1.535 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

parring hjælp parring hjælp

Hej alle.

Min kæreste og jeg vil gerne have hvalpe på vores Engelske Bulldog, vi har været til dyrlægen for at få taget blodprøver på hende, så vi kunne se hvornår hun havde æggeløsning. Det viser sig så at det har hun i denne weekend. Vi har lånt en lækker han hund fra nogle af vores gode venner. De kommer fint ud af det sammen og de er begge meget interesseret i hinanden, problemet er bare at lige så snart han prøver at hoppe op på hende, bliver hun sur. De var sammen ude i haven i 2 timer igår, og bliver sat sammen flere gange i dag også.
Hvis han ignorere hende, spurter hun efter ham og smider røven op i hovedet på ham eller lægger den til som om at hun gerne vil, men når han så igen prøver bliver hun hidsig.
Vi har overvejet at få hende insemineret i morgen eller mandag, da min kæreste lidt har mistet troen på at det lykkedes hvis de selv skal finde ud af det.

Hvad synes i? Er der nogle af jer der har nogle erfaringer med parring af Engelsk Bulldog? Eller havde i gjort i samme situation?

På forhånd tak.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parring hjælp
  • #1   7. maj 2011 ja det er ikke sådan lige med engelsk bulldog....især ikke hvis det er første gang for hundene,og også for jer...pas på med at lade hanhunden parre i den varme her....det kan få katastrofale konsekvenser.

• #2   7. maj 2011 Hvilke katastrofale konsekvenser?
    - der er sat vand ud til dem på græsplænen, så de kan drikke når de har lyst, men dette er også nødvendigt når de tumler sådan.

• #3   7. maj 2011 Lad mig sige det sådan, at min hanhund ALDRIG ville få lov at parre selv her i varmen...... Hvisa du læser lidt på nettet om lige præcis dette , vil du forstå hvad jeg mener....
    Bulldog og varme er ingen god coktail i forvejen, og man bør efter min mening slet slet ikke lade en ophidset hanhund parre i varmen... Han tænker ikke over at drikke vand og tage den med ro..det er hans drifter der styrer det hele.... jeg ville aldrig sætte min hanhunds liv på spil.... Hvis du har læst om engelsk bulldog og parring,og søgt info ved andre bulldog-avlere,ville du næppe spørge om hvad der kan ske.....

• #4   7. maj 2011 hvor ofte har i fået taget blodprøver på jeres tæve op til denne weekend

• #5   7. maj 2011 sunshine...ja det er da egentlig et godt spørgsmål.....
    Er hanhundens ejer hos jer hele weekenden?

• #6   7. maj 2011 Ophidset er han ikke, han prøver ihærdigt, men han er stadig til at komme i kontakt med. Og jo, de drikker vand - begge 2 masser af vand.

Vi har fået taget en i sidste uge og 2 i denne uge.

• #7   7. maj 2011 De er i knudby? vi har fået lov til at låne ham, da det er et nært vennepar. Hvad er problemet i at de ikke er her?

• #8   7. maj 2011 har du/ i været med ved en parring før?

• #9   7. maj 2011 ja

• #10   7. maj 2011 Jeg kan kun sige, at hvis det er første gang for jer alle, og med den race i har, så er det dybt uforsvarligt at lade dem forsøge og forsøge i denne varme... og du har helt styr på, hvad der kan ske hvis de hænger sammen, og hvad du så skal gøre???
    Det lyder desværre ikke til, at hanhunde ejeren ved, at han har sat sin hunds liv på spil..

• #11   7. maj 2011 vi har jo skrevet sammen,og jeg fortalte dig om netop dette i pb.
    det er ikke sådan lige at avle engelsk bulldog...husk du skal ha 2-3 ugers fri med døgn overvågning af tæven og hvalpene efter fødslen.
    Jeg er nød til at trække mig ud af denne tråd, da jeg raser indvendig.....Undskyld mig, men det er bare ikke iorden.

• #12   7. maj 2011 Jeg ville aldrig avle på hunde der ikke selv kan finde ud af det.. Måske er der en grund til at de ikke kan.. Og lige den race ville jeg nok heller ikke bare have ude i haven og drøne rundt og skulle parre.. Jeg kender ikke så meget til racen men jeg synes det siger sig selv hvorfor man ikke lader dem gøre det i den varme

• #13   7. maj 2011 Bullermor: min kæreste har sommerferie når hun får hvalpe, så det bliver vidst ikke noget problem at få den passet i døgndrift (-: Jaq hvis de hænger sammen skal man holde dem, da han hundens tissemand svulmer op. Har en veninde her ude der har været med til 5-6 parringer af flere forskellige hunderacer, så mon ikke vi har styr på det. Og nej de har ikke sat deres hunds liv på spil, det er vidst at overdrive lidt. Men ja, så må du trække dig ud, for tror ikke vi 2 kommer videre med den her diskussion.

• #14   7. maj 2011 Anna D: vi fik at vide af dyrlægen at vi skulle lade dem prøve selv i første omgang.

• #15   7. maj 2011 Sunshine: Han er ikke uerfaren, han er 5 og har prøvet det før, også ude for hjemmet. Det er hende der er meget hidsig. Min kæreste ringer til dyrlægen i dag om inseminering, da hun synes det er på tide. Vi er 2 eller 3 mennesker i huset hele tiden, så der er nok til at holde øje med dem, de er heller ikke sammen hele tiden, vi skiller dem ad, ellers tumler de for meget.

De har undersøgt hinanden og observeret, mange gange endda, hun bliver endnu mere hidsig hvis vi holder hende, og det vil vi ikke udsætte hende for.

• #18   7. maj 2011 Krumme: de stresser ikke, de går faktisk bare og hygger sig, og hun vil gerne indtil han hopper op på hende. De er meget interesseret i hinanden. Min tæve er klar for det har blodprøverne vist.

• #20   7. maj 2011 Hvorfor avle på en hund som tilsyneladende ikke vil.. Er det noget at avle efter.. Hvis de ikke kan selv er der nok en grund til det

• #21   7. maj 2011 Ja det er hun krumme.
    Engelske bulldogs har ry for ikke selv at kunne parre/det er svært at få dem til det. Anna

• #22   7. maj 2011 Og hun vil gerne da hun selv ligger numsen over til ham og stritter med kønsdelene, men problemet kommer når han hopper op på hende, så markere hun sig.

• #24   7. maj 2011 Nej vi vidste godt at de havde svært ved at parre, men vi fik at vide at vi skulle prøve at lade dem gøre det selv i første omgang. Vi regner også karftigt med at hun skal have et kejsersnit. Pasningen af de små bliver (igen) intet problem da min kæreste har sommerferie der, og kan passe dem i døgndrift. En gang skal jo være den første når man prøver at lave hvalpe.

Jeg vil ikke stå og holde dem, da jeg er bange for at det kommer til at stresse hende mere, og at hun føler sig klemt, så synes jeg det er bedre at inseminere. Vores erfariner er gode mener jeg selv, da vi har undersøgt det grundigt og snakket med flere forskellige dyrlæger. Vi ved godt hvad der skal se i processen, og vi ved altså også godt hvordan vi passer hvalpe. Min kærestes veninde er med under hele processen, da hun har været med til mange parringer.

Så jo, jeg tror vi springer ud i det, for synes vi har godt styr på det.

• #25   7. maj 2011 En parring er ikke noget man springer ud i!!
    Kender en der efter 3 parringsforsøg valgte at lade sin hund insiminere den fik en dødfødt hvalp. Nogle gange må man altså bare acceptere hvad naturen siger til os
    Kan slet ikke følge dig i at skal have disse hvalpe uanset omkostning for din tæve og hanhunden.

• #27   7. maj 2011 Endnu en som ikke kan se ud over sin egen næse og sit eget ønske om at prøve at lave hvalpe.. Jeg håber ikke det lykkes for jer.. Stakkels hund.. Måske man skulle tage det lidt som et tegn når tæven bliver sur når han hopper på.. Er der overhovedet tjekket for sygdomme

• #28   7. maj 2011 Jeg forstår ikke hvorfor i ikke har allieret jer med en erfaren bulldog-opdrætter inden i kastede jer ud i det her,. Jeg er selv bulldog-ejer, og har haft bulldogger i en del år nu, men jeg ville ikke turde lege opdrætter uden en med en del mere praktisk viden om det!

(3 af mine 4 bulldogger er ihverfald resultatet af naturlige parringer)

• #29   7. maj 2011 Jeg ville nok også mere prøve at avle mod nogen som kunne selv.. Hvorfor "ødelægge" racen mere ved at avle mod noget som skal insemineres og som med garanti skal have kejsersnit og som sikkert heller ikke gider passe sine hvalpe selv.. Prøv dog at forbedre racen så den kan parre og føde selv

• #31   7. maj 2011 Krumme

Amen!!

Hvis jeg nogensinde får en han/tæve hvor jeg syntes der skal avles på hende/ham, så bliver det med en opdrætter til at holde mig i hånden.

• #32   7. maj 2011 Sikke en omgang uhyggelig læsning smiley

• #34   7. maj 2011 Krumme

Enig! Man må erkende hvad andre ved bedre end en selv, og så suge den viden til sig man kan.
    Puha! 400 km er lidt af en køretur! Det er Citronmåne der er Shakers opdrætter, ikke?

• #35   7. maj 2011 smiley

• #36   7. maj 2011 uha...

• #37   7. maj 2011 Endnu et rigtig trist eksempel på at menneskets egoisme ingen grænser kender! Øv, altså...

• - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #38   7. maj 2011 Jeg synes ikke du skal få hvalpe med din tæve. En race der ikke kan reproducere sig selv, burde ikke eksistere.

Hvis du rigitg gerne vil avle så find en sund race.

• #39   7. maj 2011 Ja hvad skal man sige :o(((

• #41   7. maj 2011 Ktumme

Lol! Så tæt på og dog så langt fra!!

• #42   7. maj 2011 Og det var selvfølgelig Krumme, ikke Ktumme ;o)

• #44   8. maj 2011 er det lykkedes?

Kommentér på:
parring hjælp

Annonce