cykle med sin hund. {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg begyndt at lære min hund at cykle da han har alderen til det nu, men syntes han har problemer med at cykle uden støttehjul, hvad gør i for at lære jeres hund det???..
eller!!
her er det rigtige ?
Jeg er begyndt at cykle med ham, han går/løber fint på højre side af cyklen som jeg er blevet fortalt er den rigtige side at have ham på når jeg cykler.
jeg cykler i hans tempo, dvs. vil han løbe lidt får han lov, ellers er det bare raske gå for ham, han er jo ikke vant til det så tager kun en tur på 10 min ca.
hvor langt kan man cykle med en hund som er vant til at løbe med på en cykeltur? for han nyder turen, og jeg trænger til det, så vil gerne have ham op på lidt mere end 10 min. men vil heller ikke presse ham.
og hvilke gode kommandoer bruger i når i cykler med jeres hund?
bruger selv.
stop = hunden sætter sig ned ved siden af mig.
højre = vi drejer til højre
venstre = vi drejer til venstre
og så ellers bare masser af ros da vi lige er startet og vil have han skal være tryg ved at løbe ved siden af cyklen.
kom gerne med gode råd.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
stop
drej højre, drej venstre.
cykler med molly på venstre side, men cykler aldrig hvor der er trafik.
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 110
men takker for svaret,
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 75
Jeg bruger også kommandoer som: Stop, venstre, højre og rolig.
Rolig bruger jeg når vi er i højt tempo og skal slappe lidt af.
Mine hunde siger selv stop når det går for hurtigt (de gør).
Når de ikke gider mere så begynder jeg at kunne se det på dem ellers løber de bare langsomt også er det bare hjem (: .
HUSK !! - Man kan få gratis vand på tanken
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 297
Jeg har hunden på højre side når jeg cykler med ham, og på venste når jeg går/trækker cyklen.
Han har lært at når jeg siger gå til cykel , går han bag om mig og cyklen og om på højre side.
Husk at det tager lang tid at optræne hunden og det kan være hårdt for skulderne at løbe på hårdt underlag, i starten cyklede jeg ofte i skoven hvor han løb løs og så kunne han være med til selv af sætte tempoet.
Jeg starter først med at de længere ture efter han var 2 år, Det tog mig et år med cykelture 3 gange om ugen at træne ham op til til en udholdenheds prøve
( UHP : 20 kilometer , med 15 mimutters pause efter 10 km , og så 15 mimutters pause og en lydighedsprøve )
Held og lykke
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 110
han går lidt og humper, men er ellers glad, har lige vasket hans pote med saltvand og så må han undvære turene indtil han er klar til det igen.
angående hvor tit vi cykler gør vi det hver aften, mest fordi jeg har godt af det
cykle med sin hund.