{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med rulleskøjter og lufte hund..
  • #1   29. maj 2011 Det er vel næsten lige så farligt som med en cykel..
    Man skal være god til rulleskøjter, og så skal man kunne styre sin hund - ellers kan det gå meget galt smiley


  • #2   29. maj 2011 I kan jo øve ved nogle små veje i starten smiley

  • #3   29. maj 2011 Åh det gjorde jeg med mine forældres gamle hund, det kræver øvelse...... De første par gange kan være svære for man skal lige finde ud af at styre både hund og rulleskøjter......

  • #4   29. maj 2011 har jeg tit gjort med Jesse da han ar yngre.... smiley
    Jeg er ikke just hvad man kan kalde dårlig til rulleskøjter, men jeg tør alligevel ikke gøre det med athos... han kan jo slæbe mig afsted, selvom jeg bremser... så mener ikke at det er forsvarligt..... tænk hvis han blir forskrækket....

    eller ser en bold... kan lige se det for mig smiley


  • #5   29. maj 2011 Min helt personlige mening...

    Det er dybt uforsvarligt... Farligt og sindsygt dumt


  • #6   29. maj 2011 Min mand kører agressive inliners sammen med Lúa. Hun bliver iført træksele og så flyver de ellers derudad. Det går vildt stærkt.
    Nøgleord herfra:
    - Utrafikeret vej/sti
    -Kontrol over rulleskøjterne!
    -Hunden skal lære ikke at stoppe for at snuse
    -Hunden skal lære højre og venstre
    -Ekstra bremseklodser/hjul (der slides meget på disse nemlig)

    Enjoy smiley


  • #7   29. maj 2011 Mankan vel starte ud i et roligt tempo uden at piske afsted for at sætte verdensrekord smiley

    Har gjort det nogle gange med min gamle hund, og er ikke specielt god til at stå på sådanne (kan ikke finde ud af at bremse med bremsen, så hoppede ud i græs og tog lange skridt for at bremse) men vi hyggede os nu med det. Ihvertfald indtil hunden en dag hørte jeg sagde "dæk" hvilket jeg ikke gjorde, den lagde sig selvfølgelig og bang, så lå jeg der.

    Synes måske det lyder lidt farligt at du (TS) skriver den godt kan trække lidt ?


  • #8   29. maj 2011 Jeg har gjort det mange gange med min - det er dog en gravhund smiley Men min veninde gjorde det som 13 årig med en ruhåret hønsehund så det kan godt lade sig gøre smiley

  • #9   29. maj 2011 Jeg prøvede da jeg var yngre , virkede fint til hunden så en anden hund og løb over til den ... det endte med jeg røg hen over asfalten og fik en kæmpe hudafskrapning ...

    Glemte at rulleskøjter sidder fast på fødderne , hvor at et skateboard eller cykel er noget man kan hoppe af


  • #10   29. maj 2011 Jeg har prøvet... min hund trækker meget, så det gik ikke så godt hahaha!
    Nino er bare ikke god til hverken cykler eller anden form for kørefaretøjer!


  • #11   29. maj 2011 Har du fuld verbal kontrol over hunden?

    For du har INGEN kontrol over dine fødder, hvis hunden vil noget andet..

    jeg tror det vigtigste er at du har styr på hunden, så du kan slippe snoren hvis der er noget..


  • #12   29. maj 2011 Hunden er der rimelig styr på, men han er en snuse hund. Så måske jeg bare sku droppe det, det var også bare en lille drøm og en god måde til en anden slags løb, da mine knæer ikk dur til at løbe.. Tak for jeres svar..

  • #13   29. maj 2011 Rikke,
    du kan jo forsøge, men allier dig liiige med knæbeskytter, cykelhjelm, håndledbeskyttere og en pude om røven smiley

    Basse er også en snusehund, og ikke heeelt velopdragen, men det var vildt nemt for hende at lære at cykle pænt med mig, og hun lærte rigtig hurtigt ikke at stoppe..

    Men rulleskøjter det tør jeg godt nok ikke..


  • #15   30. maj 2011 jeg har (uden hund) brækket mit håndled 2 gange på rulleskøjter. Så det bliver aldrig noget jeg ville turde gøre med en hund i hånden. Man smider jo ikke bare snoren hvis der sker noget. Så ville være en del bange for at hænge fast efter hunden.
    Jeg har prøvet at cykle med Laika, vi skulle først og fremmest være to der cyklede, for at holde hende til ikke at trække væk fra cyklen. Og min fod holdt på bremsen hele tiden, det gik nemlig super stærkt. Ville nok foretrække at cykle i stedet for rulleskøjter, synes det er meget svært at bremse på skøjterne. smiley


Kommentér på:
Erfaring med rulleskøjter og lufte hund..

Annonce