1.237 visninger
|
Oprettet:
Listehunde? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg søgt og søgt i forummerne, men finder intet og kunne virkelig godt tænke mig at vide hvilke racer der hører til listehunde, og hvad loven lyder, hvornår den blev vedtaget og hvad reglerne ellers gælder. Når jeg engang er fyldt de 18 kunne jeg virkeligt godt tænke mig en amstaff, men jeg under ingen omstændigheder anskaffe mig en hund som kan blive taget fra mig og aflivet.
Hjælp mig, HG! (:
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Hunderacerne på observationslisten
Justitsministeriet har i denne måned sendt brev til Rigspolitiet samt øvrige myndigheder og organisationer indeholdende observationslisten, og listen indeholder følgende 12 hunderacer:
Anatolsk hyrdehund
Bullmastiff
Cane corso italiano
Cao fila de sao Miguel
Dogo canario
Iberisk dogge
Maremma
Mastin espanol
Mastino napoletano
Polski owczarek podhalanski
Rottweiler
Staffordshire bull terrier
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 156
Hvilke racer kunne grænse sinds- og udseendesmæssigt op ad amstaffen?
mar 2011
okt 2007
Der er forskellige grunde til at netop disse hunde er på listerne.. Nogle knapt så åbenlyse eller forståelige som andre..
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 536
Men jeg synes det ville være okay hvis den kom på forbudslisten.
okt 2007
Burde man så ikke nærmere tale for en ny og bedre lov som virker, og ikke straffer de uskyldige?
jul 2011
Jeg har skam intet imod racen, men hunden er ret let at knække og gøre skør i bolden efter min erfaring med en ekskæreste og noget familie som jeg ikke længere har kontakt til.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 431
jul 2011
Noget har de jo måtte gøre for at forsøge at stoppe det så hurtigt som muligt.
Det kan jo være at nogle af dem der sidder på magten foreslår en ændring af loven når de engang ser at den egentlig ikke virker.
Jeg ønsker selv at hundekørekort skal være ved lov, men stadig, det vil ikke give nogen garanti for at der stadig er nogle der bryder loven.
Loven er hul i hovedet, det vil jeg give jer ret i, men jeg holder mig nu til den alligevel for ikke at risikere min hunds liv ;o)
jul 2011
Jeg ved hvad du mener
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 431
Ville det så ikke være mere passende at lave en ordenlig lov fra starten af? Istedet for at spilde tiden på forbud.. Tsk tsk shame on the danish goverment
jul 2011
Det kan jo også være at de har set det som den bedste løsning
Jeg tvivler på at regeringen egentlig ved hvordan det virkelige liv ser ud, for så var der klart sket en ændring. I hvert fald så synes jeg at hvis hundekørekortet skal indføres så skal der være særlig fokus på de nuværende listehunde og obs hundene, da det jo tit og ofte er ejeren der er helt gal på den.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
synes også at det er en tosset måde at løse problemerne på, eftersom det er bevist i andre lande at det ikke virker med forbud..
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 484
så ville fokus måske blive flyttet fra vores skønne hunde
kan kun ryste på hovedet af nogle af de hunde der er kommet på den liste
hva så med Schæfer de burde da også forbydes
okt 2007
Jamen..
VI er enige om at loven kom sidste år, altså i 2010..
Allerede nu i 2011 er det bevist at den IKKE virker..
Hvorfor skal flere racer så på listen i 2013?
De har 2år til a finde en løsning, så jeg må nok indrømme at kan de ikke det, så har jeg sgu ondt af regeringen, for så er de dummere end snot når man tager i betragtning hvor mange forslag de har fået på bordet!
okt 2007
Men NÅR den blir knækket så er det en led møgsatan at have imod sig..
jul 2011
Desværre så har jeg været vidne til at min ekskærestes rottweiler har bidt andre mennesker, slået en hund og flere katte ihjel. Jeg fik at vide efter jeg var gået fra ham at nogle var på vej ud for at hente hunden så den kunne blive aflivet. men der havde den allerede fået en ny ejer. Det skal siges at jeg selv var bange for både hunden og min ekskæreste.
Og min far har haft flere rottweilere som har været knald i låget, han havde dem kun for at passe på familien (han var altid paranoid) og for at vise sig med på gaden.
Jeg tror at det kommer meget an på ejeren af hunden
For jeg har godt nok mødt mange rottweilere der havde en brist.
Regeringen har nok bare ikke sat sig ordentligt ind i problemet.
mar 2011
Jeg havde godt nok forelsket mig i amstaffen, og er evigt træt af at jeg ikke kan få den drøm opfyldt at eje en. Min veninde har en amstaff, hun havde den dog inden loven kom i 2010. Synes det er noget værre møg at disse hund nu skal holdes tæt til ejer og skal føres med mundkurv. Ikke alle hunde er engle, men denne her er..
mar 2011
okt 2007
Tja men det siger jo så i mine øjne, en del mere om din x-kæreste og din far, end det gør om rotten..
Alle hunde kan gøres vanvittige, men ingen tvivl om at en vanvittig rotte er noget nær det værste man kan løbe ind i ..
Dog så synes jeg bestemt ikke racen har tendens til mentalvbrist, for så tror jeg virkelig ikke den stadig ville være så brugt og elsket i mange henseender..
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
En rottweiler skal behandles med respekt, på den måde opnår man størst samarbejdsvillighed...men gælder det ikke for alle racer, selvom f.eks en dominant rottweiler kan sige fra, og har størrelsen til det...
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 54
De er dejlige familie hunde og uovertrufne til børn. De har viljestyrke og karakter, så de kræver konsekvens hvis man vil opdrage på dem.
Og få en med stamtavle så er du sikret mod politi overgreb osv.
Jeg måtte helt til tyskland for at finde min og det var turen værd.
mar 2011
Tak for svaret.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 54
mar 2011
Listehunde?