Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af hul i betonvæg 1.200 kr.
  • Ophæng af gardiner 890 kr.
  • hænge to lamper op 350 kr.
  • Montere lampe 500 kr.
  • Opsætning af tre rullegardiner, en knagerække og hjælp til to døre der binder lidt 1.100 kr.
  • Rengøring sommerhus akut 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bare et spørgsmål
  • #3   1. maj 2011 Det kommer jo an på hvorfor man sælgere den ene og køber den anden ..

Min veninde måtte gå af med hende chi da hendes søn var for voldsom og så fik hun en collie og det går meget bedere nu

• #4   1. maj 2011 Jeg synes, det kommer an på årsagen.

Hvorfor mener du at din hund vil trives bedre et andet sted?

Og hvorfor mener du, at det vil gå bedre med en anden hund? Hvad gik galt med den første?

• #6   1. maj 2011 Det er fordi Kosmo kræver rigtig meget.. og føler slet ikk jeg kan give ham alt det han fortjener..
    Så vi har snakket om at sælge ham, og så andskaffe os en chi eller ligende

• #7   1. maj 2011 Alle hunde kræver vel meget tid ?

• #8   1. maj 2011 jo det gør de.. Men kosmo har brug for en have han kan rende i.. Han er en ude hund, og vi bor i en lejlighed på nørrebro.. og har ikke mulighed for bare at slippe ham løs..

• #9   1. maj 2011 Du må slet ikke sælge din hund. Den skal aflives.

• #10   1. maj 2011 Lige der synes jeg virkelig man skal ind og se på sig selv.

For hvem siger I kan magte en chi?

Når det kommer til den race skal man ikke lade størrelsen snyde jer. Der er MEGET hund i så lille en krop.

• #11   1. maj 2011 Bella: Nej SBT er ikke en listehund?

• #13   1. maj 2011 Medmindre selvf. det ikke er en SBT ...

• #14   1. maj 2011 Sanne M
    SANDT. Jeg så vist forkert på racen.

• #15   1. maj 2011 Aflives du må være sindsyg---
    Han er SBT og bestemt ikke ulovlig..
    Jeg er godt klar over at en mindre hund også skal stimuleres, men nægter at tror på at det er liges så meget som nu..

• #16   1. maj 2011 Jeps, Sanne. Den har vist ikke stamtavle, der beviser at han er SBT....

• #19   1. maj 2011 Amen altså, hvorfor skulle de lyve om racen?
    Den blev oprettet herinde i 2008..

• #20   1. maj 2011 Bella og belli..
    Begge forældre har stamtavle.. og jeg her kopier at deres stamtavler.. og udseene kan han ikke løbe fra at være en SBT

• #23   1. maj 2011 Hm. Hvis du nu havde haft købt f.eks. en malinois af brugslinjer og havde taget fejl af, hvad det krævede at være ejer af sådan en hund. Ja tja... Så kunne jeg nok bedre forstå det - for det er mere hen af en livsstil at eje en sådan hund med det behov for træning.

Men en Staffordshire Bullterrier regner jeg for at være en helt normal hund med et normalt aktivitetsniveau. Der ville jeg passe meget på med ikke at gå ud fra, at en anden hund ville være mindre krævende.

• #24   1. maj 2011 Synes ikke man skal sælge sin hund for at købe an anden. Det er forkert i min verden. Og slet slet ikke med SBT og Chihuahua, tror ikke på der er den store forskel på dem i aktivitets behov, forstå mig ret.
    Så nej jeg synes ikke det er okay.

• #25   1. maj 2011 Der er forskæl på hunde..

Kosmo kan løbe 10 km uden overhoved at tænke på at stoppe..
    Og da det ikke kan hænge sammen med en familie, der bor i lejlighed. Har vi bare snakke om, om man skulle give ham et nyt hjem, men mulighed for have..

• #26   1. maj 2011 Mille..

Aktiverer du ham ikke mentalt?

• #28   1. maj 2011 jo det gør han.. vi har prøvet alt..
    Problemet ved ham er eks at giver man ham legetøj.. ja så går der sådan ca 4 minutter og så har han splittet det i atomer..
    Men tror slet ikke det bliver aktuelt at vi skal af med ham, med mindre der sker noget helt vildt..
    Han er jo min lille baby

• #29   1. maj 2011 Det kommer vel an på flere ting. Altså jeg har lige nu en lille hund i omplacering. Den er sød, nem, kan gå pænt i snor, kan med børn, er renlig , kan være alene, kan med andre hunde og har gået til træning og kan alle sine basis ting. MEN den er ejerens første hund. Hunden har vitterligt ikke den store interesse for træning og ejeren er blevet bidt af en gal hundetræner. Ejers boligsituation tillader kun en hund og samtidigt ønsker ejer ikke at hund nr.1 skal "overses"fordi hund nr. 2 (som skulle være af de større brugshunderacer)vil kræve mere opmærksomhed og vil blive trænet røven ud af bukserne. Derfor søges der nu et godt og blivende hjem hos nogen der ønsker en perfekt familiehund uden så mange dikke dare.
    Dette synes jeg ikke er en dårlig ting. Det er selvindsigt. 14 år er rigtig lang tid hvis man gerne vil træne og sidder med en hund der synes sofaen er et hit og regnvejr kan være udenfor og ikke er noget man skal ud i.

Jeg omgåes også brugshundefolk der konkurrere på højt nivaeau og de KAN ikke bruge en hund med f.eks dårlige hofter eller albuer eller dårlig ryg. Derfor afhænder de disse udemærkede hunde som familiehund.

• #30   1. maj 2011 Zenta, schæfer kan os løbe 10 km uden at stoppe, men det er ikke ensbetydende med at hun SKAL det hver dag.
    De fleste hunde trivedes hvor deres mennesker er.
    Det er ikke afgørende om man har have eller løber 10 km om dagen med hunden, men om at stimulere hunden, og det kan man sagtens gøre på mindre plads.
    Jeg har både boet i lejlighed og bor nu i hus med have, Zenta trivedes begge steder.
    Jeg bor alene, har fuldtidsarbejde og bor 23 km fra mit job, så jeg løber heller ikke 10 km med Zenta hver dag, men hun trivedes alligevel og har det godt.
    Hvis jeg nogensinde kom frem til jeg skulle af med Zenta (hvilket aldrig sker) ville det ved gud ikke være for at anskaffe mig en anden hund.

• #33   1. maj 2011 Jeg har købt legetøj til min hvor der er garanti..
    Kan han splitte det ad får jeg pengene tilbage..
    Der er ikke så meget som et bidemærke i det smiley

Nogen der kan hjælpe mig med navnet på det?

• #35   1. maj 2011 Hundens skal bruge sin hjerne for at blive træt. Jo mere fysisk stimulering den får jo mere vil den have ...

Så i gang med hjerneaktivering og se om ikke I får en mere rolig og harmonisk hund ud af den i har :o)

• #36   1. maj 2011 Ulla m
    forstår jeg rigtig, at i har været det samme igennem.. Men at sælge en hund og så købe en anden..

• #38   1. maj 2011 Fredfyldt: KONG legetøj burde ikke kunne smadres men nogle hunde kan alligevel.

KONG er det der nok er mest brugt af de ejere der har hunde der smadrer deres legetøj netop fordi det kan holde til rigtig meget og kombineres med mad :o)

• #39   1. maj 2011 Ulla M
    Det var jeg ikke klar over.. men ja.. bliver vel klog på det en dag..

• #40   1. maj 2011 Hunden..
    Nej det gør vi ikke.. der er ikke nogle hunde skoler her i vores område der vil have muskelhunde.

• #42   1. maj 2011 hunden--
    Vi har snakket med en det tilbyder privat træning.. men da vi begge to er på su har vi ikke de 1200 kr til hunde træning som hun ville have..
    da vi hellere vil have penge til hvis kosmo bliver syg

• #43   1. maj 2011 Hvor bor I henne i landet? Jeg kender et sted hvor kamp/muskelhunde er velkommen og det koster kun 25 kr. per gang at kommer der ..

• #45   1. maj 2011 det er da noget fis at en hund kun ødelægger legetøj når den er understimuleret, nogen leger bare meget voldsomt, vores ødelægger bamser og trækketov, men bolde og en enkelt bamse passer ham meget på.
    Jeg syntes også at det er ok at man finder en hund som passer bedre til ens livsstil istedet for at tvinge en meget aktiv hund til at være skødehund.
    MEN det kræver naturligvis at man undersøger det rigtigt meget så man får en mere rolig hund.
    Min hun har dage hvor han vil være udenfor og lege hele dagen, mens andre dage vil han bare ligge i en solstråle eller i sofaen og se tv. Det er meget forskelligt med ham.
    Jeg syntes dog at TS burde give det en chance mere med at f.eks når du giver mad, så gem det rundt om i lejligheden, eller spred det på gulvet, eller i en gammel vasket mælkekarton som er tapet sammen, evt. en plast tallerken på hovedet med et par under også kunne være en idé.
    Vores syntes ihvertfald det er meget sjovt, og han vil gerne slappe lidt af bagefter, så det er guld om morgenen inden jeg tager på arbejde.

• #47   1. maj 2011 vi bor i 2200

rene er glad for det ikk bare er mig der har sådan en hund

• #48   1. maj 2011 Zenta nyder altså os og ødelægge legetøj, især tennisbolde bliver gnavet i stykker, så smiley

• #49   1. maj 2011 I jeres tilfælde ville jeg absolut ikke synes det var okay, da en sbt jo ikke ligefrem er en meget krævende race...
    Men kan I ikke opfylde hans behov, synes jeg da bestemt at I burde finde ham et nyt hjem, hvor man har tiden, overskuddet og viden nok til at dække hans behov smiley I så fald skal I så nok bare vente med at få hund igen til jeres liv er til det..

Det burde dog være muligt at finde et sted hvor I må træne med ham.. I har mulighed for at træne med i DKK, Dansk Terrier Klub og DCH.. Derudover findes der et hav af private hundetrænere - kennel Molosshuset er hundetræner og har hold i Albertslund. Selv træner jeg med vores mini bull terrier i Ishøj hos Dansk Hundecenter, hvor ALLE muskelhunde inkl listehundene er velkomne smiley

• #52   2. maj 2011 Hvis i enden med og sælge jeres hund , og vil købe en anden. Så sæt jer ind i hvad den nye hund kræver af aktivering, mm inden i køber den.
    Der findes masser af hunderacer, og i skulle nødig afprøve dem alle.

Kommentér på:
bare et spørgsmål

Annonce