{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Kan hunde fornemme hinandens savn... {{forumTopicSubject}}

eller hvad man nu skal kalde det - Fustration måske ?

jeg passer idag og Imorgen min fars skønne blanding Ziva - hun er MEGET farsyg - men også en rigtig kær og rar hund.

Zoe var igår virkelig ved siden af sigselv, helt rundt på gulvet, lidt ynkelig og "lille" - Måske for meget aktivitet dagene før- hvad ved jeg.

Men når Ziva stiller sig op og vil pive lidt efter sin daddy - så kaster pølsen sig rundt og tér sig tosset for at få hendes opmærksomhed, det virker også, og Ziva glemmer sit hvad jeg gætter på er savn smiley

kan Pølsen fornemme det ? eller er det bare et tilfæde ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hunde fornemme hinandens savn...
  • #1   1. jun 2011 Det mener jeg bestemt at de kan, ligesom mange hunde er gode til at opfange deres ejers sindstilstand.



  • #2   1. jun 2011 (forresten rigtig skøn pølse du har dig, lyder det til)

  • #4   1. jun 2011 Syntes bare det er ret spændende at se at pølsen faktisk som ejg sidder og skriver er mere optaget af Ziva, går rundt og logre foran hende, kysser hende og lægger op til leg - Selvom jeg har mad ??? Hun er MEGET madfikseret - Men at hendes lillesøster / hundeven har noget psykisk er åbenbart meget mere vigtigt !!!

    Sjov observation smiley

    Og tak Sabrina smiley :) heh


  • #5   1. jun 2011 Nu vil jeg ikke udtale mig for meget om hvad jeg tror, men om hvad jeg har læst.
    Jeg læste et sted om hundens lugtesans (tror der var en tråd om det, orker ikke lige af finde den smiley
    Men her her noget om det:

    Feromoner er signalstoffer og ikke kun duftstoffer. Feromoner går uden om de bevidste dele af hjerne, og påvirker adfærden direkte.
    Feromoner er normalt artsspecifikke, men frygtferomoner går på tværs af arterne. Det kan være forkla-
    ringen på, at hunde bliver påvirket til konkurrencer: Ikke nok med at menneskets gøren og laden er an-
    derledes, men frygten (nervøsiteten) kan smitte af på hunden.
    Vi ved endnu ikke særlig meget om, hvordan vores følelser påvirker vores lugt, men man kan sagtens
    forestille sig, at hunde er stand til at lugte, hvordan mennesker eller andre hunde har det følelsesmæs-
    sigt


  • #6   1. jun 2011 Det er jeg også sikker på de godt kan : )

    Jeg optog video af faith og Joy da Joy skulle lære at være alene hjemme, og det brød hun sig ikke om. Det sjoveste var bare at faith den lille spilop, finder en hundemad et eller andet sted ved ikke hvor, men henter den og begynder at danse rundt og og alt muligt. Hun går så langt at hun smide hundebiden lige i hoved på Joy.
    Så Joy glemmer at være at dybt ulykkelig. Og der skete mange gange, hvis det ikke var en hundemad, så lavede faith andre numre.
    Nu går det heldigvis bedre, ellers tror jeg også vi havde gået klager over faiths vov, for hun snakker ret så meget.


  • #7   1. jun 2011 hahaha genialt Camilla smiley

    jamen så tror jeg på at Zoe bare er over kærlig og vil hjælpe Ziva med hendes savn smiley


  • #8   1. jun 2011 nurh hvor er din hund sød smiley

    men ja jeg vil mene at hunde kan "tale" sammen ligesom os ? smiley
    men aner det ikke smiley


Kommentér på:
Kan hunde fornemme hinandens savn...

Annonce