{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

Rebecca S
Rebecca S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Bange/nervøs Dansk/Svensk gårdhund {{forumTopicSubject}}

Jeg har to Dansk/Svensk gårdhunde, en han og en hun. Det er far og datter. Faren er 7 år, og datteren er 4.
Der er det her problem med at datteren er rigtig bange og nervøs. Hun hader at lege, hun bliver ligefrem bange når man viser hende noget legetøj. Nogle gange får hun et 'flip' for hun forelsker sig i et bestemt legetøj. Men det ikke fordi hun vil lege med det - hun beskytter det nemlig som sit eget barn, og vogter den. Det betyder hun næsten ikke gider spise eller gå ture? Det er altid blevet for meget, så vi har altid taget den fra hende..
Træning og vand er hun heller ikke meget for. Faren er en glad hund, han elsker at lege og er sådan nogenlunde med vand. Hendes mor var også en glad hund, og så vidt jeg kan huske, kunne hun også godt li at lege og var en meget glad hund.
Jeg vil rigtig gerne have en glad hund, som ikke er bange og nervøs hele tiden!

Jeg vil spørge jer, om i har nogle idéer til hvordan man kan få hende til at ville lege og træne? Det ville være dejligt hvis i kunne komme med nogle forslag, for jeg er virkelig klar på at hjælpe hende til at blive glad for legetøj osv! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange/nervøs Dansk/Svensk gårdhund
  • #1   30. apr 2011 kan hun være falsk drægtig i de perioder hun beskytter legetøjet? I så fald, skal i fjerne legetøjet med det samme, det forværrer bare tilstanden...

• #2   30. apr 2011 I skal acceptere at hun ikke er til at lege på den måde jeres anden hund er og lave andre ting med hende. En rigtig god ting til at opbygge selvtillid hos hunde er at lave fysiske udfordringer fx balance på træstammer, slalom ml jeres ben eller pinde, små spring, kravle under ting. I skal udstyre jer selv med uimodståeligt lækre godbidder og lys stemme for at motivere hende. Andre lege kunne være at gemme godbidder rundt omkring ude og inde og i starten hjælpe hende med at finde dem, træne forskellige tricks. Det er ligemeget om hun vil bade, det er dit behov og ikke hendes.
    Det lyder til hun indimellem er falsk drægtig og det er stressende for hende, så tal med dyrlægen om det problem.
    Rigtig god træningslyst.....
    P.S
    Husk at lave ting kun med hende uden den anden hund, så hun lærer at være mere uafhængig af ham og mere selvstændig smiley

• #3   30. apr 2011 Ja jeg ville også sige falskdrægtig i perioder efter løbetid....

• Rebecca S
    Rebecca S Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   30. apr 2011 Det tyder så på at hun falsk drægtig, skal nok huske at fjerne legetøjet fra hende der (:
    Og tak Lotte, vil prøve de ting du forslog. Skal nok huske at gøre det med hende alene - og vil selvfølgelig acceptere hende smiley

• #5   1. maj 2011 Kunne være sjovt med en opdatering om noget tid og se om hun bliver mere selvsikker.....

Kommentér på:
Bange/nervøs Dansk/Svensk gårdhund

Annonce