gjorde hende allermest glad, hvordan vi bedst roste hende osv, så lærte hun forbavsende hurtigt de basale ting + en del "cirkus-numre" til de lange kolde vinteraftener med indendørs hygge-træning smiley

    Gang i dine bedste godbidder, og så lærer du lige hunden sit og dæk den første halve time du er der, så er han jo nødt til at komme igang med at træne sin hund når han kan se at undskyldningen ikke virker! smiley Hehe

    God fornøjelse / kamp (med hund eller ejer... tjah... smiley )



  • #17   21. aug 2013 En af Danmarks aller dygtigste hundemennesker Karen Frost har 3 Beagler. Jeg har personligt set to af dem i weekenden i forbindelse med et kursus. De to beagler hun viste frem kan meget mere end en gennemsnits hund nogensince lærer i sit liv.

    Så det er en dårlig undskyldning.


Kommentér på:
Er det virkelig sandt ?

Annonce