605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Istedet for j/d? Istedet for j/d?

Jeg sidder og tænker på om min gamle Whiskey (med moderat gigt i ryggen) måske skulle prøve Acana ligesom Holger får, hun er lidt for tyk, og jeg håber at et andet foder måske kunne få hende til at smide et par kilo. Jeg tænkte at hvis man nu supplerede foderet med noget....

Nogen herinde der har nogle idéer?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Istedet for j/d?
  • #1   28. apr 2011 Hvorfor nedsætter du ikke bare mængden af j/d eller køber den der hedder reduced calories?

• #2   28. apr 2011 Hun bryder sig ikke om reduced-udgaven, og hun får nu 160-180 g om dagen, hun var slankere inden hun begyndte på j/d, så det kunne være dejligt hvis hun kunne få noget andet.

• #3   28. apr 2011 Du kan sikkert godt supplere med glukosamin, men jeg vil anbefale at du gør det i samråd med dyrlægen. Vi andre kender ikke din hund så vi har ikke samme indsigt som du og din dyrlæge. smiley

• #4   28. apr 2011 Jamen så tag noget fra og giv gulerødder istedet for

j/d er jo et speciel foder. Det kan du ikke helt selv genskabe. Du kan gøre som søster siger, give glukosamin etc, men tag en snak med din dyrlæge om det smiley

• #5   28. apr 2011 Det havde jeg også tænkt på, min gamle hund (gigt i albuen), fik også glucosamin i tabletform. Han fik nu både j/d og tabletter, men hans gigt var også slem.

• #6   29. apr 2011 Både Royal Canine og Specifik har lavet et foder der svarer til Hills j/d. Ved ikke om det kunne gøre en forskel for dig at skifte.
    Jeg fodrer begge mine hunde med Specifik CJD og ingen af dem har vægtproblemer på trods af at de er neutraliseret begge to.

• #7   29. apr 2011 Jeg har ikke prøvet Specifik, men RC har jeg prøvet med samme resultat.

• #8   29. apr 2011 Der er mindre fedt i CJD fra Specifik, så måske det er en mulighed....

• #9   29. apr 2011 Ja, jeg ringer til dr. dyr i eftermiddag og hører, det er altid rart at have et par forslag med i lommen.

• #10   29. apr 2011 Fidusen ved J/D der den helt specielle sammensætning og hvis du blander andet mad i fodret(mere end 10% af den daglige foder mængde) så nedsættet virkningen. Har selv fodret med Hills J/D redused da hun fik dårlig pels af den almindelige. Har haft en sæk med Specifik CJD, men det endte faktisk med at jeg smed den ud da jeg syntes den lugtede mærkelig og hunden var bestemt ikke hut på at skulle spise det(den var ny og ikke over sidste salgsdato). Du kan give hunden et almindeligt foder(diet, når den er overvægtig) og så bruge kosttilskud, det er bare mere besværligt. Kosttilskudet skal også helst blandes i lidt lækker for at de vil spise det. De kosttilskud jeg tænker på at du skal bruge er Vital-Animin(pulver form) og FlexVital Omega(både pulver og pilleform) og evt fiskeolie(enten i tabletform til mennesker eller fyldende man kan købe til hunde).
    Men snak med din dyrlæge om det.

• #11   29. apr 2011 Netop ved ledproblemer, gigt og andet er det rigtig vigtig at hunden ikke er overvægtig, da det jo tilføjer ekstra belastning til det plaget område. Så tit og ofte vil dyrlægen sige at det er vigtigst at få hunden normal vægtig, frem for at skulle foder med et specialfoder som måske forsat øger vægten. Og så selvfølgelig supelere med kosttilskud beregnet til den pågældende lidelse.

• #12   30. apr 2011 Forstår ikke hvorfor du vil af med J/D - bruger det selv og er SÅ glad for det.

Vi prøvede en overgang at skifte over til noget lidt billigere mobility foder, men så begyndte han at halte igen.

Jeg vil aldrig skifte J/D ud ihvertfald smiley

• #13   1. maj 2011 Louise A: Hun skriver jo at det er fordi hendes hund tager på i vægt af fodret.

• #14   3. maj 2011 Louise
    Jeg har haft en hund før der fik j/d, og har altid været vældig glad for det! Men Whiskey bliver for tyk af det, derfor ville jeg prøve at skifte til noget andet :o)

Jeg snakkede med dr. Dorthe, og vi blev enige om at det skulle prøves. Og siden det er en del år siden jeg sidst har købt glucosamin til en hund ved siden af foderet, er der nogen der vil anbefale noget?

• #15   3. maj 2011 Jeg har nævnt noget det ovenstående jeg har skrevet.

• #16   3. maj 2011 AboutMy...
    Undskyld, jeg var lidt hurtigt ude :o)
    Jeg tror jeg prøver flexvital, hun får lakseolie i forvejen og så begynder hun på Orijen når hun har spist det sidste af hendes j/d. Så håber jeg hun smider et kilo eller to.

• #17   4. maj 2011 held og lykke med det. Du skal nok lige tænke over at orijen har et rimeligt højt fedt indehold på 17 procent, så jeg ville nok finde et foder hvor den er på max 12-13 stykker istedet, når du ønsker at hun skal tabe sig.

• #18   4. maj 2011 Hills J/D ligger på 15.1-16.4 % procent fedt og hills reduced ligger på 13,2-14.3 % procent.

• #19   4. maj 2011 Ja, jeg ved det godt, men min kastrerede hanhund holder fint vægten nede på trods af det høje fedtindhold på Orijen og Acana.

• #20   4. maj 2011 ok

Kommentér på:
Istedet for j/d?

Annonce