{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

Hundene slås - stor bule på øret ? {{forumTopicSubject}}

Hej derude..
Jeg har lige 2 spørgsmål til jer..

Jeg har 2 hunde, en labradorblanding på 4 mdr og en foxterrier på 8 år.. Jeg bor lige ved siden af min søster som har en labrador på 6 år, og den kan frit gå ind i min have så alle hundene kan lege sammen.. De er alle hunhunde..
Det første problem er så, at min foxterrier gør når de leger - altid! Vi fik hende da hun var 4 år, og før det har hun ikke været opdraget og har ikke haft det så godt..
Hun gør altid, og løber rundt om de andre imens, og "napper" nogle gange i luften efter dem - ikke ondt ment..
Nanna (min søsters labrador) bliver nogle gange irriteret på Fie (min foxterrier) og bider efter hende og løber enkelte gange et par meter efter hende for at prøve at bide hende.. Men så stopper den også der..
Nu er min hvalp (Chili) også begyndt at blive irriteret på Fie, men det er noget voldsommere.. Hun bider efter hende og så kommer de helt op at slås, og det er ret voldsomt! Og det bliver værre og værre.. Det er selvf sjældent de slås sådan, men det er jo stadig rigtig farligt når de så gør det.. Kan man gøre noget for at undgå at de slås sådan engang imellem?

Det andet problem er så, at som resultat af en slåskamp har Fie fået en stor bule på øret.. Jeg ved ikke om det er en blodansamling eller hvad det er..
Vi så den første gang i forgårs, og den er blevet større siden.. Den fylder over halvdelen af hendes øre..
Vi kører hende til dyrlæge imorgen, men jeg ville lige høre om der er nogle der har prøvet noget lignende før, og hvad der blev gjort ved det?

Håber nogen gider tage sig tid til at læse alt dette smiley
På forhånd tak for svar..

// Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundene slås - stor bule på øret ?
  • #1   11. maj 2011 Jeg tror hurtigst muligt, jeg ville få en adfærdsbehandler ud og kigge på "flokken". Når deres slåskampe er så voldsomme nu hvor Chili kun er 4 måneder, er der fare for, at de slet ikke vil kunne enes, når hun bliver kønsmoden.

    Mht. øret tror jeg du har ret i, at det er en blodansamling, men det er umuligt at svare på uden at se det.


  • #3   11. maj 2011 Jeg vil skyde på, at det er en blodansamling. Min hanhund fik det da han var en lille hvalp fordi en fra hans kuld havde bidt ham i øret.
    Vi fik suget blodet ud ved dyrlægen 2-3 gange, men det kom hver gang tilbage. Til sidst fik han binyrebarkhormon for at få det stoppet. Det hjalp, men nu er det øverste af hans øre et blomkålsøre som Pia K beskriver.

    Håber ikke det samme sker for din hund, men få gjort noget ved det hurtigst muligt. Min gjorde det i hvert fald ondt på.


  • #5   11. maj 2011 det kan også være en samling betændelse...
    Jeg kendte engang en fransk som havde haft sådan et blod øre som ikke var blevet behandlet det krøb helt sammen som et blomkål ører bagefter,,så afsted med dig det gør ondt på din hund


Kommentér på:
Hundene slås - stor bule på øret ?

Annonce