Bange/nervøs Dansk/Svensk gårdhund {{forumTopicSubject}}
Jeg har to Dansk/Svensk gårdhunde, en han og en hun. Det er far og datter. Faren er 7 år, og datteren er 4.
Der er det her problem med at datteren er rigtig bange og nervøs. Hun hader at lege, hun bliver ligefrem bange når man viser hende noget legetøj. Nogle gange får hun et 'flip' for hun forelsker sig i et bestemt legetøj. Men det ikke fordi hun vil lege med det - hun beskytter det nemlig som sit eget barn, og vogter den. Det betyder hun næsten ikke gider spise eller gå ture? Det er altid blevet for meget, så vi har altid taget den fra hende..
Træning og vand er hun heller ikke meget for. Faren er en glad hund, han elsker at lege og er sådan nogenlunde med vand. Hendes mor var også en glad hund, og så vidt jeg kan huske, kunne hun også godt li at lege og var en meget glad hund.
Jeg vil rigtig gerne have en glad hund, som ikke er bange og nervøs hele tiden!
Jeg vil spørge jer, om i har nogle idéer til hvordan man kan få hende til at ville lege og træne? Det ville være dejligt hvis i kunne komme med nogle forslag, for jeg er virkelig klar på at hjælpe hende til at blive glad for legetøj osv!
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Det lyder til hun indimellem er falsk drægtig og det er stressende for hende, så tal med dyrlægen om det problem.
Rigtig god træningslyst.....
P.S
Husk at lave ting kun med hende uden den anden hund, så hun lærer at være mere uafhængig af ham og mere selvstændig
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
apr 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Og tak Lotte, vil prøve de ting du forslog. Skal nok huske at gøre det med hende alene - og vil selvfølgelig acceptere hende
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Bange/nervøs Dansk/Svensk gårdhund