{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Træne mundkurv {{forumTopicSubject}}

Vi skal have Riiini med på ferie og på vores feriested anbefales/ønskes det at hunde har mundkurv på når man går tur på pladsen.

Jeg har brug for lidt om, hvordan jeg bedst vænner ham til at have den på når vi går tur, så han får vænnet sig til den i god tid..

Jeg har haft den med nogle gange når vi går tur herhjemme, givet ham nogle godbidder, givet ham mundkurven på, gået et par få meter glad, opmuntrende og rosene, taget den af ham og givet flere godbider og rost mere.

Han forsøger selvfølgelig at få den af, ikke groft, men hopper sjovt og prøver med forpoterne at skubbe den af.

Hvor langt tid skal jeg vente at der vil gå, før han acceptere den og kan gå en almindelig tur.

Planen på ferien er selvfølgelig at se hvor strengt pladsen holder på det med at hunde skal have mundkurv på. Og ser vi flere hunde uden, så slipper Riiini selvfølgelig for den. Det er også planen at komme ud af pladsen så hurtigt som muligt på vores gåture, så han kan få den af hurtigst muligt - hvis de holer strengt på at hunde SKAL have mundkurv på på pladsen.

Gode råd søges.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne mundkurv
  • #1   4. jun 2012 Tjaa... Det er vist meget forskelligt fra hund til hund..

    Min gamle tervueren fandt sig fint i den..
    Min gamle blanding kunne efter 2 mdr træning gå næsten 15 meter uden at prøve at få den af....
    Sagt på en anden måde. Han vænnede sig ALDRIG til den..


  • #2   4. jun 2012 Jeg stoppede Two Face med pølser de første mange gange hun havde den på i sin tid.
    Pølse ind gennem tremmerne, flere pølser - og brugte gerne 1-2 minutter på at stopfodre hunden med pølser smiley

    Der gik i hvert fald 1 uge inden jeg begyndte at gå med hende - og der var det i starten kun indendørs. Jeg gav hende mundkurven på, gik baglæns og proppede pølser ind gennem tremmerne når hun kom hen til mig.
    Langsomt øgede jeg afstanden hun skulle gå for at blive fodret.

    Samme med gåture med kurven på - jeg er heldig at have en "lukket" græsplæne selvom jeg bor i lejlighed - så her trænede vi igen med massive mængder af pølser.


    Hun er i dag helt ligeglad med at få den på *S*


  • #3   4. jun 2012 Jeg har også tænkt på at putte godbidder ind imellem tremmerne på mundkurven, men jeg tænker også at hvis de falder ud igen fordi jeg ikke formår at få dem ordentlig ind i munden på ham - det er jo en lille mundkurv uden særlig meget mellemrum imellem tremmerne, da han jo er en lille hund - at han så vil blive frustreret over at godbidderne falder ud og han så ikke kan få fat i dem. Forstår I hvad jeg mener

  • #4   4. jun 2012 Ja - og derfor brugte jeg pølser som jeg skar i lange smalle strimler - netop så der var nok at holde fast i for mig smiley

  • #5   4. jun 2012 Det havde jeg ikke lige tænkt på - godt tænkt smiley
    Det skulle jeg måske prøve. En pølse glider jo altid ned som en lækkerbisken smiley


  • #6   4. jun 2012 Præcis smiley

    Nu har jeg heldigvis en utrolig madglad hund, og købte mundkurv til hende samme dag lovforslaget blev vedtaget, hvilket betød at jeg havde cirka 3 uger til at få det trænet ind på en god måde før loven trådte i kraft.
    Vi har ingen problemer med den i dag - jo på varme sommerdage er den træls, og klør smiley
    Hun er så vant til den, at hun drikker med den på (begge udgaver jeg har), samt kan finde ud af at samle godbidder op fra jorden *S*


  • #7   4. jun 2012 Riiini er også normalt meget madglad (lige pånær her de sidste dage ???), så når han får sin glubene appetit igen, så skal der købes coctail pølser ind og træningen går i gang så vi er klar til ferien.

    Tusind tak for rådet smiley


  • #8   4. jun 2012 Så lidt da *S*

  • #9   4. jun 2012 Du kan starte med at vise hunden mundkurven og hvis den kikker på den, roser du, hvis den dutter til den, roser du osv. Indtil at hunden er tryg ved mundkurven, sådan fortsætter du langsomt indtil du har mundkurven på hunden og så tager den af og på og roser.

  • #10   4. jun 2012 Jeg så en der trænede det ved at ligge godbidderne ned i den og så lade hunde selv stikke snuden ned i den for at tage dem..
    Det blev gjort nogle gange. Senere lagde hun så remmen om nakken i mens, tog den af igen med det samme. Senere spændte hun remmen.. og gradvist forlængede tiden.. smiley Held Og lykke med det..


Kommentér på:
Træne mundkurv

Annonce