{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

Hunde Larmer !!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer søde Hundeejere smiley
Jeg har en nabo, som sidste sommer fik to små nettohunde. Hun er en ældre dame, der ofte sagde, at det var for hårdt. Jeg tilbød meget pænt, at hjælpe hende med at få lidt styr på det. Og også at få dem opdraget(for de gøede meget).
Men så blev hun SUR - råbte ad mig og at jeg kunne flytte og jeg ikke skal sige sådan noget til hende.

Jeg blev meget overrasket og ked af hendes reaktion - for det var virkeligt venligt og positivt ment.
Hun har flere gange overfaldt mig verbalt - råbt ad mig at jeg skal flytte og det skal jeg love hende.
Jeg blev meget ked af det og har undgået hende siden.
Dina og Amy samt mine børn vil ikke være udenfor.
Når jeg har gået forbi her hører jeg hun hørt står og snakker om mig og peger på mig og siger, at jeg har sagt til hende hun skal flytte - hun har vendt hændelsen 180 grader.
Det bliver jeg Meget såret over.

Hun så mig forleden dag udenfor og sagde, at jeg ikke skulle bede hende om at få hendes små hunde vovser til at tie stille - for så kan der jo nemt ske noget over hos dig!

Hun er truende og hidsig - som hundende.
Lige nu er en veninde og jeg gået indenfor, vi skulle sidde udenfor og grille i aften.
For hendes hunde larmer og jeg bad hende om hun ville være sød at få dem til at tie stille for vi kan slet ikke høre hvad vi siger.
Så fik jeg igen et fur - sgu bare flytte og jeg selv ku tie stille og gå ind osv..........

Jeg har haft ringet til Politiet - de forstår det godt, men vil ikke tale med hende.
Jeg har hørt en hundeadfærdsterapeut om hvad jeg skal gøre. Men hun mener da damen skal TALE med mig.
Men hun råber kun og lytter ikke og forstår ikke den gene det er.

HVAD GØR JEG ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde Larmer !!!
  • #1   4. jun 2011 Hvis i bor til leje må du jo have fat udlejer.
    ellers skal politiet komme ud for en hund må tilstadighed ikke stå og gø og genere naboerne, så vil hun blive bedt om at have dem inde, så du skal nok have fat i policen igen og håbe du kommer til at snakke med en anden.


  • #2   4. jun 2011 § 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket, eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne. Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om
    hunde, der af erhvervsmæssige opdrættere holdes indelukket i hundegård eller på anden måde, dispensere fra denne bestemmelse i tilfælde, hvor der ved en hundegårds anlæggelse og indretning er taget ethvert rimeligt hensyn til bebyggelsesforholdene.


  • #3   4. jun 2011 Du optager hendes hunde på et eller andet, som kan gengive deres gøen, - og så genspiller du denne gøen på MEGET uheldige tidspunkter og mega-højt!

    Jeg har nogle naboer, som har 4 pommeranians. Specielt den ene kan finde på at stå og gø og gø og gø af mig, hvis den hører, at jeg går inde på min egen grund.

    Mine naboer vender ofte det døve ører til, - også her til aften, hvor jeg kunne høre, at de bare sad og grillede og hyggede sig i den anden ende af haven, - mens jeg blev gøet af KONSTANT.

    Så begyndte jeg at pifte. ( Jeg kan pifte MEGET højt) og jeg lavede mega-lange pift igen og igen og igen og igen.

    Så var der pludselig nogen, som kunne kalde på deres hund.

    Eller også går du op på biblioteket og finder en træls lyd-CD og gi´r den gas.

    Hver gang hun så tysser på sine hunde, så stopper du lydbåndet - og hver gang hendes hunde går igang igen, så tænder du også.

    Når man ikke kan tale til folks sunde fornuft, fordi de ikke har nogen, skal man ikke prøve.

    God fornøjelse.


  • #4   4. jun 2011 Uha jeg ville altså ikke gå af den vej der hedder chikane, for det er hvad det er også selv om man man selv blive generet.
    Det kan udvikle sig meget grimt hvis modparten giver igen og så starter møllen med nabokrig der virkelig kan gå meget for vidt og der er vel heller ingen grund til at synke helt derned.


  • #5   4. jun 2011 La vær at vise tænder

    Uh ja - det skal man selvfølgelig være parat til.

    Men må vi så ikke høre dit forslag.

    Det eneste jeg ellers kan foreslå er at lave en skriftlig klage, - evt. underbygget af en eller flere videooptagelser og så henvende sig til beboerforeningen, såfremt der er en sådan.


  • #6   4. jun 2011 Hej og mange tak for jeres gode ideer.
    Jeg bor til leje og hun ejer huset ved siden af mig.
    Hun har jo vendt og drejet den hændelse - så det er svært at gå til formanden i området, som er ældre i ejerrækkehuse.
    Jeg kan se de tror hun taler sandt - og som hun siger: Der er aldrig nogen, der har sagt noget om de hunde andet dig - min mand var advokat og jeg kender flere - så det kommer de vist ikke så langt med!!! Og smiler...

    Jeg ønsker ikke nabokrig eller råben over stakittet - det var første gang i aften jeg beder hende holde styr på dem, når hun har en gæst, som er lige så fræk i munden, som hun selv.
    Men min veninde og jeg kunne ikke høre hinanden.

    Men det jeg tænkte på - er der ikke dyreværnsloven - hun forstår jo intet af det at have hund - Lise L: du siger Når hun beder dem tie stille - jeg har ALDRIG hørt hende sige de skal tie stille eller irettesætte dem.
    Og jeg mener ikke det er dyrs bedste eller tarv ikke at blive opdraget - men hun råber ad mig, den eneste, der siger noget - og fortæller historien omvendt i området - sådan finder hun frisag!
    Og det er ikke i orden.
    Hvor kan jeg henvende mig ud over politiet (jeg ringer til dem igen på mandag)?


  • #7   4. jun 2011 Jeg forstår ikke hvorfor du finder det svært at henvende dig til den formand, som du omtaler. Hvis du har tingene på din mobile video, så er det vel et bevis.

    Og kommer du så igen og igen, - så må antallet af gange jo fortælle ham, at det er den kone, der ikke taler sandt.


  • #8   4. jun 2011 § 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne. Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om hunde, der af erhvervsmæssige opdrættere holdes indelukket i hundegård eller på anden måde, dispensere fra denne bestemmelse i tilfælde, hvor der ved en hundegårds anlæggelse og indretning er taget ethvert rimeligt hensyn til bebyggelsesforholdene.

    Og så ville jeg kontakte politiet igen og bede dem få fingeren ud.


  • #9   4. jun 2011 Vi har en nabo'er som punktere vores biler og snakker om os til alle i nabolaget om hvor dumme vi er osv.
    Vi ringede til politiet og de ville ikke gøre noget. så efter 3 gang vi ringede og de sagde de ikke kunne gøre noget, tog jeg telefonen og sagde " Hvis i ikke gør noget, så gør jeg det " så gik der 20 min. så tog de over og snakkede med dem smiley

    Det kan godt være man ikke skal gribe tingene sådan an, men politiet er ansat for at gøre deres job, så de skal også bare gøre det smiley Ellers er jeg politimand smiley


  • #10   5. jun 2011 Kontakt kommunen. Teknisk forvaltning mener jeg det er. Vi fik selv en klage via kommunen. Vores nabo som er bange for fjerkræ havde klaget til kommunen over larm (hun kontaktede ikke op først for de larmede jo ikke men hun ville af med dem).
    Prøv at søg på din kommunes hjemmeside.


  • #12   5. jun 2011 Tak - jeg kontakter formanden og måske lidt lyd med fra hundende og hendes råben ad mig. (Men hun har jo sagt det modsatte om mig)...
    Og politi og loven i hånden, som I så venligt her har refereret til!!

    Men jeg mener nu alligevel, at dyreadfærds...?? dyreværn må tage sådan et emne og handle på det.


Kommentér på:
Hunde Larmer !!!

Annonce