haha vi snød alle der ik troed på det! {{forumTopicSubject}}
vi har haft et kæmpe kæmpe problem med vores 2 små hunde,at de pissede op og ned af gardiner,stole samt en masse andet i lejligheden,og selvom vi tog i den og sagde NEJ og ruskede i dem og ik talte til dem gjorde de det gang på gang ;(
til sidst var det for meget,snakkede med dyrlæger,andre avlere,samt luftet den lidt herinde,men så ringede vi til Tysons avler anita,hun sagde: hvis i skal have de 2 hunde om et 1/2år,så bliver i nød til og købe et stort stålbur,får ellers bliver i så trætte af dem og kommer af med en af dem,og vi skyndte os ned og købte et stort stålbur hvor der kunne være mad og drikke til dem,får vi ville jo ik af med dem.
alle folk sagde ejjj hvor det syndt,det kan i ik være bekendt,og vi var ik rigtig hunde ejere og fik ik får lidt,vi blev jo meget kede af og høre på alt dette...
når de lettede ben og tog dem i det,eller når vi kom hjem,så kunne vi se de gemte sig og var noget galt,vi råbte ad dem,og røg ind i buret og var rigtig hårde selvom vi ikke er de typer,stod på i ca 1/2år til 8 md.
vi lukkede dem stille og roligt ud i nogle få timer når vi ik var hjemme,og lidt mere,og for første gang i lørdags var de alene hjemme i 8 timer uden der var pisset og skidt over det hele
fandeme det bedste vi ved,og selv om vi har været lede og meget hårde får vi kunne beholde dem sammen,så har vi ikke fortrudt,bare lige noget vi ville fortælle jer andre,at et bur kan være en stor hjælp til problemet,og dejligt og vide de kan boldre sig rundt herhjemme i lejligheden istedet for et stort stålbur...
god pinse..
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 141
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
og at de sad i buret når de skulle være alene hjemme, for at lære dem at blive renlige?
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 192
Men jeg syntes ikke i kan være bekendt at i har haft taget fat i de små og rusket dem og råbt af dem det er altså dumt ikk. ( det har sikkert været med til og gøre det hele være)
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 389
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
nu kan han sagtens være alene hjemme ude af ødelægge noget, han ligger sig bare og sover, som han havde vænet sig til i buret.. der sov han altid bare, når jeg kom hjem rejste han sig op og strækkede sig.. og så gik han bare ud, og han gik da også frivilligt ind i det..
apr 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 372
Hvis jeg har forstået det rigtigt har I trænet begge jeres hunde til at blive renlige ved at bruge fysisk og mental vold imod dem?
Vil sige at I har trænet dem forkert, hundene aner ikke hvorfor de bliver rusket til og ignoreret.
Normalt træner man en hund til at blive renlig som hvalp ved at man lufter den hver gang den har spist, drukket, leget og sovet, så plejer det at komme af sig selv.
Det er langt bedre for både hund og ejere at træne med positiv forstærkning. Ros det gode og ignorer det dårlige.
apr 2005
Den race I har anskaffet jer er en selskabshund. De er utrolig knyttet til ejerne og bliver let påvirkede af stemningen i hjemmet. De bør aldrig blive ignorerede. En hund bærer ikke nag, den glemmer efter 3 sek, derfor bør man gøre det samme hvis man vil kommunikere konstruktivt med dem.
Er målløs ...
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 300
Mit blodtryk steg lige til det dobbelte, da jeg læste, hvordan man havde behandlet hundene. Stakkels hunde, de bliver straffet, men de ved ikke hvad de bliver straffet for.
Hvordan kan man tage og ruske sin hund fordi den tisser indenfor, hvad med at tage hunden ud i stedet, og vise den, at det er der man skal tisse. Hvordan skal den vide at den ikke må tisse indenfor, hvis den ikke har lært det.....
I det her tilfælde var det da vidst ejerne der skulle have været rusket.
apr 2005
Må sige at jeg er lige så målløs over at andre deler denne opfattelse af hvordan "træningen" bør foregå.
Kan kun sige jeg er helt enig med dig på alle punkter...
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.176
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 300
Rigtig mange forventer, at deres hunde kan være hjemme fra dag 1, at de er renlige, at de ikke knurre/bider o.s.v. o.s.v. Men det er jo alt sammen unaturlige ting for hunden, så det er noget de skal lære.
Der er ikke noget og sige til, at der findes så mange "problemhunde" Men når alt kommer til at, så er det jo heller ikke hunden, men ejeren der er problemet.
apr 2005
Jeg måtte læse indlægget om og om igen, fordi jeg troede det var en spøg.
Jeg synes det ser ud som om hundene aldrig har fået den korrekte indlæring for hvor man tisser henne, men fra dag 1 bare er blevet skældt ud og rusket.
Michael og Julie - Jeg tvivler ikke på at I holder af jeres hunde, men metoden I griber problemerne an på ville jeg kalde forkert. Læs lidt om positiv lederskab eller gå til træning, der lærer i en masse.
Har lagt et link til jer hvor I kan læse kort og præcis om positiv lederskab.
Grunden til hundene kryber og skammer sig når I kommer ind ad døren er ikke fordi de ved de har gjort noget galt, de ved ikke hvad de har gjort, de ved bare, at når I kommer hjem vil der ske noget negativt.
I skal huske på at en hund ikke husker en bestemt begivenhed længere end et par sekunder, derfor bør I aldrig skælde den ud for noget den har gjort for flere timer siden.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.176
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 141
vi er glade for vores hunde,at de ik pisser op af det hele mere,og hundene har lært og gå til døren nu!...
havde ik mulighed for og skrive igår,men hør nu her,rusket lyder måske vildt i jeres øjne,men når de havde pisset op af gardiner og det hele,og gjorde det for øjnene af os,så tog vi i i nakkeskindet og sagde NEJ/føj osv og tog dem ud i haven og roste dem når de havde tisset..
og ang det bur,det var sempelthen for de ik havde overpisset vores fine lejlighed,og hunde pisser ik der hvor de sover,vores gjorde ik hvertfald..
har aldrig slået,sparket eller gjordt noget vold mod de små,for vi elsker vores hunde..
og man må sgu godt råbe nej/føj og det til dem,for ellers ved de det jo ik..
får godbidder når de tisser udenfor,og masser af ros og kærlighed..
håber i forstår nu,for alt det andet bliver man fandeme idiot af og læse samt høre...
apr 2005
Kan sagtens forstå jer, tror også jeg har været gennem samtlige stadier af adfærdsproblemer og det kan være pisse træls.
Man misforstår hurtigt hinanden når man skriver, især fordi det er svært at vurdere hvilken tone det er ment i.
Håber ikke I synes jeg har været grov imod jer. Ville egentlig bare hjælpe.
Har I opfattet det sådan beklager jeg meget.
Synes det er rigtig flot af jer at I har gjort en aktiv indsats og ikke bare kastet problemet videre til en ny ejer.
apr 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 120
Jeg ved selv at man bliver idiot af at hunden pisser indendøre, det stinker og de ska jo for f..... lære at det ikke ska foregå indenfor.
Min hanhund går også og strinter i min lejlighed. . . på trods af at han er renlig.
Jeg har også haft fat i hans nakkeskind og skældt ud (Nej/føj) når jeg har taget ham i det, men han lader til at ha glemt det kort tid efter. Har også brugt vand når jeg så ham gøre det, et lille sprøjt, og der går da et par gange, men det hjælper virkelig.
Nu ska jeg bare sige "ska jeg hente vandet" hvis han forbereder sig til at sku lette ben op ad mine møbler eller væggen, så stopper han.
Desuden ved hunden godt hva den har gjort galt hvis man tager dem i at gøre tingene.
Og min ved da udemærket godt hva han har lavet hvis han har strintet mens jeg var væk, allerede fra jeg kommer ind af døren ser han nok så uskyldig ud og så ved man jo godt, at man lige ska se hvor man træder.
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 158
apr 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 120
haha vi snød alle der ik troed på det!