{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

At træne flere hunde. {{forumTopicSubject}}

Jeg har tre hunde, jeg træner med dem om aftenen når min søn sover.

Jeg ender hele tiden med at lave noget der fungerer når alle hunde er til stede og skiftevis skal lave noget. Men det er uholdbart der er en masse jeg ikke får trænet fordi der kræver at der kun er en hund af gangen..

Jeg har masser af rum/have jeg kan gå i, men det resultere i sure og frustrerede hunde der også vil være med, og de larmer hvilket jeg ikke er interesseret i da min søn sover??

Hvad pokker gør jeg, har overvejer at smide dem i bilen på skift, virker bare lidt åndssvagt. Jeg er en kende misundelig på dem der kan have deres ekstra hunde liggende og vente til deres tur.. ?? Jeg har også et bur til hver hund hvor jeg har forsøgt med kødben, men de store æder det jo i løbet af to min og så vil de sgu ikke sidde i det bur mere..

Er der kun at få dem lært at vente i buret eller et større kødben, hvilket betyder kødben hver aften?? Kom endelig med den helt vildt lette løsning som ikke koster tid, penge og besvær ??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At træne flere hunde.
  • #1   30. jan 2019 Jeg binder mine af udendørs. Sørger for at den afbundende hund kan se mig hele tiden - og smider nogle godbidder i græsset, så den kan søge lidt efter dem.

    Nicki får som regel sin bold med over, så er hun nemlig stille.

    Indendørs bliver Nicki sat i sofaen, når jeg træner med Easy - og igen, får belønning ret ofte (godbidder). Easy bliver lukket fra, når jeg træner med Nicki.

    Det handler lidt om, hvad der fungerer bedst for hunden - Nicki ville blive ked af at blive lukket fra, Easy ville ikke blive i sofaen, mens jeg træner med Nicki smiley

    Havde jeg to hunde, ville jeg lukke de andre to fra indendørs og binde af udendørs smiley


  • #3   30. jan 2019 Ja har godt tænkt på den med at de to er bundet af så jeg let kan belønne for at vente, men har droppet det i det kolde vejr da de vil frist deres røv af ????? Den ene vil nok rive hovedet af for at komme hen.. ??

  • #4   30. jan 2019 #2 Så er jeg ikke den eneste med den idé ??

  • #5   30. jan 2019 Da jeg startede med at binde af, fik den afbundne hund godbid, hver gang den hund jeg trænende med, fik. Det tog lidt fokus fra træningen, men jeg synes det er vigtigt at være bundet af, ikke skal være en straf for hunden, men også en form for træning smiley

  • #7   30. jan 2019 Jeg tænker - indlær stille kommando som det næste. Og øg sværhedsgraden langsomt smiley

  • #8   30. jan 2019 Ginne hold op det var en god idé.. Jeg forsøger at få min mand til ar gøre noget for de to der er tilbage, men fornemmer hans manglende entusiasme og så bliver han bare irriteret over de laver støj/vil ud.. smiley

  • #9   30. jan 2019 Jeg har haft op til 4 hunde af gangen, og trænet dem én af gangen på stuegulvet.
    Jeg har indlært, at de har hver deres "station" i en kurv eller på et tæppe, og i starten belønner jeg nærmest mere for dem, der er i venteposition, end for den, der rent faktisk arbejder.
    Bare det, at kunne sende én tilbage til en station, og kalde én anden ind, for at arbejde, kræver selvfølgelig noget træning, men når det først er på plads, så betyder det jo reelt, at de allesammen føler, der bliver trænet, under hele sessionen.

    Er jeg udendørs, vælger jeg istedet enten at binde den i venteposition af - eller når de har noget grundfærdighed, så at dække den af.


  • #10   30. jan 2019 #9 åhh jeg er SÅ misundelig på din tålmodighed.. ???? Jeg må have lært dem det.. Det er ikke bare smart det er også bare rocker fedt at kunne<3??

  • #11   30. jan 2019 Haha ja Michelle - det virker ret tjekket smiley
    Men må så indrømme, at jeg jo lever højt på, at det i høj grad har været huskyer, jeg har lavet stuntet med. De synes det er heeeeelt fint, at få guf for at vente, og bare kigge på, at andre arbejder smiley

    Det var faktisk sværere med Lanka, for hun ville meget hellere arbejde, end hun ville belønnes for at lade være smiley


  • #12   30. jan 2019 Ja det er jo lige det, jeg har tre forskellige og situationen blev at vi fik en hund mere, meget tidligere end vi havde tænkt. Den ene fylder et år i februar, og den anden er lige blevet seks måneder, derfor er de ikke så gamle to af dem, og jeg har ikke lært dem SÅ meget endnu. Min pudel på fem år her 1. Maj han er lidt lettere at få til at vente.. ????

  • #13   30. jan 2019 mine er i deres bure eller i bilen, binder jeg mine sidder de og skriger. mine må helst ikke kunne se mig. når vi træner agility lukker jeg bagklappen ned ellers sidder den tilbage og skriger

  • #14   30. jan 2019 #13 jeg bliver lidt glad når jeg ikke er den eneste ????

  • #15   30. jan 2019 selvfølgelig er du ikke det.. vi var flere på af banen der måtte "pakke hunden væk" for der bare for der var lidt ro, men også fordi det stresser mig at min anden hund skriger.

  • #16   30. jan 2019 Ja nemlig det er super stressende så man ikke får lavet noget.. ??

  • #17   30. jan 2019 Den sværeste øvelse er at vente. beløn det massivt og beløn kun tavshed. små skridt smiley

  • #18   30. jan 2019 Ja det er jo en enorm impulskontrol.. ?? Jeg på igang.. Med at forsøge.

  • #19   30. jan 2019 Prøv med et gitter mellem rummene. Så kan de se dig, men ikke deltage.
    Jeg sætter mine i bryggerset, når jeg træner med én af gangen.


  • #20   30. jan 2019 #19 Ja det er et godt forslag vi har dog kun et gitter som vi har måtte forhøje da de bare springer over dem?? og det gør at jeg skal træne i køkken hvor der ikke er plads.. Hmm og den ene vil forsøge at springe alligevel og kradse det op.. ?? Åhh...

  • #21   30. jan 2019 #2

    Det gør min kæreste også - det stinker af H til smiley


  • #22   30. jan 2019 Ha ha Martine ?? man må sku ikke ryge i vores bil, så den plan er nu død:/????

  • #23   30. jan 2019 ÅHH Åhhh juhu Malenes ide er afprøvet og det gik faktisk ok, Picasso som jeg havde gættet begyndte på lidt halløj, men han stoppede hurtigt og når han finder ud af at der vanker guf når man er stille, så skal det nok blive godt, og han er kvik så deg lære han hurtigt.. ?? Godt lige at prøve noget man havde afskrevet..

  • #24   31. jan 2019 Træner jeg indenfor så står den der ikke bliver trænet med i stuen (glasdør). Clinton piver når det er ham, der venter. Træner jeg ude så sidder den der ikke bliver trænet med i sit bur i bilen. Og igen der kan være lidt gøen og lidt piveri.
    Jeg vil ikke begynde at belønne den der skal vente for at tie stille osv. Jeg vil simpelthen ikke forvente at jeg kan lære mine at have selvkontrol til at sidde stille og vente mens jeg leger vild leg som belønning med den anden.


  • #25   31. jan 2019 Det afhænger af hvad jeg træner.
    Hvis det er tricks eller rally kan jeg godt have en hund til at vente pænt. Nogle gange bides der dog et stykke legetøj i stykker i ren frustration. Men de venter rimelig pænt for det meste.
    Hvis jeg træner agility er det ret umuligt og der står de bundet med en del larm til følge eller ryger de ud i bilen.


  • #26   31. jan 2019 Mine kan dækkes af og venter typisk enten i en sofa (der er sofaer i stort set alle haller vi træner i), på et tæppe eller i et bur. De lærer ret tidligt at det at vente og være stille er adgangsgivende til træning, så jeg synes faktisk det går ret let. De har typisk styr på det omkring 8-10 mdr. Det er underordnet hvad jeg træner.

  • #27   31. jan 2019 Fedt med en masse svar på muligheder.. ??

Kommentér på:
At træne flere hunde.

Annonce