2.799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tosa inu - Dogue de bordeaux Tosa inu - Dogue de bordeaux

Vil høre om der nogle som kan fortælle mig om racen Dogue de bordeaux høre ind under de 13 hunde regeringen vil forbyde? kan godt nok ikk finde racen på listen, men tænkte om de hed noget andet derpå tosa inu ligner dem meget.
Skriver ikke af noget negativ måde tværtimod, er intereseret i at købe denne hund, men skal være sikker på jeg må have den i det boligselskab jeg er hos smiley

Håber nogen kan hjælpe mig

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tosa inu - Dogue de bordeaux
  • #1   25. apr 2011 Nej det er to forskellige racer !

DDB er på obs listen smiley

• #3   25. apr 2011 Dogue de bordeaux er ikke ulovlig og har ikke noget at gøre med Tosa Inu.

Husk at boligselskaber kan have andre racer på deres liste end resten af landet. (vi må feks ikke have schæfer...)

• #5   25. apr 2011 oki. Jamen har ikke set racen på listen, vil bare være sikker. Kender ikke til racen men er meget interesseret, så hvis nogen ved noget oom den må de gerne fortælle mig en masse smiley Har læst det skulle være en børneglad hund og god familie hund

• #6   25. apr 2011 ****krumme*** søgte bare på google tosa inu så kom der billeder frem der lignede lidt. smiley

• #7   25. apr 2011 http://www.bordeauxklubben.dk/

jeg ville prøve at kontakte en opdrætter og få en snak med dem.
    Hvorfor er du interesseret i denne race, hvad er tiltalende ved den for dig?

• #8   25. apr 2011 Synes det er en utrolig flot hund smiley

• #10   26. apr 2011 Jeg vil være påpasselig med at vælge en sådan hund kun ud fra udseendet.
    Den har en fantastisk udstråling. Men også en masse kræfter og potientiale

• #11   26. apr 2011 Er vant til stor hun, så det er ikke kun ud fra udseendet smiley Vi har haft en tre muskelhunde inde i familien smiley

• #12   26. apr 2011 den har ikke noget med Tosa at gøre...

Men den er op obs listen og synes derfor man skal tænke en ekstra gang om inden man vælger race fra obslisten...

• #13   26. apr 2011 Du skal kontakte din boligforening og bede om skrift på hvilke hunderacer du ikke må have - er racen der på, så er det et no go.
    Der ud over - bør du overveje racen hvis det er en lejlighed du bor i - i hvert fald hvis der ikke er elevator... Det er en stor hund, og mange trapper hver dag er ikke sundt for en tung hund!
    Der ud over - køb med stamtavle!!!
    Og vil en seriøs opdrætter ikke sælge til dig, så find en anden race! Da racen er på obs listen, er det hammer vigtigt ikke at vælge en "nærved og næsten" både fordi du skal kunne bevise din hund IKKE er ulovlig eller indeholder blanding af ulovlige racer! Og fordi hvis racen bliver sat på listen over ulovlige hunde, så er det alfa omega at kunne redegøre for din hunds ophav og alder!

• #14   26. apr 2011 Jeg har selv haft Dogue de Bordeaux, og det er en fantastisk hund, men den skal ha en konsekvent men ikke hård opdragelse.
    Om den kan med børn og fremmede kommer meget an på sind, og hvad den har været udsat for fra helt lille...

DDB'en er ikke på observationslisten..
    -men kan kun anbefale at den købes med stamtavle...

Kommentér på:
Tosa inu - Dogue de bordeaux

Annonce