{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Adværdsvanskelig hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, håber i kan hjælpe mig.

Jeg har lige overtaget en hund på næsten 4 år, jeg overtog Freja efter en ældre mand, som sandsynligvis har givet hende et par med sin stok når hun ikke hørt efter. Mit problem er så at nogle mænd bider hun ud efter uden grund, den ene dag er hun den sødeste og mest kærlige hund, den anden dag er hun så ondskabfuld overfor min kæreste og hans kammerater, sommetider efter mig men slet slet ikke i samme stil som ved mænd. Kan det have noget med hendes fortid at gøre, måske det sidder i hendes sind??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adværdsvanskelig hund
  • #1   2. jun 2011 Din hund er slet og ret bange for mænd. Det kan godt trænes til at blive bedre, men det kræver virkelig tid og overskud. Har du ikke det er det bedre at lade hende få fred.

Iøvrigt bliver hunde aldrig uden grund.

• #2   2. jun 2011 Victoria Stilwell (eller hvad hun hedder) havde sådan en hund engang i et program. Hver gang der gik en mand forbi hunden (i passende afstand self) så smed de et stort stykke kogt kylling til hunden. Og så forbandt den mænd med noget godt, og bed dem ikke mere.
    Hunden hed vist Toby hvis afsnittet findes på nettet.

• #3   2. jun 2011 Jeg tror klart det bedste vil være at kontakte en adfærdsbehandler f.eks via www.paff.dk

• #4   2. jun 2011 Jeg tror ikke det er hendes sind, men dårlige oplevelser, der har gjort hende utryg. Det lyder som om hun er en meget mistroisk overfor mennesker og ikke stoler på dem og åbenbart især mænd.
    Det vil derfor kræve uendelig tålmodighed fra din/jeres side at gøre hende tryg ved jer. Lad hende komme til jer og pres hende ikke til at nusse osv hvis hun ikke selv opsøger jer. Giv godbidder hver gang hun er i nærheden af mænd og lad alle dem hun reagerer på smide lækkerier til hende. Ærgerligt du ikke ved mere om hendes fortid for det lyder da som om hun har været udsat for noget ubehageligt?
    Skæld aldrig ud, hunden reagerer fordi hun er bange og det er synd for hende. Synes du skal kontakte en adfærdsbehandler.

• #5   2. jun 2011 Tak for jeres besvarelser smiley
    Hun er nemt ved at ryste og vil derfor ikke tage imod noget, hun har fået lov til at ligge helt op af os i sengen og sove, og hun har brugt sengen som sin base, kommer man stille og roligt hen til hende eller kalder man på hende gør hun ikke noget. Men så sent som i dag var en af vores venner her og skulle lave noget el og ham kan hun ikke lide hun tog simpelthen hans værktøj og bed ud efter ham når han ville tage det.
    Vi er i gang med at træne tillid så det er min kæreste der giver hende mad og går med hende i snoren når vi er på tur, han går hen og kæler for hende og begynder hun at ryste går han igen, så vi presser hende ikke og går ikke over hendes grænser (:

• #6   2. jun 2011 Men har kraftigt overvejet en adfærdsbehandler, for syntes det er synd at aflive hende, hun er et levende væsen og skal også have en chance i livet, der er mange gode år i hende endnu (:

• #7   2. jun 2011 I skal ikke forvente at hun vil tage noget fra hans hånd, han skal smide det hen til hende fra afstand. Uha det lyder som om hun er en meget bange lille vovse smiley Jeg synes bestemt du skal få en adfærdsbehandler ud og se hende, så hun kan få det godt. God ide at lade kæresten fodre hende.

• #8   2. jun 2011 Ja det er rigtig synd for hende syntes jeg. Vi har snakket lidt om at det kan være at det er den eneste måde hun har lært at forsvare sig på, ligsom med børn der tit slår.

• #9   2. jun 2011 Det tror jeg du har helt ret i!

• #10   3. jun 2011 Men tak for jeres hjælp (:
    Jeg vil opsøge en adfærdsbehandler (:

• #11   3. jun 2011 Jeg synes også at det er synd for hende, men kan du forsvarer at beholde hende? Du vil aldrig kunne stole på hende:-( Jeg har selv været i ligende situation før og tænkte ligesom dig, men det var lige ved at gå helt galt og jeg har lært min lektie:-(. Kan du ikke stole på hunde så lad den få fred, den mærker ingenting.

Mvh Jimmi

• #12   3. jun 2011 Det har du ret i, men vil godt give det en chance (:

• #13   3. jun 2011 Vi har haft samme problem med mænd, Nino var efter ALLE, og det var et kæmpe mas at gå med ham da han samtidig også havde problemer med cyklister, løbere og hanhunde.
    Vi begyndte at lave den kendte "godbid" træning, og vi sørgede for at han fik nogle gode oplevelser med fremmede mænd som hilste på ham smiley Jeg tror at det ville være klogt at kontake en træner eller ne adfærdsbehandler, fordi vores træning tog over et par år (med alle problemerne sammenlagt). Jeg vil sige at vi har lært meget, men det ville havde været rart at få støtte og gode råd fra en uddannet træner!

• #14   3. jun 2011 Ogjeg synes at du skal give hende en chance, men du skal være ved godt mod, for der kan godt være lang veje endnu! Men tænk på alle de gode stunder i har haft og vil få, og alt det positive ved hunden, det skal nok lykkes, men det vigtigste er at i ikke bliver irrterede på hunden og bliver trætte af at tingene ikke lige går som i vil have det smiley Det er et helt liv i har mellem hænderne her!

• #15   3. jun 2011 Jeg har det på nøjagtigt samme måde (:
    Hun fortjener en chance (:

Kommentér på:
Adværdsvanskelig hund

Annonce