1.577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hund - indrejse i UK (rabies vaccination) Hund - indrejse i UK (rabies vaccination)

Som følge af at jeg gerne vil have min Sølve med til England (UK) næste år til Tam fest 2012 (international Tamaskan fest) ved jeg at jeg skal have hende Vaccineret for Rabies før jeg kan tage hende med ind i landet.

Jeg har en smule svært ved at overskue og finde den præcise process med vaccinering af rabies ifht. UK men jeg ved at reglerne er forholdsvist stramme i landet, så jeg vil høre om der er nogen af jer der har nylig erfaring og/eller præcise informationer om hvordan, hvor lang tid og hvornår osv. da der jo kun er tale om et kort ophold skal hun IKKE risikere at ende i karantæne.

på nuværende tidspunkt er der nok ca. et år til begivenheden (måske lidt mindre).
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt her smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund - indrejse i UK (rabies vaccination)
  • #1   27. maj 2011 Hvordan rejser du derover? (og hvornår?)

Men alt kan læse herinde:
    http://www.defra.gov.uk/wildlife-pets/pets/travel/pets/

• #3   27. maj 2011 Datoen for Tam fest 2012 er ikke sat endnu, men det vil nok være omkring det her tidspunkt næste år, måske lidt senere.

Kan du se præcis hvor der står det?
    For jeg ved det er noget med at der skal vaccineres og så ventes en given periode og så testes eller sådan noget, men jeg har allerede kigget derinde, og kunne ikke umiddelbart overskue at finde stedet hvor dét stod.

Jeg tror jeg vil rejse med færgen.
    Fly er for dyrt (med så stor en hund) og bil helevejen kan nok ikke rigtigt betale sig.

• #5   27. maj 2011 Ulla - dvs. 3x30 dage og så 6 måneder? det svarer til ca. 9 måneder ialt?

Ved du hvor længe der vil gå før man så skal revaccinere igen når det først er gjort igen?
    for jeg vil helst heller ikke vaccinere hende og hun så skal til og vaccineres igen fordi jeg har gjort det for tidligt?

• #7   27. maj 2011 Jeg er klar over det med færgen, det har jeg undersøgt (hmm syndes faktisk også jeg læste noget om et kennel område, men det er muligvis en anden jeg tænker på)

Jeg har også bil så det bør kunne gå.

• #9   27. maj 2011 ah ja.. det var vist en regnefejl haha.

Hun er under 1 år nu, og vil nå at blive et år inden de sidste 6 måneder er gået (hun bliver 7 måneder på onsdag)

• #10   27. maj 2011 Ulla - skal der så tages blodprøve og ventes 6 måneder hver gang hun revaccineres?

• #11   27. maj 2011 Wolfclub: Okay. Jeg har nemlig været igang med at undersøge som en gal, for at kunne få Louie med på et udvekslingsår i London, men da vi ingen bil har er det faktisk umuligt.

• #13   27. maj 2011 Julie - eftersom jeg selv har bil ville det ikke være noget problem for mig (ja selv hvis jeg ikke havde tror jeg godt jeg kunne finde en at låne, og da jeg jo kun skal være der nogle dage som det ser ud nu)

Ulla - okay det er rart - hvad med de 6 måneder så, man skal ikke vente 6 måneder efter hver vaccination så heller?

• Susann S
    Susann S Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 10
    #15   27. maj 2011 Tänk på att reglerna för införsel till England inte stämmer med reglerna för införsel till Sverige.
    När man gjort enligt de brittiska reglerna och kan resa dit, så kan man fortfarande inte åka till Sverige...

England testar 30 dagar efter sista vaccination.
    Sverige testar 120 dagar efter sista vaccination vilket innebär att blodprovet taget efter 30 dagar (för England) inte är giltigt för inresa till Sverige.

Men... Det ser ut som att EU tvingar ALLA EU-länder att ha samma regler från 1 januari 2012. För Sverige är det nog redan klart att blodprovskravet försvinner från 1 januari. Troligen blir det likadant för UK.

Som det ser ut nu kommer reglerna för införsel till Sverige bli
    Vaccination tidigast vid 3 månaders ålder
    Vänta 30 dagar
    Pass
    Avmaskning

En hund kan alltså tidigast komma till Sverige vid 4 månaders ålder.

• #17   27. maj 2011 Susann
    grunden til at jeg spørger var fordi en bekendt fra sverige også vil til Tam festen og hun er allerede ved at vaccinere sin Tamaskan Dog fordi det tager rigtigt lang tid..
    så jeg blev sku lidt forvirret for jeg syndes bestemt ikke det tog SÅ lang tid i Danmark
    Hvor står det henne at reglerne ændrer sig så det er de samme i hele EU?

(sjovt nok hedder hun også Susann smiley )

• #19   27. maj 2011 Oh.. det var bare sådan jeg forstod det Susann sagde?

• Susann S
    Susann S Tilmeldt:
    jun 2007

#21   27. maj 2011 Enligt det svenska Jordbruksverket så tillåter inte EU längre att enskilda länder har egna införselregler.

Vissa länder som Sverige och UK har haft dispens, denna dispens har förlängts flera gånger. Nu har EU satt stopp och kommer inte att ge dispens efter 1 januari 2012.

Det finns ändå detaljer som varje land tydligen kan ha egna regler som. Som att Sverige kräver avmaskning mot rävens dvärgbandmask till exempel.

För UKs del verkar det inte finnas något ännu om nya regler.
    Troligen försöker dom desperat förhandla om att få behålla dom.
    Men i så fall är UK det enda land inom EU som tillåts egna regler för EU har sagt nej till de andra.

Nya reglerna för Sverige:
    (link fjernet)

• Susann S
    Susann S Tilmeldt:
    jun 2007

#22   27. maj 2011 På denna sida
    http://www.defra.gov.uk/wildlife-pets/pets/travel/pets/

står att läsa:
    The European Parliament and Council have agreed the UK’s derogation should be extended by 18 months to 31 December 2011. This means that there will be no change to the current requirements until that time.

• #24   27. maj 2011 Ulla - er ingen grund til at friste skæbnen i hvertfald.
    jeg må finde de penge og snakke med min dyrlæge i hvertfald

• Susann S
    Susann S Tilmeldt:
    jun 2007

#25   27. maj 2011 Jag hade heller inte chansat om jag planerat att åka till UK före 1 juli 2012.

Kommentér på:
Hund - indrejse i UK (rabies vaccination)

Annonce