1.512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hjælp min hund går i panik...??!! Hjælp min hund går i panik...??!!

Jeg har en chihuahua på 1,5 år er lige ved at være færdig med hendes 2. falske løbetid. I mandags skete der noger meget mærkeligt. Da jeg kom hjem fra arbejde og ville lufte hende, kom hun løbende glad hen til mig, og vi gik ud og gå. Hun gik som hun plejer, rigtig glad og snuser til alt ting, vi går ind i parken, men pludselig bliver hun ramt af panik og løber og hyler og ryster og hiver i snoren. Jeg har kun oplevet hende sådan når folk har skudt krudt af. Men jeg syntes ikke at jeg bemærkede noget som skulle kunne skræmme hende, der var ikke andre hunde i nærheden eller noget som helst. Jeg tog hende op, og hun kiggede hele tiden rundt omkring, som om der var nogen efter hende. Da vi kom hjem gemte hun sig under sofabordet. Jeg tog hende op og ville berolige hende og give hende en godbid, men hun ville ingenting, hun lå bare nede ved mine fødder og rystede og så sig hele tiden omkring. Jeg har selvfølgelig været ude og gå med hende en del gange efter, og jeg har gået forskellige ruter, men hver eneste gang sker det at lige pludselig går hun i panik. Og jeg aner ikke hvorfor?? Jeg ved ikke hvad det er som forskrækker hende. Jeg har boet inde midt i byen med hende hele hendes liv, og hun er vant til biler, ambulancer osv. men dem bliver hun også bange for nu.
Hvad skal jeg dog gøre?? smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min hund går i panik...??!!
  • #1   12. maj 2011 Der skulle Ikke stå falsk løbetid, men falsk drægtighed.
    Og grunden til at jeg nævner den falske drægtighed er at jeg tænkte at det måske kunne være pga. homoner eller noget...??

• #2   12. maj 2011 Måske hun har hørt en lyd, som et menneskeligt øre ikke kan høre?

• #3   12. maj 2011 Insektstik ?

• #4   12. maj 2011 Nej jeg har ikke haft hende ved dyrelæge, men jeg tænkte på om hun måske havde ondt i ørene eller noget siden hun nu er bange for høje lyde. jeg bemærkede bare ikke noget da hun blev bange første gang.
    Og jeg har tjekket hende for stik osv. men hun har ikke nogle knuder eller ligende.
    Hvilken form for smerter tænkte du at det kunne være når det kun er udenfor at hun bliver bange??

• #5   12. maj 2011 Er patella smertefuldt?

• #6   12. maj 2011 Hun er tjekket for patella, og det er kun udenfor at hun går i panik. Så det er ikke det

• #7   12. maj 2011 Nej jeg syntes ikke at der er noget specielt som går igen. Vi kan komme gående stille og roligt uden problemer ude på fortorvet med biler osv. og pludslig så gå hun i panik, uden at der sker noget uventet.
    Ja hun kan sagtens se, og høre, og hun viser ikke tegn på gener i ørene på nogen måder. Så jeg syntes at det er meget svært at finde en løsning.

• #8   12. maj 2011 jeg tror alfisten natasja også mener om det er på samme dag, eller tidspunkt, eller efter I har trænet........

• #9   12. maj 2011 Jeg tror nu også, at jeg ville få hende testet for smerter - evt. en dyrlæge der også er kiropraktor.

• #10   12. maj 2011 hov forresten - de har også en god lugtesans - måske har din hund oplevet noget grimt med en lugt involveret.

Min egen genkendte krudt lugten og ville ind igen.

• #11   12. maj 2011 jeg smutter til rally træning :o)

• #12   12. maj 2011 Jamen det er sket hver dag siden i mandags, hvis det er det som du mener?? Og nej, jeg syntes ikke at der er noget bestemt som går igen.
    Og hun er helt normal når vi er indendøres herhjemme, og så leger hun og er vild. Så jeg vil ikke mene at det skulle være pga smerter, jeg tror nærmere at det er noget psysisk

• #13   12. maj 2011 Tror hun er blevet stukket af en bi. Det blev Sally her forleden og reagerede som du beskriver, jeg så jo så bare hvad der skete.

• #16   13. maj 2011 Hvis du selv reagere anderledes, naar hun paniker ved eks at tage hende op, eller tale troestende til hende, give hende godbider osv saa kan dette forstaerke hende i AT DET ER farligt. Fordi du selv aendre aedfaerd i situationen.
    I stedet for at tage hende op, saa proev at stoppe op evt saet dig paa en baenk og giv hende lidt tid uden at roere hende. Vis hende at du ikke er paavirket over situationen.
    Skriv evt en lille dagbog over hvornaar det sker, hvor det sker osv saa du eller en anden maaske kan se et moenster.

• #17   13. maj 2011 Hvis du har mulighed for det, saa undgaa et alt for hektisk bymiljoe i en peiode, da hendes angst bliver selvforstaerket af alle de indtryg som er i byen, som du selv beskriver af ambulancer og saa videre.
    Hvis hun eks er blevet stukket af en bi, saa kan hun forbinde omgivelserne eller hvad der har vaeret i omgiveiserne med smerten fra bistikket.
    Hvis du giver hende lufte ture i roligere omgivelser, saa burde angsten aftage, men hvis du omvendet udsaetter hende for en masse indtryg og hun panikker, saa kan hendes adfaerd forvaerre.

• #18   13. maj 2011 Tusinde tak fr dine råd smiley Det vil jeg prøve at arbejde ud fra
    Jeg bor inde midt i Horsens centrum, men jeg vil prøve at undgå at gå ture med hende hvor der er for mange biler osv.

Kommentér på:
Hjælp min hund går i panik...??!!

Annonce