{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Torden og hunde.. {{forumTopicSubject}}

Ja nu lyner og tordner det her i Kolding og jeg havde tænkt mig at gå en tur med Charlieboy - men nhæ nej om han gad, han skulle selvfølgelig ikke have sine poter beskidte og torden det er jo noget farligt noget! - han er kravlet op i sofaen hvor han bestemt ikke må være og sidder og ryster - kryster af en hund jeg har! :-D'

Lyner og tordner det hvor i er? og gider hunden med jer ud eller er det lige omvendt jer der ikke gider ud i regnvejret? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Torden og hunde..
  • #1   6. jun 2011 Jeg vælger aldrig at gå ud i tordenvejr. Maksimalt fra bilen og ind i huset eller omvendt.

    Det ser jeg ikke den store grund til - hvorfor dog løbe en unødvendig risiko?

    Hunden kan finde på at gå ud og nifle når det tordner, men alle tre hunde, vi har haft, har foretrukket at blive indendøre når det regner meget kraftigt.

    Selve lyden af uvejret er Coffey ligeglad med.


  • #2   6. jun 2011 Vi går og venter på uvejret. Heldigvis er mine tøser fløjtende ligeglade med tordenvejr og lyn og de vil hellere end gerne ud i haven. DET kommer de så ikke når det er lige op over!!........*GG*

  • #3   6. jun 2011 CH - nej det er normalt heller ikke noget jeg plejer at gøre - men er lidt presset idag for jeg skal øve engelskeksamen inden arbejde idag - for jeg skal også til håndbod senere i aften smiley

    Tror det er lyden der skræmmer Charlie - han vil heller ikke ud og gå flere dage efter nytår


  • #5   6. jun 2011 Min dreng på 6 mdr kunne ikke være mere ligeglad, han vil bare ud og ligge på plænen- også selv da det regnede og bragede her i Kolding.

    Men jeg bryder mig dog ikke om at han ligger der når der lyner og tordner sådan, så måtte ud og hente ham ind, blev satme våd smiley


  • #6   6. jun 2011 Min lille jagthund er heller ikke vild med fyrværkeri, men skud og tordenvejr, det er han lige glad med. Men regnvejr, nej føj da. Men at sjaske rundt i vandpytter, når det er holdt op med at regne, og bade ved stranden, det er noget helt andet

  • #7   6. jun 2011 Min hund HADER regnvejr, han nægter altid at gå tur i sådan et vejr. Men hvis han absolut skal, hænger halen og hans ører hænger og dasker, og han ser ikke spor glad ud.
    Han er ikke bange for torden, han gør sjældent af det hvis der kommer et stort brag, men jeg bryder mig ikke om at gå når det tordner, han er heller ikke bange for fyrværkeri, han plejer bare at være forvirret over alle de brag og han gør en lille smule smiley ...

    Og det skal lige siges at solen skinner her hvor vi er smiley


  • #8   6. jun 2011 Begge mine drenge er ikke just overstadige i regnvejret, dog snakker vi meget regn, ikke bare lidt smådrypperi. De kan med overtalelse lokkes ud og tisse, og til nød slå en prut, men SÅ er det også hjem igen.

    Balto er ligeglad med alle lyde, men Meegò er lidt mere nervøs. Han kan godt blive forskækket hvis man taber et grydelåg og den slags, så hvis det tordner hopper han som regel op i sengen. Det er det sted han er mest tryg åbenbart,så det få rhan lov til. Det er det samme nytårsaften.



  • #9   6. jun 2011 undskyld jeg ikke svarede - det klarede op udenfor og jeg måtte gribe chancen og skynde mig at gå en tur med Charlie smiley

    - Charlie er heller ikke skudræd - thank god for det for han bruges jo til jagt :o)


  • #10   6. jun 2011 Akila er komplet ligeglad. Og vi har både gået i torden, lyn og regn, men nok mest fordi jeg syntes det er flot og imponerende. Men Akila går heller ikke i haven og gør hvad hun skal (uanset vejr), og så må man jo ud og gå, uanset vejr.

  • #11   6. jun 2011 Cecilia V - det samme "problem" har jeg - Charlie gør heller ikke hvad han skal i haven - nej man skal ud og gå. Men det er jo kun godt for så kommer jeg ud på en masse dejlige ture smiley

  • #12   6. jun 2011 Så længe det bare tordner uden at regne så går jeg gladeligt ud i haven med Charlie. (synes at det er træls når det regner helt vildt) Så leger vi og hygger. Kaster med ynglingsbolden og søger efter godbidder i græsset. På den måde lærer han vel at forbinde torden med noget godt. Og ikke noget farligt.

  • #13   6. jun 2011 Margit N - god ide!

  • #14   6. jun 2011 Når man bliver rådet til at holde sig indendøre, når det tordner, er det så ligefrem en god ide at være ude?

    Heldigvis er det da oftest sådan, at det regner, når man har vejret lige over sig, og så går de fleste da heldigvis ind.

    Men der er aldrig garantier....


  • #15   6. jun 2011 Når det er lige oppe over hovedet af os så går jeg altså også ind. Så finder han bare guffer indenfor. Der er nu bare bedre plads ude.

  • #16   6. jun 2011 Charlotte K:
    Det er både godt og dårligt, det med at man SKAL ud og gå *griner*. Men selvfølgelig mest godt. Så hurra for regntøj!


  • #17   6. jun 2011 *CH* -:
    Jeg vælger nok at se det som, der er risiko ved alt. Så lidt lyn og torden kan ik holde mig inde :o)


  • #18   6. jun 2011 Cecilia... Mindre mening kunne det nok ikke give mig - men sådan er vi så forskellige.

    Jeg vælger nu at holde mig væk fra oplagte risici netop fordi der er rigeligt af dem i forvejen...


  • #19   6. jun 2011 CH - jeg er ikke bange for lidt lyn og torden - og jeg bor nede i en dal så vi bliver aldrig ramt af lyn.

    Cecilia V - ja det er både godt og dårligt! især en lørdag morgen efter bytur!! smiley
    Og ja halleluja for regntøj!!


  • #20   6. jun 2011 Charlotte, lyn er ligeglad med, om du er bange for det eller ej ;o)

    Jeg er heller ikke bange for biler, men stiller mig ikke midt på vejen.

    Om du er i en dal eller ej er ligegyldigt. Der er ingen garantier....


  • #21   6. jun 2011 CH - jeg kan godt se hvad du mener - og det er ikke fordi at når der kommer lyn og torden jamen så stiller jeg mig ud på gaden og venter på et lyn vil slå ned - men hvis jeg er på vej hjem fra arbejde (cykel) vil jeg heller ikke vente med at tage hjem eller søge lys hvis det begyndte at lyne og tordne smiley

  • #22   6. jun 2011 Det er synd når hunde er bange for lyde, man ikke kan fjerne smiley

    Min mormors golden på 13 år har altid været forfærdelig bange for lyde som torden, fyrværkeri og andet skyderi - den var kun rigtig tryk når den var i bagage rummet i bilen inde i deres lukkede garage...

    nu er hun "heldigvis" blevet døv, så nu er hun ikke generet at det mere smiley

    Vores hunde herhjemme er begge vandt til skud fra jagt, og ingen af dem siger en lyd smiley


  • #23   6. jun 2011 Jeg venter spændt på at det rigtig går igang. Vil gerne se hvad Cassi siger til det... Indtil nu har hun slet ikke bemærket den rumlen der er i det fjerne...

    Men måske hun skulle have en luftetur inden det for alvor går igang...


  • #24   6. jun 2011 Så er første heat overstået her... eller næsten, ihvertfald.

    Der var et enkel gang, hvor hunden gav sig til at gø af lyden, men der var det også lige ved siden af, det slog ned.

    Det var et tordenvejr lidt over gennemsnittet, vi lige har haft - hold da fest, der var gang i den ;o))


  • #25   6. jun 2011 Ja, her var der godt-nok osse gang i den her, her til aften. Heldigvis nåede vi ud inden det gik igang. Så ingen våde hunde (skulle gå med naboens) og ingen våd mig... Selvom det slog ned lige ved siden af os flere gange, løftede Akila ikke engang hovedet. Men har osse en dejlig træt hund efter træning, det hjælper jo altid... Jeg var osse så heldig at da jeg gik til hvalpetræning for 1½ år siden, der var der skydeøvelse samtidig. Så hun har vænnet sig til høje lyde. Selv når jeg liiige skal op om natten og tjekke en lyd, så har hunden ik hørt noget. Så vagthund bliver hun aldrig. Det gør mig nu heller ikke spor.

Kommentér på:
Torden og hunde..

Annonce