{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Listehunde
  • #1   3. jun 2011 Synes det er overraskende, at de har så meget imod begrebet "muskelhund" og "kamphund", når de selv bruger betegnelsen "slædehund" som en samlet betegnelse for ikke nærmede specificerede racer.....

• #2   3. jun 2011 suk, nu er "slædehund" jo ikke et negativt betonet medieskabt udtryk.

• #3   3. jun 2011 For mig er det, når jeg ser det i toppen af en bidestatistik, må jeg indrømme. Hvis man nu delte det pænt op i racerne samojede, grønlandshund, siberian husky, alaskan malamute osv., så er jeg rimeligt sikker på, at de slet ikke ville figurere på listen.

• #4   3. jun 2011 Tak..
    Endelig lidt statestik ( selv m det ikke er en rigtig statestik )

• #5   3. jun 2011 Karina : tror du " listehunde" ville figurere hvis du delte det op i tornjak, kangal, amsatff.. mv. ?

• #6   3. jun 2011 Undersøgelsen er KUN baseret på sager fra dyrlæger, politirapporter, internettet og hundeejer beretninger.

Jeg tænker bare at der må forelægge uendeligt med politirapporter og dyrlægesager om angreb fra ikke-listehunde hvis internettet og hundeejernes beretninger er taget med; synes der har været utrolig mange sager om listehunde på nettet og fra hundeejernes mund, så "alle andre racer" må have været godt om sig for at få den statestik..

Jeg siger ikke at det ikke passer, bare at jeg er overrasket efter hvad jeg har set og hørt på nettet og IRL =)

• #7   3. jun 2011 Tina - nej det tror jeg ikke. Jeg tror ikke de bider mere end så mange andre racer smiley

• #8   3. jun 2011 Beretningen fra forurettede kan også være årsag til den vage betegnelse...
    " det var en slædehund af en art"

• #9   3. jun 2011 som jeg sagde i den anden tråd om fairdogs uindersøgelse...kan jeg desværre ik bruge at shæferen og labben står øverste da de er politihunde og bliver brugt til markere og andet som vedrører bid...så i min verden er det klart at de er øverst. jeg ejer selv en amr.bulldog og er ked af den nye lov og ved at fairdog gør et rigtigt stort stykke arbejde for os med "listehunde" men syntes denne undersøgelse virker lidt usikker og bygger op på bla. lige politi og dyrelægers viden. politiet skal jo skrive report når deres hunde bider...så klart at disse to racer topper...bare min vurdering af sagen:)

• #10   3. jun 2011 Labradoren bruges ikke som forsvarshund...
    Politiet bruger labrador som narkohund, bombehund mm.. altså til søgeopgaver..

( Så vidt jeg er orienteret )

• #11   3. jun 2011 Nina, nu har det jo altid skabt større overskrifter når en rottweiler bider end når en schaefer gør det ( som set for nyligt iøvrigt). så hvad end du læser og hører, er nok kun en lille % del af virkelighedens verden.

Jeg syntes at jeg for nyligt har læst om netop en schaefer der overfaldt et menneske. Men idet det ikke var en listehund så fik det jo ingen konsekvenser for den

• #12   3. jun 2011 men alligevel er det tjenestehunde som er trænet til at gøre tingene...

• #13   3. jun 2011 Michelle : at en tjenestehund er trænet til at finde narko får den ikke til at bide..

• #14   3. jun 2011 ah tror nu næppe at politihunde bid figurerer i den liste. listen er meget godt i tråd med andre man kan finde online

• #15   3. jun 2011 som jeg skrev Tina og Alex...min vurdering af sagen/undersøgelsen. ejer selv en listehund så syntes det er et godt stykke arbejde som fairdog gør. men det ændre ik på min vurdering af sagen desværre og jeg kan da ik være den eneste som tænker det med shæferen og labben som topper på listen...

• #16   3. jun 2011 nej alle med schaefer og lab tænker nok, forståeligt nok, det samme.
    Helt naturligt forsvar

• #17   3. jun 2011 selvfølgelig klapper jeg i mine små tykke fingere over at min hund(amr.bulldog) er total bundskraber...og det må hun rigtig gerne være i denne sammenhæng;)

• #18   3. jun 2011 Nu er der også forskel på bid og total lemlæstelse af andre hunde, dette kniber det vist med statestikken over.

Flere folk kan nok også administrere at have en AK 47 i skabet, andre kan ikke. Af den grund bør det ikke være lovligt alligevel. Ser vi på den danske våben lov, ja så dur' den jo slel ikke, aldrig har der været flere ulovlige våben i omløb .. ??? Er der ikke nogen der kan starte en græde mur for det?

Til de ganske få, måske 1 ud af 1000 der kan administrere at have en liste hund ... FINT ! men resten ja her burde både ejer som hund have en kugle for panden - så ville Danmark blive et bedre sted at være.

• #19   3. jun 2011 Jeg tænker Schæferen og lappen topper på listen bla fordi det er de 2 mest populære racer = flest hunde ...

Hvad undersøgelsen ellers viser er at hundeloven aldrig skulle være indført og at de handler meget om hvilken undskyld mig " fjoldser der har racerne . Uanset hvilken race man har , skal man være sin opgave moden og ansvarsbevidst .

• #20   3. jun 2011 Lykke & Jan...det var meget upassende sagt. skal jeg så føle mig som en meget dygtig hundeejer eller burde jeg efter 8½ år med hende have en kugle for panden sammen med hende???

• #21   3. jun 2011 JEG ER DA IKKE BLEVET SPURGT?

• #22   3. jun 2011 Lykke og jan : Det var ikke fair sagt.

• #24   3. jun 2011 Lykke og Jan - Du er sgu dum at høre på.

• #25   3. jun 2011 Lykke og Jan... ja man skriver vel som man har forstand... tak for lort.. du kan bare sende en kugle til mig.. medmindre jeg var en af de 1000... fordomme længe leve.. eller bare mangel på intelligens!!!

• #26   3. jun 2011 Jeg griner lidt over hvor dårlige nordjyder åbenbart er til at holde styr på deres hunde *G*

Trist...

• #27   3. jun 2011 Mon ikke grunden til, at der står ''selskabshunde'' og ''slædehunde'' er fordi folk der har stået i situationen ikke har anet hvad race det har været, og derfor kun har kunnet give udtryk for type. Det samme sker jo med listeracer ofte.

Det synes jeg egentligt ikke der er noget alarmerende i.

• #28   5. jun 2011 Det er lidt spøjst så hurtigt man er ude med kritik så snart en undersøgelse ikke viser de resultater man selv ønsker. Der understreges flere gange i undersøgelsen at det er en undersøgelse ikke en statistik. Derudover kunne tænkes at hundetyperne/racerne er delt op på den måde så hr og fru jensen, samt politikerne forstår hvad der tales om. Havde de delt hundene op i gruppe 1, 2 ,3 osv havde vi forstået det, men ikke mange andre ville have fattet hvad det gik ud på.
    Når man laver undersøgelser er man nød til at forholde sig til vidnernes/ofrenes udsagn, og ikke korrigere eller rette i det der er sagt eller skrevet, eller gætte sig til hvilken racer de måtte have ment.

Det gør man også i Danmark ulykkes register, ( SDU ) og idag kaldt SIF der skrives også racer/typer udfra hvad der er rapporteret, det så man også i rapporten som hundeudvalget brugte. Møg useriøse må de være i manges øjne herinde.

Endnu mere morsomt bliver det når man kigger på hvad der ellers er blevet fremlagt tidl. fra andre organistationer bla. DKK som mange anser for en seriøs klub.

Dansk Kennel Klub
    Størstedelen af de "farlige" hunde er uregistrerede eller ikke racerene hunde. I flg. Dansk Kennel Klub udgør over 90 % af "kamphundene" i gadebilledet blandingshunde. Bid på mennesker og dyr sker af mange forskellige racer og blandingshunde - også racer og blandinger der aldrig vil blive betegnet som såkaldte "muskel-/kamphunde".

Der findes ikke statistisk materiale, der giver et præcist billede af, hvilke hunde der bider i Danmark. Først og fremmest findes der ikke organiseret indsamling af data, der sikrer statistisk validitet. Dernæst er det ikke muligt med sikkerhed at fastslå en hunds race.

Dansk Kennel Klubs opgørelse er foretaget over en periode på 10 uger - ultimo 2008 og primo 2009 - på grundlag af presseklip om 5 ihjel-bidninger af hunde.

Utrolig seriøst, men der var der ingen som stillede spørgsmålstegn til seriøsiteten eller om DKK havde ringet de folk op og spurgt om de havde stamtavle, og om de nu var sikre på hvad race der var tale om, og så var det hele 5 sager Vauuuw - jeg kan kun ryste på mit hoved og tænke mit

• #30   5. jun 2011 Det er jo klart at det vil give en masse bid, hvis man samler 40 racer under 1.. Man kan da ikke sætte en bidestatistik op på den måde.. Små selvskabshunde, jagthunde, slædehunde osv, er jo mange racer samlet.. Mod feks labrador, som kun er en race.. Så kan vi jo også sige amstaff mod alle andre.. Så er der garanteret mange MANGE flere bid hos alle de andre tilsammen..

• #31   5. jun 2011 Nu er listeracerne jo slået sammen på samme måde som slædehunde og selskabsracer..

• #32   5. jun 2011 Når man så tænker på at div dyrlæger uden problemer registrere listehunde som boxere og alt muligt andet....

Hvor seriøs er den her "undersøgelse" så ?

Er det samtlige landet´s dyrlæger samt politistationer der er blevet spurgt ?

Hvis det blot er et udpluk, så kan man jo få en undersøgelse til at se ud som man vil ...

• #33   5. jun 2011 Den er vel ikke mere useriøs end de udokumenterbare påstande diverse aviser er kommet med de sidste par år, med hensyn til racer...

• #34   5. jun 2011 Danielle...

Måske ikke, men vi kan vel godt blive enige om der var et kæmpe problem med visse racer ?

Men en forening der kæmper for at få lavet loven om, der havde jeg altså forventet en langt mere seriøs undersøgelse, specielt hvis de kæmper for at få fjernet forbuddet !

• #35   5. jun 2011 Jeg er egentlig ikke enig.

Jeg er af den overbevisning at der er et kæmpe problem med en lang række blandinger af potente racer.

Det er næppe de racerene eksemplarer der er det reelle problem.

• #36   5. jun 2011 Hov glemte lige, derudover, så synes jeg absolut ikke det klæder foreningen at have et link til "Pomeranien hvalp bidt ihjel af Labrador." på deres side (link fjernet)

Hvor er sager med muskelhunde, hvor folk har mistet deres hunde på grund af bid fra disse ?

Sorry, synes bare ikke det er seriøst og minder i den grad om den journalistisk , som mange muskelhunde-ejere er imod ?

Men her er det ok, når man taler deres sag ?

• #37   5. jun 2011 Skrev jeg racerene nogen steder ?

en amstaff blanding vil jo hvis den ligner en amstaff altid blive fremstillet sådan, nøjagtigt som med en labrador-blanding.........

• #38   5. jun 2011
    ***René** *

Nej, det gjorde du ikke, men vi kan vel blive enige om, at det er de racerene hunde, der bliver ramt af denne lov - og ikke blandingerne som er det reelle problem. De bliver blot indregistreret som en anden tåbelig blanding, så nogle nye racer kan tages med i faldet næste gang.

• #39   5. jun 2011 Og når du skriver ''visse racer'' så antager jeg naturligvis at du hentyder til racerne, og ikke de tåbelige blandinger.

• #40   5. jun 2011 Tjaaa....du kan jo se hvor mange blandinger der er reg. herinde under racen ?

Så hvis folk kalder dem amstaff og de ligner, men er en blanding, hvordan skulle menig mand så kunne kende forskel?

• #41   5. jun 2011 ***René** *

Det påstår jeg heller ikke at menig mand skulle kunne, men jeg siger, at lovgivningen som den er, ikke virker en disse, fordi der netop tages fat i de forkerte. De racerene hunde er de eneste der bøder for det, da blandingerne skjules under diverse mere eller mindre kreative navne..

• #42   5. jun 2011 Der er en stor grund til, at jeg går ind for tavletvang på de pågældende racer. Vi kommer intet til livs med den lov der er nu.

• #43   5. jun 2011 Ville gerne have tavle tvang , men skulle alle dyr der kom ud fra en kennel så neutraliseres ?

For vi ved jo hvor mange hunde der ønsker at blive "forældre" ?

• #44   5. jun 2011 Jeg tror ikke nødvendigvis, at man behøver at neutralisere, men køberne skal skrive under på, at hvis de køber en af de pågældende hunde, så MÅ hunden under ingen omstændigheder bruges i avl, med mindre det er avl med tavle og af mentaltestede forældre.

Det tror jeg vil afskrække mange med ''den vil være mor'' mentaliteten, da det ikke ''bare'' lige gøres i baghaven med naboens hund, men pludselig kræver avlsgodkendelse, og udgifter til udstilling og sundhedsundersøgelse.

Ellers skal det gøres, så det netop kun er de registrerede opdrættere der må avle på de listede racer.

• #45   5. jun 2011 Tror ikke på en underskrift hjælper en dyt....

Hanhunden kunne jo være stukket af eller ikke blive oplyst på papiret.

Derudover vil der altid være et "sort marked" , det har vi jo også set med pitten....

Jeg tror at hvis loven skal laves om, så skal muskelhunde-ejerne følge den lovgivning der pt. er sat op mht. mundkurv og snorpåbud, gør de det, så vil der jo ikke kunne komme stof til medierne omkring bidepisoder og så kunne der måske slækkes på loven omkring avl , når den skal revideres

• #46   5. jun 2011 Problemet er bare, at de ejere/hunde der er problemet ikke er interesseret i at overholde loven - heller ikke for at få slækket på loven, for de køber sig alligevel bare en anden ''what ever'' blanding næste gang. De gør intet af kærlighed til deres race, for racen er fløjtende ligegyldig for dem.

• #47   5. jun 2011 Danielle, så er der ikke mange herude der gør noget for racerne.

Jeg har set 1 eller 2 med mundkurv på i den tid loven har været her, gad vide hvor mange der overholder den...

Og det er vel første skridt til en evt. Lempelse af loven?

• #48   5. jun 2011 Jeg kan ærligt talt ikke se hvad loven skal kunne hjælpe med overordnet set.

Der er ikke sat nogen ressourcer af til den, og målgruppen skifter bare race.

Det er en ond cirkel, og den bliver ikke brudt af hundeloven.

• #49   5. jun 2011 Hvad enten vi vil det eller ej, så er loven der og det må vi forholde os til pt.!

Laver vi vores egen eller ikke overholder den , så tror jeg ikke på en lempelse.

Og gad vide om cirklen så ikke bare bliver endnu større......-:(

Kommentér på:
Listehunde

Annonce