{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Listehunde? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg søgt og søgt i forummerne, men finder intet og kunne virkelig godt tænke mig at vide hvilke racer der hører til listehunde, og hvad loven lyder, hvornår den blev vedtaget og hvad reglerne ellers gælder. Når jeg engang er fyldt de 18 kunne jeg virkeligt godt tænke mig en amstaff, men jeg under ingen omstændigheder anskaffe mig en hund som kan blive taget fra mig og aflivet.

Hjælp mig, HG! (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Listehunde?
  • #1   30. okt 2011 Og her er listen over de hunde som risikerer at blive forbudt i 2013 når hundeloven skal revurderes smiley

Hunderacerne på observationslisten
    Justitsministeriet har i denne måned sendt brev til Rigspolitiet samt øvrige myndigheder og organisationer indeholdende observationslisten, og listen indeholder følgende 12 hunderacer:

Anatolsk hyrdehund
    Bullmastiff
    Cane corso italiano
    Cao fila de sao Miguel
    Dogo canario
    Iberisk dogge
    Maremma
    Mastin espanol
    Mastino napoletano
    Polski owczarek podhalanski
    Rottweiler
    Staffordshire bull terrier

• #2   30. okt 2011 Mange tak. Hvad er grundende til at disse racer er blevet forbudte?
    Hvilke racer kunne grænse sinds- og udseendesmæssigt op ad amstaffen?

• #3   30. okt 2011 Noooo, de kan ikke tager rottweilerne fra os! o:

• #4   30. okt 2011 Du skal huske hvis du vælger en hund der minder om en af de forbudte i udseendet, så er det DIG der skal bevise racen vha. stamtavle eller lignende, i tilfælde af at du blir stoppet af politiet..

Der er forskellige grunde til at netop disse hunde er på listerne.. Nogle knapt så åbenlyse eller forståelige som andre..

• #5   30. okt 2011 Rottweileren er en skøn hund, og er selv vokset op med racen..
    Men jeg synes det ville være okay hvis den kom på forbudslisten.

• #6   30. okt 2011 Hvordan kan man synes at det er fint med flere hunde på forbudslisten, når man selv er listehunde ejer?

Burde man så ikke nærmere tale for en ny og bedre lov som virker, og ikke straffer de uskyldige?

• #7   30. okt 2011 Fordi flere og flere finder blandt andet Rottweileren som en "erstatning" for at have muskelhund i DK. Der har efterhånden været mange tilfælde af overfald med netop Rottweileren, og jeg mener bestemt ikke at denne race er for alle og enhver. Man er jo nødt til at gøre noget før man finder en anden løsning, nu hvor det er kommet så vidt med overfald og uansvarlige ejere.

Jeg har skam intet imod racen, men hunden er ret let at knække og gøre skør i bolden efter min erfaring med en ekskæreste og noget familie som jeg ikke længere har kontakt til.

• #8   30. okt 2011 Jeg synes slet ikke der skulle være et forbud mod hunderacer, jeg synes det er en plat måde at håndtere problemerne på.

• #9   30. okt 2011 Løvgreen

Noget har de jo måtte gøre for at forsøge at stoppe det så hurtigt som muligt.
    Det kan jo være at nogle af dem der sidder på magten foreslår en ændring af loven når de engang ser at den egentlig ikke virker.

Jeg ønsker selv at hundekørekort skal være ved lov, men stadig, det vil ikke give nogen garanti for at der stadig er nogle der bryder loven.

Loven er hul i hovedet, det vil jeg give jer ret i, men jeg holder mig nu til den alligevel for ikke at risikere min hunds liv ;o)

• #11   30. okt 2011 Irina B :

Jeg ved hvad du mener smiley

• #12   30. okt 2011 Nadja

Ville det så ikke være mere passende at lave en ordenlig lov fra starten af? Istedet for at spilde tiden på forbud.. Tsk tsk shame on the danish goverment

• #13   30. okt 2011 Løvgreen:

Det kan jo også være at de har set det som den bedste løsning smiley
    Jeg tvivler på at regeringen egentlig ved hvordan det virkelige liv ser ud, for så var der klart sket en ændring. I hvert fald så synes jeg at hvis hundekørekortet skal indføres så skal der være særlig fokus på de nuværende listehunde og obs hundene, da det jo tit og ofte er ejeren der er helt gal på den.

• #14   31. okt 2011 ja, vi skal alle sammen rende rundt med labradorer og golden retrievere, hvis vi vil have en hund der er større end ankel højde...:-(

synes også at det er en tosset måde at løse problemerne på, eftersom det er bevist i andre lande at det ikke virker med forbud..

• #15   31. okt 2011 man burde næsten købe nogle labradorer og golden retrievere og træne dem til at bide æde dræbe alt

så ville fokus måske blive flyttet fra vores skønne hunde

kan kun ryste på hovedet af nogle af de hunde der er kommet på den liste

hva så med Schæfer de burde da også forbydes

• #16   31. okt 2011 Nadja..
    Jamen..
    VI er enige om at loven kom sidste år, altså i 2010..
    Allerede nu i 2011 er det bevist at den IKKE virker..
    Hvorfor skal flere racer så på listen i 2013?

De har 2år til a finde en løsning, så jeg må nok indrømme at kan de ikke det, så har jeg sgu ondt af regeringen, for så er de dummere end snot når man tager i betragtning hvor mange forslag de har fået på bordet!

• #17   31. okt 2011 Og nej racen er ikke for alle og enhver.. Men ved nu ikke om jeg vil sige den er nem at knække, det synes jeg ikke den er..
    Men NÅR den blir knækket så er det en led møgsatan at have imod sig..

• #19   31. okt 2011 Henriette :

Desværre så har jeg været vidne til at min ekskærestes rottweiler har bidt andre mennesker, slået en hund og flere katte ihjel. Jeg fik at vide efter jeg var gået fra ham at nogle var på vej ud for at hente hunden så den kunne blive aflivet. men der havde den allerede fået en ny ejer. Det skal siges at jeg selv var bange for både hunden og min ekskæreste.

Og min far har haft flere rottweilere som har været knald i låget, han havde dem kun for at passe på familien (han var altid paranoid) og for at vise sig med på gaden.

Jeg tror at det kommer meget an på ejeren af hunden smiley
    For jeg har godt nok mødt mange rottweilere der havde en brist.

Regeringen har nok bare ikke sat sig ordentligt ind i problemet.

• #20   31. okt 2011 Karin - I hvor stor grad er den forskellig fra Amstaffen? (:Er den ikke en del mindre?

Jeg havde godt nok forelsket mig i amstaffen, og er evigt træt af at jeg ikke kan få den drøm opfyldt at eje en. Min veninde har en amstaff, hun havde den dog inden loven kom i 2010. Synes det er noget værre møg at disse hund nu skal holdes tæt til ejer og skal føres med mundkurv. Ikke alle hunde er engle, men denne her er..

• #21   31. okt 2011 Hold da shit, de er godt nok lækre alligevel. Hvordan er det sindsmæssige? nogen der kan linke itl info om Staffordshire bull terrieren? (:

• #23   31. okt 2011 Nadja..
    Tja men det siger jo så i mine øjne, en del mere om din x-kæreste og din far, end det gør om rotten..
    Alle hunde kan gøres vanvittige, men ingen tvivl om at en vanvittig rotte er noget nær det værste man kan løbe ind i ..

Dog så synes jeg bestemt ikke racen har tendens til mentalvbrist, for så tror jeg virkelig ikke den stadig ville være så brugt og elsket i mange henseender..

• #24   31. okt 2011 Henriette: en knækket rottweiler vil vel kun bide, hvis den bliver presset op i en krog...altså angstbideri, mens en dominant rottweiler, man har forsøgt at knække er en led fanden at have med at gøre, for den blivr bare endnu hårdere i knolden, hvis man prøver på at knække den.

En rottweiler skal behandles med respekt, på den måde opnår man størst samarbejdsvillighed...men gælder det ikke for alle racer, selvom f.eks en dominant rottweiler kan sige fra, og har størrelsen til det...

• #25   2. nov 2011 Staffordshire bull terrieren er en dejlig hund der ligner amstaffen lidt, men jeg vil ikke anbefale den til førstegangs ejere,

De er dejlige familie hunde og uovertrufne til børn. De har viljestyrke og karakter, så de kræver konsekvens hvis man vil opdrage på dem.

Og få en med stamtavle så er du sikret mod politi overgreb osv.
    Jeg måtte helt til tyskland for at finde min og det var turen værd.

• #26   2. nov 2011 Magnus - Jeg er ikke førstegangs hundeejer, har haft hunde hele livet. Hvis du læser teksten ved Ole, under bemærkninger, tror jeg du kan frostå hvorfor jeg i min alder allerede tænker over hvilken hund jeg vil anskaffe mig når jeg en gang flytter hjemmefra. Jeg har altid passet de hunde vi har haft selv, selv som lille barn, da mine forældre altid har anskaffet sig dyr, men ikke passet dem.. Trist, men sandt.

Tak for svaret.

• #27   2. nov 2011 Hej ved ikke noget om dig jeg skriver bare hvad jeg mener om racen.

• #28   2. nov 2011 Magnus, det er også i orden. Ville bare sige at jeg ikke er førstegangsejer hvis jeg ville anskaffe mig en staffordshire bull terrier (:

Kommentér på:
Listehunde?

Annonce