{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalp hjem fra usa
  • #1   16. maj 2011 ja, der er told på...der er bestemte mål for hvornår den må tages med som håndbaggage...mener at det er 6 kg max incl kasse men du skal ansøge om indførsel af hvalp uden rabies vacc hos FVS inden du tager den hjem...

• #2   16. maj 2011 jeg har indført hvalp fra usa hvor hvalpen egentlig er blevet "sendt" og der er det told og skat og alt det der.. men når de er personledsaget ved jeg ikke..

når du personledsager en hund fra eu land til eu land er der kun told hvis du bliver "stoppet" i tolden.. ellers ikke.. men ellers ring til dem fra fødevarestyrelsen.. de er søde at snakke med..

husk at få tilladelsen hvis hvalpen er under 12 uger og ikke har rabies..

• #3   16. maj 2011 Måske har jeg forstået det forkert men jeg mener altså ikke man kan få tilladelse til uden rabies når det er fra usa??
    Mener den skal være vaccineret mod rabies og vaccine være mindst 21 dage gammel

• #4   16. maj 2011 jeanette.. uha kan altså godt være.. kan ikke så godt huske det.. men der er noget der dulmer nu du siger det... netop fordi det ikke er indenfor EU...

• #5   16. maj 2011 jeg skal selv have en hjem på fredag og det var de regler jeg er blevet fortalt ,,,

• #6   16. maj 2011 OK... jamen troede ikke der var told eller noget på.. jeg skal jo have den med i flyet som håndbaggage så hvalpen er ved mig hele tiden.. ved ikke lige hvor gammel den er, for finder den når jeg er kommet der over... smiley det har jeg 14 dage til.. men vil da lige kontakte fødevars styrelsen... takker for jeres svar indtil vidre smiley

• #7   16. maj 2011 pia reglerne er det samme om den sendessom cargo eller du sidder med den,,du indfører fra et ikke eu land til eu land så klart der skal betales told

• #8   16. maj 2011 Nu jeg kommer til at tænke over det, så er jeg ret sikker på, at når det er fran USA, så bliver den "læsset" af i cargo, så ved ikke om man kan få den med som håndbagage. Den skal sikkert afhentes ved grænsedyrlægen, der bor i samme hus som SKAT...Men jo told skal man også betale, når det er med personledsagelse, for uanset hvad, så importerer du jo hvalpen, og da det er fra et ikke EU land, så er der told og skat på.

• #9   16. maj 2011 du kan godt ansøge om at indføre en hvalp under 3 mdr, der ikke er rabies vacc, da USA er på listen..det står som 3. land, det er kun hvis det ikke er på listen, at man ikke kan ansøge..f.eks Serbien kan man ikke importere en lille hvalp fra
    (link fjernet)

• #10   17. maj 2011 Tak for alle de gode svar.. Jeanette.. Jeg har bare hørt fra mange de ikke har betalt told, og er sluppet fint igennem..

.Men nu må jeg se... for kan da se der er en del der skal ordnes først..
    Og det slet ikke hvad de sagde i dallas lufthavn.. der skulle den bare være vacc. og sundheds tjekket, og var den, mere end 12 uger rabies oven i.... ellers fik jeg af vide der ingen problemer var og jeg kunne tage den hele vejen med til danmark....
    Men jeg vil undersøge det lidt mere nu, hvis jeg skal have en lille australien cattledog med hjem, nu jeg ikke kan finde nogen i danmark smiley

• #11   17. maj 2011 ja sluppet igennem,,,men så er din hvalp jo ikke lovligt indført!!

Jeg har selv købt i Tyskland og der er så mange opdrætter der siger og tror man bare kan tage med hjem,,under 12 uger uden rabbies og over 12 uger med rabies.
    Men det er altså ikke tilfælde og bliver du stoppet får du ikke en hvalp under 12 uger ind uden rabies fka fra Tyskland

Lykke,,det er dem der står for importen der har oplyst mig om det med rabies vaccine ikke kan søges om,,måske de har taget fejl det ved jeg ikk
    min er voksen så har ikke haft skulle søge om det

• #12   17. maj 2011 Jeanette: USA står jo på listen, altså kan man godt søge om det, men det kan man helt sikkert få at vide hos FVS:-)

Pia: hvis den er over 12 uger, så skal du huske på at ud over at have rabies vaccination, skal vaccinationen være min 21 dage gammel, for at den bliver accepteret.

• #13   18. maj 2011 ok tak lykke smiley osse en god ting af vide... for så længe er jeg jo ikke i usa smiley

• #14   31. maj 2011 ift indførelse af hund fra USA, skal den så være personledsaget?

• #15   31. maj 2011 den skal ikk,,den kan være men også sendes alene

Kommentér på:
hvalp hjem fra usa

Annonce