{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

cykle med sin hund. {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg begyndt at lære min hund at cykle da han har alderen til det nu, men syntes han har problemer med at cykle uden støttehjul, hvad gør i for at lære jeres hund det???..

eller!!

her er det rigtige ? smiley

Jeg er begyndt at cykle med ham, han går/løber fint på højre side af cyklen som jeg er blevet fortalt er den rigtige side at have ham på når jeg cykler.
jeg cykler i hans tempo, dvs. vil han løbe lidt får han lov, ellers er det bare raske gå for ham, han er jo ikke vant til det så tager kun en tur på 10 min ca.
hvor langt kan man cykle med en hund som er vant til at løbe med på en cykeltur? for han nyder turen, og jeg trænger til det, så vil gerne have ham op på lidt mere end 10 min. men vil heller ikke presse ham.
og hvilke gode kommandoer bruger i når i cykler med jeres hund?
bruger selv.
stop = hunden sætter sig ned ved siden af mig.
højre = vi drejer til højre
venstre = vi drejer til venstre
og så ellers bare masser af ros da vi lige er startet og vil have han skal være tryg ved at løbe ved siden af cyklen.

kom gerne med gode råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cykle med sin hund.
  • #1   11. maj 2011 Jeg bruger selv

stop
    drej højre, drej venstre.

smiley

cykler med molly på venstre side, men cykler aldrig hvor der er trafik.

• #2   11. maj 2011 startede også ud med at han var på venstre side, men tænkte at når vi skulle på lidt længere ture var det rart hvis han ikke skulle løbe på asfalt hele tiden, samt han måske ikke er så nem at se hvis man ikke er så opmærksom.

men takker for svaret,

• #3   11. maj 2011 Jeg cykler i venstre side (lidt belastende for de andre), men synes det er best for både hund og mig (: ...
    Jeg bruger også kommandoer som: Stop, venstre, højre og rolig.
    Rolig bruger jeg når vi er i højt tempo og skal slappe lidt af.

Mine hunde siger selv stop når det går for hurtigt (de gør).
    Når de ikke gider mere så begynder jeg at kunne se det på dem ellers løber de bare langsomt også er det bare hjem (: .

HUSK !! - Man kan få gratis vand på tanken smiley !

• #5   12. maj 2011 Jeg og min hund elsker cykelture , så kan vi komme lidt længere rundt i omegnen, cykler ofte hen til andre områder hvor vi så stiller cyklen og går

Jeg har hunden på højre side når jeg cykler med ham, og på venste når jeg går/trækker cyklen.

Han har lært at når jeg siger gå til cykel , går han bag om mig og cyklen og om på højre side.

Husk at det tager lang tid at optræne hunden og det kan være hårdt for skulderne at løbe på hårdt underlag, i starten cyklede jeg ofte i skoven hvor han løb løs og så kunne han være med til selv af sætte tempoet.

Jeg starter først med at de længere ture efter han var 2 år, Det tog mig et år med cykelture 3 gange om ugen at træne ham op til til en udholdenheds prøve
    ( UHP : 20 kilometer , med 15 mimutters pause efter 10 km , og så 15 mimutters pause og en lydighedsprøve )

Held og lykke

• #6   12. maj 2011 øv øv, nu er cykelturene sat på pause, for idag da vi havde cyklet næsten hele turen satte han farten meget ned, og gik sådan lidt og humpede, ikke voldsomt, men kunne se det gjorde lidt ondt på ham, tjekkede så poterne, og kan se at han har fået en plet på 2x2mm hvor hans trædepude er som et sår, ikke så det bløder, men kan se der lige mangler det øverste lag.
    han går lidt og humper, men er ellers glad, har lige vasket hans pote med saltvand og så må han undvære turene indtil han er klar til det igen.

angående hvor tit vi cykler gør vi det hver aften, mest fordi jeg har godt af det smiley håber jeg kan blive ved selv om jeg er hundeløs resten af ugen og weekenden over sikkert. øv øv

Kommentér på:
cykle med sin hund.

Annonce