927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Stinne A
Stinne A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Forsikring Forsikring

Hej smiley
Mig og kæresten er ved at anskaffe os en fransk bulldog, og tænker derfor meget på forsikring af hunden.
En fuld forsikring koster 333 kr. om måneden, men der er dyrelæge regningerne kun dækket hvis den har været ude for en ulykke. Så kan det betale sig at dække sin hund med en fuld forsikring? Eller er livsforsikring og ulykkeforsikring tilstrækkeligt?
Nogle råd?

Mvh. Stinne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   21. maj 2011 Hvad mener du med ulykkesforsikring?
    En sygeforsikring dækker jo hvis hunden bliver syg eller kommer til skade dog er der ved nogle racer ting der ikke bliver dækket, så hvad du mener med at en fuld forsikring kun dækker ved ulykke kan jeg altså ikke helt regne ud.
    Men sygeforsikring er bestemt anbefalingsværdig.

• #3   21. maj 2011 Jeg betaler 1616 kr for syge- og ansvarsforsikring om året på en hund.

• #4   21. maj 2011 Jeg ved ikke hvad vi betaler, vi har 2 hundesygeforsikringer og 3 kattesygeforsikring.

Da jeg fik Lady ville min mand spare sygeforsikringen, det sagde jeg nej til. Et par måneder efter blev hunden meget syg og var indlagt 3 dage (weekend) fik en regning på 6800 og,fik ca 6100 tilbage fra forsikringen. manden var glad for at jeg fastholdete, en sygeforsikring

• #5   21. maj 2011 Jeg var anbefalet dyrekassen DK af dyrlægen. Men selvrisikoen er på ca. 600kr. Og da en alm. dyrlægetjek koster lidt under har jeg ikke haft glæde af den endnu. Selvom Akila har kostet mig over 3000kr de sidste par mdr. Dyrlægen må nemli ikke slå regningerne sammen...
    Men der er kommet en ny dyrlægeforsikring (kan ik lige huske hvad den hedder) Men der er selvrisikone vist på 900kr men over 1?0 dage. Så det ville bedre kunne ha betalt sig for mig. Så jeg skifter! Ellers ville jeg spare 1000kr op om mdr. på en hundekonto. Det giver mere mening for mig. Føler mig godt snydt af Dyrekassen DK...

• #6   21. maj 2011 selvrisikoen er netop sat så et alm tjek ikke er dækket

men der er jo kun en gangs selvrisiko hvis hunden er til dyrlægen for det sammen inden for de 30-60 dage, kan ikke huske hvor mange dage det drejer sig om

jeg havde dyrekassen på Babe og gav vist 1600 kr om året og har aldrig været utilfreds, de delte selv en regning i 2 så jeg fik flere penge tilbage end hvis de havde taget den som en regning

• #7   21. maj 2011 Jeg var i hvertfalde til dyrlæge 3 gange på en mdr. Og der var ikke noget at komme efter. Jeg skal gi ca. 2200 kr året.Tvivler ikke på at de er gode hvis der sker noget virkelig alvorligt som en stor operation. Men hvis dyrlægen ikke kan finde ud af hvad der er galt med hunden og den skal til tjek flere gange efter hinanden. Så er der ik noget at komme efter hos dyrekassen...
    Det hedder Agria, det jeg har kigget på. Kan nok bedre betale sig for mig, nu når jeg besøger dyrlægen så tit...

• #8   22. maj 2011 Kan godt se hvad du mener. Men Men tror ikke Agria er så meget dyrere end ellers.
    Og knækken i hoften x 2, ørene (fordi de ikke liige ved hvad det kan være) x3 + hun skal derop igen, hotspot, Og at hun tisser når hun sover x3 vil jeg nu ikke kalde småting. Men fordi jeg skulle derop flere gange og de ikke gennemtjekkede hende for alt, blev det jo 600kr hver gang. Undskyld men det er dyrt i min verden. Og der var det jo at jeg troede at man kunne samle det der har med hinanden at gøre. Naive mig...

Det er osse derfor at jeg måske hælder mere til at lægge 1000kr til side istedet.
    Men selvfølgelig er det op til en selv. Jeg blev bare meget skuffet!...

• #9   22. maj 2011 vi giver 850 kr pr. hund om året for ansvar og sygesikring hos Trekroner. Og indtil videre har de dækket alt, også race relaterede oprationer.

• Stinne A
    Stinne A Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   24. maj 2011 Det er en fransk bulldog med DKK stamtavle. Tænker bare meget over hvad man som hundeejer ca. bruger om måneden på hund?
    Vi har nemlig ikke anskaffet os vidunderet endnu, som bliver født i denne uge og derfor først kan tages med hjem i august. Så inden den endelige beslutning skal træffes vil jeg gerne have styr på økonomien. For der SKAL være råd til at have en hund inden man anskaffer sig en.
    Har hørt fra mange at 2000 kr. månedligt er et ca. beløb en hundeejer skal regne med, som udgift på hunden. Er det helt hen i vejret??

• #11   24. maj 2011 Suzy jeg undersøgte pris på Fluffy hos Agria og med alm ansvar og sygeforsikring og ikke andet ville hun koste 2500 kr om året og jeg ville have en meget højere selvriciko end jeg har nu, lige nu giver jeg omkring 1400 kr om året og har en fast selvriciko på 1000 kr og så er der ikke noget med procenter ud over det.

• #12   24. maj 2011 Jeg giver 2000,- om året hos agria, inklusiv en tillægsforsikring til medicin.
    Samtidig kan jeg få lov til at dele min betaling ud pr. måned, hvilket jeg ikke kan hos andre selskaber.

Den dækker så for 35.000 om året.

Kommentér på:
Forsikring

Annonce