{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.544 visninger | Oprettet:

danm m
danm m
Tilmeldt:
3. maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32

hvorfor en hund. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen nu har jeg længe gderne vil ha hund og endelig er drømmen ved at gå i opfyllelse, skal nemlig flytte i hus efter sommer, nu kommer mit lille poblem der er 3 racer jeg ik helt kan velje i mellem.

chow chow
japanese
keeshond

er nok mest til chow chow men de andre er også lige mig ved en del om chow men vis der er nogen der kan fortelle lidt om de andre vil det være dejlig

det skal være en race der passer til en stor familie med børn i alle aldre. og så eller stille og rolig s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor en hund.
  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #1   13. maj 2011 det er 3 meget forskelige hunde men og 3 rigtig flotte og dejlige hunde nu ved jeg mest om sind og så vider på en chow chow og vil gerne vide lidt om de andre to

  • #2   13. maj 2011 er du 1.gangs hunde ejer?

  • #4   13. maj 2011 "HVILKEN hund"

  • #5   13. maj 2011 Vovse-vuf: tag hensyn til at ikke alle staver lige godt, og det ikke nødvendigvis er noget man selv kan gøre for.

  • #6   13. maj 2011 Danm M - Jeg ville IKKE anbefale en chow-chow til førstegangsejere. De kan være noget reserverede, og de fleste af dem synes altså ikke, børn er det fedeste i verden (dem jeg har mødt).

    Keeshonden kender jeg ikke, men den er RET sjælden, så du skal nok forberede dig på noget af en ventetid til hvalp.

    Har du overvejet eurasier? Den er faktisk lavet udfra blandt andet de to racer, minder om dem i sind, men er noget blidere og bedre, hvis man har børn - og hvis man er 1. gangs hundeejer.


  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #7   13. maj 2011 har haft hund før og er opvoksed med hun så det kun de siste par år jeg ik har haft hund i huset. har læst om en chow chow at det er en rigtig god familiehund

  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #8   13. maj 2011 har det ikke også meget at gør med hvor de kommer fra og hvordan de bliver opdraved og bliver vened til børn


  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #9   13. maj 2011 http://www.dian-shan.dk/OldWeb/detskalduvide.htm her står der en del om chow og syntes a hvad man læser den lyder som en god familie hund.

  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #11   13. maj 2011 har en avtale med en i næste uge så det bliver spende ss

  • #13   15. maj 2011 Vi har en chow chow og en mere er på vej (o: Det er vores første hund og der har bestemt ikke været nogen problemer!! Han er ikke det mindste reserveret, agrrasiv og har på ingen andre måder et "dårlig" sind. Han elsker børn og der har ALDRIG været nogen problemer med andre racer! Så jeg kan varmt anbefale en chow chow!! Men se dig alligevel om hvor du køber hund!! (o:
    Held og lykke med det!!


  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #14   15. maj 2011 mange tak sss

  • #15   20. jun 2011 jjjj det var godt nok noget af et spring imellem racerne.. hvad er det lige der gør at valget falder lige imellem disse tre racer..


    det jeg mener er at japanese jo falder ret langt fra de to andre racer.


    men ellers vil jeg sige - som ejer af 4 japanese - der kan jeg jo helt klart anbefale racen - også til førstegangs ejere. den er utrolig let at have og nem at leve med. stiller ikke så store krav til andet end selskab -


  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #16   24. jun 2011 nu er jeg ejer af en perserkat og syntes de er så smukke og syntes japanese minder lidt om dem s

  • #17   24. jun 2011 okay - syntes bare der var et kæmpe spring i typerne.. men altså - jappen er en skøn hund. sig til hvis du har spørgsmål om racen.

  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #18   26. jun 2011 hvordan er sindet i forskel til en Pekingeser har nemlig selv haft en Pekingeser som barn

  • #19   27. jun 2011 der er meget stor forskel.

    geseren er ofte lidt en basse. de er mere egenrådige og viljefast. hvis en geser ikke vil gå - så gør den det ikke - sådan vil du aldrig opleve en jappe.

    japanese chin som rasen hedder på eng betyder japansk kat. den har mange træk der er kattelig. de vasker sig ofte som katte - ligger gerne på høje pladser - eks sofaryglæn og de leger meget med deres poter. hvor mange gesere gerne vil fortælle verdenen de er til og mener den drejer rundt omkring dem. så er jappen en følger - dvs du er midtpunkt - de følger med.

    de er lette i deres sind. milde og kærlige og lette både i væsen og i bevægelser. kræver ikke de store aktiviteter - men vil bare gerne have lov at være med. de er venlige - glade - og elsker at lege. de gør sjældent. eks var min måsen 8 mdr før jeg hørte ham sige noget første gang.
    de er blide væsener - som ikke bryder sig om at få skæld ud. omvendt så syntes jeg de sjældent gør noget som kræver opdragelse.

    ligesom geseren er det en æld gammel race - en af de ældste renracede hunde der kan dokumenteres. men hvor geseren har ændret sig meget de sidste 100 år ser jappen stort set ud som for 300 år siden. det har altid været en selskabs race og vil man have en jappe skal man gøre sig klart at de trives bedst med at være en del af familien. nogle bruger dem til agility - de vil gerne med ud og gå ture - men kræver faktisk ikke så meget aktivitet - ud over at få lov til at følge med i sin families liv.

    modsat geseren har de ikke den store tunge underuld i pelsen. men der i mod silkeblødt lang pels som er let at holde. en børstning en gang om ugen er rigeligt. selvom mine hunde bruges til udstilling bliver de ikke børstet særlig ofte. dog skal man rede ørefrynserne nogle gange om ugen. jeg har en lille kam liggende på mit sofabord som jeg lige reder igennem når jeg sidder og ser tv. bliver de mudret efter en tur i skoven får de lige lov at ligge og tørre også børster jeg dem - så falder mudder og sand af den fine pels. de er også rigtig søde hvis man lader dem klippe ned.


    folk der kender racen kalder dem den perfekte begynderhund. og jeg må give dem ret. - kræver ikke meget opdragelse - aktivitet - motion - pelspleje - de er nemme at lære at være alene hjemme og renlighed. de kræver egentlig ikke meget andet end at få lov til at være godt selskab..

    en rigtig god begynderhund.

    eneste minus. har man først fået en japanese -- er man nød til at have en mere.. *gg*


  • #20   27. jun 2011 du kan prøve og kontakte grete højer fra kennel roseheaven. hun har opdrættet racen i over 20 år og har nogle af de bedste linier i verden.

    hun er også racerepræsentant. og kanhelt sikkert svare på mange af de spørgsmål du har. jeg vil også rigtig gerne hjælpe.


    www.roseheaven.dk


  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #21   28. jun 2011 mange tak for dit svar det gav da noget at tinke over smiler lyder meget som en hund for mig men det er en stor besluting at få hund.

  • #22   28. jun 2011 det er det i hvert fald. man skal gøre et godt forarbejde.. held og ykke med det. du er velkomme til at skrive hvis du får spørgsmål

Kommentér på:
hvorfor en hund.

Annonce