{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Mundkurv = anden hund {{forumTopicSubject}}

ja, jeg har en amstaff og den skal jo bære mundkurv fra i dag af.. Vi har trænet og trænet med den, og hun syntes ikke det er fantastisk at have den på, men omvendt så har hun også forstået at sådan er det at skulle på gå tur.. Jeg er dog utrolig ked af at hun før i tiden var ligeglad med andre hunde der gjorde udfald mod hende, og andre hunde i det hele taget, men nu hvor hun har fået sin mundkurv på, så er det som om hun bliver forvandlet til et monster at gå med, hun kaster sig frådende frem i snoren, gør, rejser børster og virker virkelig truende.. Jeg er så flov over at lufte hende nu, og selv om vi prøver at træne hende, så hun ikke reagere så voldsomt, er det svært når man hverken kan lege med hende, eller give hende godbidder for at være ligeglad med andre hunde.. Ja det er måske nok en tude tråd men jeg er sku ked af hendes opførsel, og søger råd til hvordan jeg kan træne hendes angst væk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv = anden hund
  • #1   1. jul 2010 Ej hvor er det trist !
    Jeg er ikke selv ejer af en af listehundende men jeg læste i en anden tråd om en der havde givet pølser igennem mundkurven. Nu ved jeg ikke hvordan din hunds mundkurv fungere med hensyn til at give godbidder, men måske ville det være en ide at give noget rigtigt lækkert "hele tiden" i starten. Godt nok ville hunden måske tage lidt på, men det er vel det værd!


  • #2   1. jul 2010 Forstår dig godt, det må være forfærdeligt og se sin hund forandre sig sådan . Men tror måske det kan være fordi hun jo har mundkurv på og føler sig så truet af andre hunde, da hun jo ikke kan forsvare sig, hvis en anden hund angriber...



  • #3   1. jul 2010 Som Ditte skriver, måske du kan aliere dig med en meget sød og rolig hund
    Og træne at gå forbi den imens din hund har mundkurv på


  • #4   1. jul 2010 ditte, ja det er det som udløser hendes usikkerhed, fordi tager man mundkurven af hende, så er hun jo som sagt ligeglad med andre. Jeg har prøvet at give hende noget igennem mundkurven men det trænger ikke igennem til hende.. Hun er bange for andre hunde og er ligeglad med godbidder på gå turen nu.

  • #5   1. jul 2010 ja, vi har også øvet mundkurv med hende længe, men havde ikke lige set hun ville reagere så voldsomt når andre hunde laver udfald mod hende.. Jeg føler mig bare som en klovn at stå der med en hund med mundkurv på, af en meget forhadt race, og så opføre den sig som et monster når andre hunde gør af hende, så hun på den måde kommer til at være en af de hunde som folk håbede at ramme med loven. Uden at hun egentlig er det :=(

  • #6   1. jul 2010 Det lyder som om din hund føler sig usikker fordi den ikke kan forsvare sig (og dig)....tror du det er tilfældet?
    Er det din hunds opgave at skulle forsvare jer to?


  • #7   1. jul 2010 nej, det er ikke min hund's ansvar at forsvare mig, og det har hun heller aldrig troet før, hun har flere gange oplevet at vi er trådt til for hende, men vi fik aflivet vores anden hund sidste år, og efter der er hun bare lidt mere ja usikker.. Hun har altid været meget forsigtig, hun siger nærmest undskyld hvis du træder hende over poten.. Hun er meget underdanig, og det tror jeg bare ikke hun kan vise på samme måde med den mundkurv på.. Derfor bliver hun usikker på andre hunde som laver udfald mod hende, og reagere så voldsomt, angreb er som bekendt et "godt" forsvar. Sådan virker det i hvert fald til hun tænker.. Vi har ikke opgivet mundkurven, for som sagt så er det jo en lov som er trådt i kraft fra i dag af, men ville bare ønske hun ikke blev et monster når man luftede hende.

  • #8   1. jul 2010 Linda N.........nej jeg vikke ikke føle mig usikker hvis jeg vidste der altid stod en veltrænet livvagt ved min side, som ville forsvare mig uanset hvilken situation jeg måtte komme i.
    Jeg ville først blive usikker hvis jeg vidste at den livvagt ikke anede hvad vedkommende skulle stille op hvis jeg blev truet.....


  • #9   1. jul 2010 Føler så meget med dig, ser selv den store forandring ved vores egne hunde!!

    Og ignorer kloge Lise Ø!!!!


  • #11   1. jul 2010 R.I.P. Minnie ......er det din tidligere hund der har haft ansvaret med at forsvare Chelsea ?
    Det lyder som om du har en meget usikker og utryg hund.
    Hvis jeg var dig ville jeg sørge for ikke at bringe hende i situationer hvor hun kaster sig frådende frem i snoren.
    Find en med hund I kan træne med.....gå så tæt på vedkommende at du kan se tegn på at hun bliver utryg. Træn tryghed ind i hende ved at tage ansvaret i situationen....gå ind foran med front mod den "truende" hund, og vis at hun ikke skal bekymre sig det mindste....at du har kontrol og styr på begivenhederne.

    Du skal gå stille og roligt frem og øve de små skridt mange gange....

    Håber det kan hjælpe...


  • #12   1. jul 2010 M&R .
    Hvad pokker har jeg gjort dig?


  • #13   1. jul 2010 Jeg er da helt enig i at man tager hundens vigtigste forsvar fra den (tænderne).....men når nu det er en realitet at vi med den nye lov gør det.......så er det da endnu mere vigtigt at man træder i karakter for sin hund, og viser den at man nok skal forsvare den mod farer udefra.....uanset hvad....

  • #14   1. jul 2010 Drop mundkurven og bare sørg for at hun går pænt ved din side når der er andre mennesker eller hunde. Bare så der ikke er nogen der føler sig truet af dig og din hund. Det ville jeg vælge at gøre... Måske tage mundkurven med hvis politiet skulle dukke op.

  • #15   1. jul 2010 Dan
    Ja, det er nok det klogeste at gøre.. For TS er nemlig ligeglad med sin hund og bedøvende ligeglad med at ved gentagende overtrædelser bliver hunden taget fra hende.....

    Ironi ville kunne skimtes i overstående indlæg!!


  • #16   1. jul 2010 M&R .
    Kunne det tænkes jeg kunne få et svar?


  • #17   1. jul 2010 Dan: Hvad er det dog for en gang sludder at fyre af..

    Minnie: Foeler med dig, og haaber du kan faa hjaelp af en adfaerdsbehandler, saa hun kan laere at nyde gaature med MK.


  • #18   1. jul 2010 lise, minnie var utrolig fremme på stikkerne fordi hun blev overfaldet 3 gange som hvalp, selv om vi gik ind foran som du beskriver hvis vi oplevede ting som hun reagerede på, tror jeg måske hun har opfattet tingene længe før, og at chelsea har været ret trykket af det.. For hun blev i hvert fald en anden hund, mere hmm hvordan skal jeg forklare det, ja fremme i snoren efter minnie var væk? Jeg vil prøve at gøre som du skriver og nu hvor jeg tænker mig om, er det faktisk min egen dumhed der gør hun reagere sådan, de gange vi har været ude og gå, har min datter på 2 1/2 været med, og det kan jo sagtens være der skoen trykker. Så jeg vil prøve at træne mig igennem som du skriver det, uden min datter er til stede.. At gå uden mundkurv er ikke en mulighed, gider hverken betale bøden, eller opføre mig som en af de hunde ejere som er pisse ligeglad med hundeloven.

  • #19   1. jul 2010 og til jer andre tak for jeres råd og ord, det er dejligt man altid for flere forskellige svar herinde på hg.. Og lige en anden ting, kan vi ikke træne det her væk selv, så bliver en hundetræner selvfølelig kontaktet.

Kommentér på:
Mundkurv = anden hund

Annonce