9.283 visninger
|
Oprettet:
Round-up {{forumTopicSubject}}
Hey folks,
vil gerne lige høre om der er nogen som har forstand på hunde og sprøjtemidler. Min kæreste vil gerne have sprøjtet gårdspladsen for ukrudt (og det forstår jeg godt, jeg gider heller ikke gå og hive det op), men jeg er ikke så glad for det når nu hundene er så meget derude. Jeg ved ikke om det kan skade hundene (den ene har hvalpe), der er ikke desideret faremærkninger på bøtten (round-up) men kunne da ikke forestille mig det er så sundt for dem....? Så vil gerne høre hvad I mener...
På forhånd tak
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 6
medløber: jeg har helt samme holdning til det der, som dig. Jeg ville aldrig selv drømme om at købe sådan en flaske, men har meget svært ved at overbevise manden om det.
Jeg må igang imorgen og se om ikke jeg kan få bugt med det og prøve at overbevise ham om at vi godt kan holde det væk uden alt det giftige pis!
sep 2009
sep 2009
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.907
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Dermed ikke sagt at andre sprøjtemidler ikke er giftige, men round up er ikke slem. Min far har personligt set én drikke et glad round up, og hun fejlede intet bagefter. Det smager grimt og meget bittert så vil tro at hunde, fornuftige som de er, vil gå udenom. Desuden så er den smule de evt kan få fra en plante hvor det er sprøjtet (i fortyndet version) OVERHOVEDET ikke farligt...
Her er en debat om hund der har drukket round up:
http://www.hunde-forum.dk/debat/15727-round-up.html
MEN for en sikkerheds skyld kunne du undlade at hundene er i det sprøjtede område et par dage, for ligefrem helsedrik er det ikke.
maj 2006
sep 2009
Daisie: Manden påstår at brænderen ikke duer
maj 2006
Det er altid godt at være på den sikre side, men du skal ikke være bange for at de bliver syge eller ligefrem dør af det, hvis de får noget.
Faktisk så er fodersalt mere giftigt end roundup! (som I det man kan købe til kvæg og grise landbrug.
Selvfølgelig sidder jeg ikke og siger at roundup er GODT, og jeg synes også man skal passe på med det, for miljøets skyld (det dræber seriøst alt plantemateriale det kommer i nærheden af), og hvis man hælder for meget ud fx på en gårdsplads, så kan det gå i grundvandet, og så drikker du det selv. Hellere for tynd blanding end for kraftig... Round up er seriøst effektivt overfor planter!!
maj 2007
maj 2006
Såfremt det bruges rigtigt, trænger det ikke ned i grundvandet, de værste forurendere er villaejere der bruger en hel flaske på deres frimærkehave, i stedet for at fortynde ordenligt.
Men som jeg tidligere har sagt, nej det er ikke en helsedrik.
maj 2007
maj 2006
Round-up