1.013 visninger
|
Oprettet:
Adværdsvanskelig hund {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, håber i kan hjælpe mig.
Jeg har lige overtaget en hund på næsten 4 år, jeg overtog Freja efter en ældre mand, som sandsynligvis har givet hende et par med sin stok når hun ikke hørt efter. Mit problem er så at nogle mænd bider hun ud efter uden grund, den ene dag er hun den sødeste og mest kærlige hund, den anden dag er hun så ondskabfuld overfor min kæreste og hans kammerater, sommetider efter mig men slet slet ikke i samme stil som ved mænd. Kan det have noget med hendes fortid at gøre, måske det sidder i hendes sind??
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Iøvrigt bliver hunde aldrig uden grund.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.739
Hunden hed vist Toby hvis afsnittet findes på nettet.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Det vil derfor kræve uendelig tålmodighed fra din/jeres side at gøre hende tryg ved jer. Lad hende komme til jer og pres hende ikke til at nusse osv hvis hun ikke selv opsøger jer. Giv godbidder hver gang hun er i nærheden af mænd og lad alle dem hun reagerer på smide lækkerier til hende. Ærgerligt du ikke ved mere om hendes fortid for det lyder da som om hun har været udsat for noget ubehageligt?
Skæld aldrig ud, hunden reagerer fordi hun er bange og det er synd for hende. Synes du skal kontakte en adfærdsbehandler.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 6
Hun er nemt ved at ryste og vil derfor ikke tage imod noget, hun har fået lov til at ligge helt op af os i sengen og sove, og hun har brugt sengen som sin base, kommer man stille og roligt hen til hende eller kalder man på hende gør hun ikke noget. Men så sent som i dag var en af vores venner her og skulle lave noget el og ham kan hun ikke lide hun tog simpelthen hans værktøj og bed ud efter ham når han ville tage det.
Vi er i gang med at træne tillid så det er min kæreste der giver hende mad og går med hende i snoren når vi er på tur, han går hen og kæler for hende og begynder hun at ryste går han igen, så vi presser hende ikke og går ikke over hendes grænser (:
apr 2009
okt 2009
apr 2009
okt 2009
apr 2009
Jeg vil opsøge en adfærdsbehandler (:
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 42
Mvh Jimmi
apr 2009
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 472
Vi begyndte at lave den kendte "godbid" træning, og vi sørgede for at han fik nogle gode oplevelser med fremmede mænd som hilste på ham
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 472
apr 2009
Hun fortjener en chance (:
Adværdsvanskelig hund