4.026 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

mie p
mie p
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Sår på trædepuden.... Sår på trædepuden....

Hej
Min hund har skåret sig på en sten, den vil gerne gå på benet men trækker lidt benet til sig. Mit spørgsmål er skal jeg gå til dyrelægen med det? har læst at det skal syes, kan det passe? vi renser det 1-2 gange dagligt med klorhexidin og ligger gazebind på, så får hun sok på når hun skal ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sår på trædepuden....
  • #1   26. apr 2011 Ja du skal gå til dyrlægen og få det syet. Jeg går udfra det ikke bare er en rift på den måde du har skrevet.....

• #2   26. apr 2011 Jeg ville da helt klart gå til dyrlægen hurtigst muligt... det er ofte nødvendig at behandle med pencilin så betændelsen ikke breder sig videre op i benet.

• #3   26. apr 2011 Vi røg til dyrlæge akut dengang vores skar en trædepude op på en sten. Han blev limet og fik pencillin.

Så det vil jeg da også anbefale at få dyrlægen til at kigge på.

• mie p
    mie p Tilmeldt:
    dec 2010

#4   26. apr 2011 Det er et åbent sår.

• #5   26. apr 2011 Når det er renset med klorhexidin er der en risiko for at dyrlægen ikke vil sy det. Men det kræver et dyrlægebesøg under alle omstændigheder...... Hvornår er det sket?

• mie p
    mie p Tilmeldt:
    dec 2010

#6   26. apr 2011 I Søndags.

• #7   26. apr 2011 For 2 dage siden? Og du har ikke været til dyrlægen idag?

• #8   26. apr 2011 Det kommer an på hvor dyt det er, hvor rent det er og hvor det sidder..

Hvis du ikke helt ved om du skal til dyrlæge, så skal du højst sandsynligt.

Men klorhexidin og gaze er ganske fint hvis skaden ikke er så stor =)

• #9   26. apr 2011 Potevoks kan da ikke forhindre at de skærer sig??

• #10   26. apr 2011 DYRLÆGE!! Hvis det er en åbent sår. Du skal have nogen pincilin. Funky skar sin pote op - det resulterede i -på trods af at vi kom til dyrlægen 12 min senere at de fjernede halvdelen af trædepuden! Hun er stadig på pincilin.

• #11   26. apr 2011 Ville også tage til dyrlægen så de kunne kigge på det, i værst tilfælde kan der gå infektion i det og det kan bevæge sig op i benet, håber dog det I har gjort har været nok til at der ikke er gået infektion i det. Pøj pøj med det :o)

• nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Svar: 123
    #12   27. apr 2011 der kan fås plaster til poten på apoteket... rens det rigtig godt(såfremt det ikke er dybt) og på med et poteplaser og noget bandage eller en babysok så det ikke bliver pillet af... og skrift og rens ofte så der ikke er bakterier..
    er det du beskriver som et åbent sår dybt ville jeg tage til dyrlægen men det jo svært at vurdere uden flere oplysninger...

• #14   27. apr 2011 Personligt vil jeg hellere tage en tur til dyrelægen en gang for meget end en gang for lidt...

Opdagede sent i går at vuffi slikkede og bed lidt for meget efter sin vildtklo på det ene forben og ringede straks til vagtdyrelægen. Hun beroligede mig dog lidt ud fra hans øvrige opførelse at vi ikke behøvede at komme i går men kunne vente til i dag. Vi stillede pænt hos dyrelægen kl 8 i morges. dyrelægen fandt et lille sår og han har nu fået smertestillende (så det ikke irriterere ham) til de næste 3 dage. plus antibiotika til 5 dage og noget specielt shampoo poten skal vaskes i et par dage når vi kan pille den forbinding af som han også fik på. Alt dette pga af et meget lille sår som først blev rigtig synligt da han fik barberet pelsen af. Inden da så han bare lidt rød og en meget lille smule hævet ud..

Så jeg ville råde dig til en tur til dyrlægen jo hurtigere jo bedre..

Kommentér på:
Sår på trædepuden....

Annonce