1.204 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Børn & Fremmede hunde Børn & Fremmede hunde

Ihhh jeg kan simpelthen ikke forstå de forældre der ikke lærer deres børn at man ikke bare går hen til fremmede hunde..

F.eks idag da Kato og jeg var på vej hjem fra min mor, gik vi forbi pizzaria'et som ligger på min vej (20 meter fra min lejlighed)..
Havde godt set der var 2 små børn (en dreng og en pige)..
Da vi er ved at være være hjemme (ca. 5 meter fra gadedøren) kan jeg se at Kato ser skræmt ud og kigger sig meget tilbage..
Da jeg så vender mig om ser jeg at knægten fandme er løbet efter de 10meter efter os for at klappe Kato..
Blev simpelthen så sur så jeg vist kom til at råbe til knægten at han skulle holde nallerne fra sig selv..

Ved at Kato ikke altid er glad for børn, da han ikke er den der lille pusse nusse hund som altid vil kæles af andre end mig..
På et eller andet punkt "håbet" på at han havde vist bisserne frem og skræmt knægten godt og grundigt.. Men det klare "mor" vist for ham..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn & Fremmede hunde
  • #1   7. jun 2011 Det har også undret mig - man lærer sit barn at man ikke må lege på motorvejen men ikke hvordan barnet skal opføre sig i selskab med hunde...Hmmmmm

• #2   7. jun 2011 Må være træls at skulle råbe af andres børn! Dog har jeg ikke selv det problem du beskriver , hvorfor ved jeg ikke ;D

• #3   7. jun 2011 Det er utrolig træls at skulle råbe af andres børn..

Og tror grunden til jeg råbte var 1. at ungen ikke spurgte om han måtte klappe ham. og 2. fordi jeg fik et herre chok da jeg opdagede knægten..

• #4   7. jun 2011 Ja det er mærkeligt at forældrene ikke lige tænker på at der er nogen hunde som faktisk ikke kan lide at blive klappet af fremmede eller som aldrig har oplevet børn.
    Malou kender kun meget få børn og tolerer at de er sammen med hende, men dette sker kun med min overvågnenhed. Jeg ville aldrig lade hende være alene med et barn, da jeg ikke har givet hende træning i hvad børn er.
    Jeg har utallige gange måtte stoppe børn der var på vej hen i mod malou for at klappe hende uden at spørge. Og ofte var forældrene lige ved siden af. Uhh..

• #5   7. jun 2011 Vores små piger er udemærket klar over at man absolut ikke må klappe fremmede hunde uden først at spørge ejeren og fordi de kan bide. Men når det er sagt så er børn jo børn. Indimellem tager begejstringen over, og så glemmer de alt de har lært. Sådan hænger verden nogen gange sammen.. desværre smiley

• #6   7. jun 2011 Sanne - Lige præcis.. Kato kan kun lide de børn han kender hvor mine forældre bor og ja så mine søskende.. Ellers ikke andre.. Han er heller ikke vildt begestret for fremmede mennesker generelt.. Han er vist ret meget tryghedsnarkoman når det kommer til stykket..

Alfred - Er mine søstre også.. De spørger altid mig, mor, far, mormor (eller hvilken voksen der nu er med dem) om de må klappe hunden og er der ingen ejer at se så får de et nej..

• #7   7. jun 2011 Hmm, det problem oplever jeg så aldrig. Men vores Charlie Eeeelsker så oz børn overalt, velkendte som fremmede, han kan bare ikke få nokt. Tværtimod har jeg et stort problem med voksne, der ikke fatter at han er utryg ved fremmede, og det er af en eller anden grund rigtig svært at forklare dem, at de skal lade ham være. Se det har jeg svært ved at forstå.

• #8   7. jun 2011 Charlies mor - Ja nogle gange er det utroligt at voksne heller ikke forstår sådanne ting..

• #9   7. jun 2011 Suzy - Det er dejligt sådan noget..
    Børnene nede i kvarteret hvor min mor bor er også rigtig gode til at "læse" Kato..
    Kommer han selv hen til dem kan de kæle ham så tosset de vil.. Men reagerer han ikke på deres kald og bliver ved min side så skal de lade ham være..
    Og ja når han får nok af at blive kælet, så begynder han at trække sig væk, der ved de så at de ikke skal holde fast i ham for at kæle videre.. Han reagerer nemlig ved at knurre..

Var der en voksen der ikke helt forstod selvom jeg skar det ud i pap for ham.. Resulterede i at efter Kato knurrede af ham, tog han ham op og ja så sagde det altså haps i næsen på manden..

• #10   7. jun 2011 Hopper på alfred og frida
    Jeg har tre søde velopdragne børn der er rigtig fornuftige omkring hunde, og godt ved at man ikke røre fremmede hunde uden tilladelse (og ikke kun fra hundens ejer men også fra mig, de fleste siger jo at ders hund ikke bider)
    Men ja børn er børn lige som hunde er hunde , og ting kan ske

Har dog aldrig oplevet det som et kæmpe problem, men nu har jeg også kun haft særdeles børne elskende hunde

Jeg har større problemer med hundeejere der vil pådutte børnene hunde fordi "den bider jo ikke"

• #11   8. jun 2011 serfølig skal børn ikke klappe fremmet hunde.. nu har jeg selv en dreng der er tilbage i udviklingen og ikke forstår konsekvenser. og jeg prøver og lære han at men ikke må. men har har svært ved og forstå det.. men er du gal jeg var blevet tosset hvis du råbte af min søn. det er ikke nødvendigt.. man kan sige han ikke må røre hunden.. men råbe.. nøj jeg var blevet gal!!!!!!

• #12   8. jun 2011 l

• #13   8. jun 2011 Michelle
    Ja jeg undrede mig da godt nok også over at det skulle være nødvendigt

• #16   8. jun 2011 Grunden til jeg råbte var fordi jeg 1: Blev pisse hamrende sur og 2: fordi jeg fik et herre chok..

• #17   8. jun 2011 et er og få et chok, men råbe.. ja ja jeg var bare blevet barnet gør det jo ikke for og være uartig..

• #18   8. jun 2011 Kan godt ske..

Men sket er sket..
    Folk skal bare ikke røre min hund uden at spørge mig først og de skal slet ikke løbe efter hunden så han bliver bange.. Der går min grænse altså..

• #19   8. jun 2011 Michelle det er muligt du bliver sur hvis folk råber af din søn, men prøv at have en hund der er panisk for børn og så at møde børn der ikke fatter når man siger nej, så kan man blive nød til at råbe, jeg vil sgu ikke tvinges til at aflive min hund fordi hun måske får bidt et barn der ikke fatter de skal gå væk.

• #20   8. jun 2011 Carina jeg forstår dig fuldt ud, jeg havde reageret på samme måde smiley

• #21   8. jun 2011 Nadja - dejligt at blive forstået.. smiley
    Jeg har det på samme måde, bidder Kato et barn fordi ungen ikke kan holde nallerne fra ham, jamen så bliver han sgu ikke aflivet.. Han knurre altid hvis han ikke gider..
    Og som jeg har skrevet længere oppe så var der endda en voksen mand der ikke forstod at han knurrede samt at jeg sagde han skulle sætte Kato ned.. HAPS sagde det lige i næsen på manden..
    Sur røv for ham siger jeg bare, både hunden og jeg har advaret ham..

• #22   8. jun 2011 serfølig skal børn ikke løbe efter hunden.. men råbe der går grensen men kan sku starte med og sige det pænt. eller sige hunden bider..

• #23   8. jun 2011 michelle - det er jo så din mening.. Vi har alle hver vores ellers er livet møg kedeligt..
    Men tja, råben var min umildbare reaktion.. Han skal bare være glad for jeg ikke havde en lorte dag.. Så ville jeg ikke kunne stå inde for hvordan jeg reagerer..

• #24   8. jun 2011 ja..

• #25   8. jun 2011 smiley

Kommentér på:
Børn & Fremmede hunde

Annonce