679 visninger
|
Oprettet:
Skyd de løse hunde i naturen {{forumTopicSubject}}
Ja sådan lyder et indlæg i dagens BT.
Indlægget handler om løse hunde på Amager Fælled.
Bl.a. står der at hvis man gør hunde-ejerene opmærksomme på at hundene ikke må være løse, så bliver folk truet med både tæsk og hunden !
Derudover bliver der foreslået en bøde på 5000 kroner for at have hunden løs og en mindre fængselstraf for trusler, et par andre foreslag har debattøren også.
Nu kender jeg slet ikke Amager Fælled, men havde fået forståelsen af at der netop måtte være løse hunde derude?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Det var i et beboelsesområde, som der findes så mange steder. Det var med lidt skov i nærheden.
Der fortalte ham skovfogeden, at på nuværende tidspunkt, er der mange små kid, der ligger i de høje græsser, og at mange af dem blir dræbt af løse hunde.
De viste en eng, som var perfekt til at slippe hunde løs på. De gik lidt længere ind, og fandt en lille kid ligge i græsset. Det tænker man ikke lige over.
Han sagde dertil, at de faktisk havde lov til at skyde løse hunde!!!
Ville bare lige dele det...
mar 2006
jan 2006
De må først skyde hunden når der er givet advarsel, ellers er reglerne da lavet om.
En advarsel kan godt være en "fremlysning" i en lokal avis.
Jægere må også godt skyde ens hund hvis den strejfer i skoven og de har givet advarsel om det.
apr 2005
Der var et skilt med snor påbudt... så det må være advarsel nok.
Men jeg kan da godt se, at vi hundeejere i denne tid, skal være mere forsigtige. Selvom jeg ved at Bella ikke ville bide et kid, så ville hun gø af den, og skræmme den.
jan 2006
(link fjernet)
Altså de må i ekstreme tilfælde skyde hunden uden advarsel, en mulighed der sjældent bliver brugt.
jan 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 111 Svar: 415
jan 2006
§ 14 Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
apr 2005
Jeg tror nu også at det er de færreste der ville benytte sig af det.
Jeg blev haglet ned sidst, da jeg tog emnet op. At katte angriber ikke... Jeg har en hund der er mindre en end kat. Jeg er da udemærket klar over, at vender katten sig om, så er det Bella det går ud over. Men jeg har min hund løs MED opsyn... katteejerne holder jo ikke øje med deres katte.
jan 2006
mar 2006
mar 2006
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 1.404
maj 2006
maj 2006
Har selv købt vores kat hos kattensværn .
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
maj 2006
Nadja , nej man skyder jo heller ikk de hunde der opfører sig som en åndsvag når man går forbi..
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 94
De kan nok bare ikke tåle den friske luft. Lorte dyr
maj 2006
For alle katte er jo rovdyr ikke kun katte på landet .
Efterhånden har hver 4 husstand i Danmark kat , og det tærrer da helt sikkert meget på den vilde fuglebestand og andre smådyr .
F.eks er der rigtig mange gårdejere der har katte på deres gård... også vildkatte , da de holder musebestanden nede...........men tænker de så på hvor meget disse katte formerer sig , og i hvilken dårlig stand kattene tit er i ??
Har man en kat eller flere (ikke udstilling) bør man ALTID få dem neutraliseret . For de vilde dyrs skyld men i aller højeste grad også for kattenes skyld , der er så mange katte i forvejen der har det enormt dårligt .
Ingen grund til at der bare blir flere og flere.......syntes det er uhyggeligt så mange der egentligt ikke regner katte for en skid .
Heldigvis har vi en kat der er lidt for "buttet" og doven til at jage , men havde den gjort det , havde jeg bestemt også bygget en kattegård til den.....frisk luft skal de jo have.
Det er lidt svært det her med katte , for alle ved jo at man ikk kan opdrage på en kat og fortælle den hvad den må og ikke må , lige som en hund .
Men hvis folk prøver på bedste vis at tage hensyn til de vilde dyr..........og her gælder det jo så både katteejere med løse katte , og rigtig meget også hundeejere med løse hunde.........så kan det vel kun blive bedret
Var ikke meningen det skulle lyde som en moralprædiken.......bare min mening *s*
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Vi boede meget langt ude på kandet (ca.1,5km til nærmeste nabo) og vi havde altid tre katte, og selvom de da fik lov til at løbe ligeså meget de ville, var vi da på ingen måde uansvarlige katteejere. de fik mad 2gange om dagen, og p-piller hver uge, og sov sgu oss i vores senge. og ja tog alt hvad de kunne af "vildt" alt fra mårer og mink til mus, rotter og hareunger.
Jeg ville aldrig nogensinde have kat, hvis den ikke kunne løbe frit rundt. Det er da så langt væk fra deres natur som det kan komme.
Og husk, en kat må man skyde hvis den er mere end 50m fra beboelse- lige som alt andet vildt. det må man ikke ved hunde, så hvis katteejere skal have samme regler med fritløbende katte så skal man vel oss må skyde en hund hvis den er 50m fra beboelse.
For dælan hvor har vi mistet mange af vores katte ved de skide jægere- oss i vores eget læhegn.
Skyd de løse hunde i naturen