{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.283 visninger | Oprettet:

Round-up {{forumTopicSubject}}

Hey folks,

vil gerne lige høre om der er nogen som har forstand på hunde og sprøjtemidler. Min kæreste vil gerne have sprøjtet gårdspladsen for ukrudt (og det forstår jeg godt, jeg gider heller ikke gå og hive det op), men jeg er ikke så glad for det når nu hundene er så meget derude. Jeg ved ikke om det kan skade hundene (den ene har hvalpe), der er ikke desideret faremærkninger på bøtten (round-up) men kunne da ikke forestille mig det er så sundt for dem....? Så vil gerne høre hvad I mener...

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Round-up
  • #1   5. jun 2011 Ja, det er giftigt.

• #4   5. jun 2011 tak for svar smiley

medløber: jeg har helt samme holdning til det der, som dig. Jeg ville aldrig selv drømme om at købe sådan en flaske, men har meget svært ved at overbevise manden om det.

Jeg må igang imorgen og se om ikke jeg kan få bugt med det og prøve at overbevise ham om at vi godt kan holde det væk uden alt det giftige pis!

• #5   5. jun 2011 Daisie: sådan en har han da også til at ligge, gad vide hvorfor den ikke bliver brugt... Det kan jeg da bedre gå med til smiley

• #7   5. jun 2011 ja det må jo være et fedt....

• #8   6. jun 2011 Jeg har brugt det til nogle mælkebøtter i græsset. Jeg sprayede kun på selve planten, og altså ikke hele græsarealet. Lúa kom ud igen, da midlet var tørret ind. Vi fodrer på græs, men dette ventede jeg med i en uge efter.

• #9   6. jun 2011 Jeg ved godt det er svært at tro på, men mennesker kan drikke round up rent uden at tage skade. Det er beregnet til planter og det er også kun planter og deres kredsløb det går ud over. RoundUp er ikke giftigt for pattedyr, da det er udviklet til at ødelægge planternes aminosyrer. Og altså ikke pattedyrs.

Dermed ikke sagt at andre sprøjtemidler ikke er giftige, men round up er ikke slem. Min far har personligt set én drikke et glad round up, og hun fejlede intet bagefter. Det smager grimt og meget bittert så vil tro at hunde, fornuftige som de er, vil gå udenom. Desuden så er den smule de evt kan få fra en plante hvor det er sprøjtet (i fortyndet version) OVERHOVEDET ikke farligt...

Her er en debat om hund der har drukket round up:
    http://www.hunde-forum.dk/debat/15727-round-up.html

MEN for en sikkerheds skyld kunne du undlade at hundene er i det sprøjtede område et par dage, for ligefrem helsedrik er det ikke.

• #10   6. jun 2011 Skulle måske tilføje at jeg er faglært landmand og har arbejdet en del med sprøjtemidler...

• #11   6. jun 2011 Tanja: Jeg kunne heller ikke forstå der ingen faremærker er på hvis det er så giftigt, men det er jo så fordi det ikke skader pattedyr...? Tror alligevel han får lov at vente til hvalpene er kommet hjemmefra.

Daisie: Manden påstår at brænderen ikke duer smiley

• #12   6. jun 2011 <b>Sara S</b>
    Det er altid godt at være på den sikre side, men du skal ikke være bange for at de bliver syge eller ligefrem dør af det, hvis de får noget.

Faktisk så er fodersalt mere giftigt end roundup! (som I det man kan købe til kvæg og grise landbrug.

Selvfølgelig sidder jeg ikke og siger at roundup er GODT, og jeg synes også man skal passe på med det, for miljøets skyld (det dræber seriøst alt plantemateriale det kommer i nærheden af), og hvis man hælder for meget ud fx på en gårdsplads, så kan det gå i grundvandet, og så drikker du det selv. Hellere for tynd blanding end for kraftig... Round up er seriøst effektivt overfor planter!!

• #13   6. jun 2011 Round up trænger ned i grunvandet, og så synes jeg iøvrigt at det er logik for burhøns, at et middel der i relativt små mængter kan slå ukrut ihjæl ikke just er sundt.

• #14   6. jun 2011 Anne Julie.
    Såfremt det bruges rigtigt, trænger det ikke ned i grundvandet, de værste forurendere er villaejere der bruger en hel flaske på deres frimærkehave, i stedet for at fortynde ordenligt.

Men som jeg tidligere har sagt, nej det er ikke en helsedrik.

• #15   6. jun 2011 Jeg har set i nyhederne at der er fundet round-up i grundvandet visse steder i dk.

• #16   6. jun 2011 Ja det er der helt sikkert, men det jeg siger er, at HVIS det bruges rigtigt, så trænger det ikke ned. Men hvis man bruger for stor dosis eller sprøjter hvor der ikke er plantedække, ja så går det ned i jorden.

Kommentér på:
Round-up

Annonce